تبیان، دستیار زندگی
ایران در عصر جهانی شدن به بهترین وجه، مسیر پیشرفت خود را تعیین کرده است و این کشور در جریان بحران مالی جهانی برخلاف بسیاری از کشورهای جهانی،کمترین آسیب را از آن متحمل شده است که این امر نشاندهنده سیاست گذاری صحیح اقتصادی برای مقابله با این بحران می باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روند هسته ای را زور متوقف نمی کند

چوماکوف

مسکو - پروفسور"آلکساندر چوماکوف" معاون انجمن فلاسفه روسیه و استاد دانشگاههای مسکو و پکن ،با اشاره به توانمندی های عظیم و گسترده ایران در عرصه های صنعتی و فناوریهای پیشرفته بویژه فناوریهای هسته ای گفت: غرب با زور و فشار نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

" چوماکوف " دیروز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: ایران در عرصه فناوریهای هسته ای صلح آمیز در جایگاه نخست منطقه خاورمیانه قرار دارد و ادعاهای آمریکا و غرب در باره برنامه هسته ای ایران ، بدور از واقعیت است.

چوماکوف که در دانشگاههای مسکو و پکن پایتخت چین تدریس می کند، جنجال آفرینی های آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را بی اساس ،مغرضانه و با اهداف سیاسی دانست و گفت: زمان نشان خواهد داد که ایران چنین مقاصدی را ندارد.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع داوری در باره برنامه هسته ای ایران،تاکنون هیچ گونه شواهدی دال بر ماهیت نظامی فعالیت های هسته ای این کشور نیافته و در نتیجه هر گونه سخن خارج از این چارچوب ،بی اساس می باشد که با اهداف سیاسی بیان می شود.

ایران در عصر جهانی شدن به بهترین وجه، مسیر پیشرفت خود را تعیین کرده است و این کشور در جریان بحران مالی جهانی برخلاف بسیاری از کشورهای جهانی،کمترین آسیب را از آن متحمل شده است که این امر نشاندهنده سیاست گذاری صحیح اقتصادی برای مقابله با این بحران می باشد
نیروگاه هسته ای

وی گفت: ایران به عنوان عضو باسابقه پیمان "ان.پی.تی"، حق دارد از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز استفاده کند و غرب با زور و فشار قادر به توقف برنامه هسته ای این کشور نیست.

این کارشناس امور جهانی شدن روسیه که مولف دهها مقاله در این زمینه است، گفت: ایران در عصر جهانی شدن به بهترین وجه، مسیر پیشرفت خود را تعیین کرده است و این کشور در جریان بحران مالی جهانی برخلاف بسیاری از کشورهای جهانی،کمترین آسیب را از آن متحمل شده است که این امر نشاندهنده سیاست گذاری صحیح اقتصادی برای مقابله با این بحران می باشد.

وی گفت: ایران امروز مقتدرترین کشور منطقه خاورمیانه است و از توانمندیهای خود برای تامین امنیت و ثبات مناطق و کشورهای پیرامون استفاده می کند.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر خواهیم بود، که بهره برداری از این مرکز هسته ای یک رویداد مهم ملی برای ایرانیان خواهد بود.

چوماکوف در پایان مصاحبه ابراز امیدواری کرد که ایران با وجود مشکلاتی که غرب برای آن کشور بوجود می آورد، به همکاریهای خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد و این امر زمینه ساز ازسرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 شود.

تنظیم:س.آقازاده