تبیان، دستیار زندگی
مردم به محض انفجار بمب، برای کمک رسانی به مجروحان تجمع می کنند و در این لحظه عامل انفجاری دوم مردی به نام عبادالباسط ریگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب شهادت همچنان باز است

زمان : 21:20 پنجشنبه 24 تیر 1389

مکان : مسجد جامع زاهدان

جمعی از عاشقان حسینی در مسجد جامع زاهدان جمع شده اند  تا در برپایی مراسم پرفیض دعای کمیل و گرامی داشت اعیاد شعبانیه  شرکت کنند. صدای مناجات در مسجد جامع طنین انداخته و شور خاصی بر پا شده. مداح با صدای بلند می گوید یا من بیده ناسیتی ... و در همهمه ی مناجاتیان ناگهان صدایی جمع را به بیرون از مسجد می کشاند؛ صدا صدای انفجار بود...

کتاب شهادت همچنان باز است

نقطه ی شروع حادثه

عوامل تروریستی با مشاهده تمهیدات شدید حفاظتی، برای ورود و رخنه به مسجد و هتک حرمت خانه خدا، تصمیم می گیرند از گیت خواهران وارد شوند.

خواهران بسیجی وقتی می بینند که پسری نوجوان اصرار دارد از گیت خوهران وارد مسجد شود این موضوع را به شهید «محمد گلدوی» -نیروی بسیجی مستقر در آن مکان- درمیان می گذارند. شهید گلدوی با دریافتن تهدید موجود، سریعاً فرد مظنون که در واقع یک عامل انفجاری بود را بغل می کند، او را از ازدحام جمعیت دور می کند و مانع ورود این تروریست به محوطه مسجد می شود که عامل تروریستی راه فرار را مسدود دیده و با کشیدن ضامن انفجاری، به نیت پلید خود جامه عمل می پوشاند. متاسفانه شهید محمد گلدوی و چهار تن دیگر از نیروهای بسیجی مستقر در محوطه گیت، به شهادت می رسند اما به گفته ی سردار علیرضا عظیمی جاهد، با رشادت شهید گلدوی، از کشته شدن حداقل  150 نفر از مردم جلوگیری شد.

24 تیر1389 ساعت 21:40

مردم به محض انفجار بمب، برای کمک رسانی به مجروحان تجمع می کنند و در این لحظه عامل انفجاری دوم  مردی به نام عبادالباسط ریگی معروف به (اسلام جان) وارد می شود و 20 دقیقه پس از اولین انفجار  با انفجار بمبی دیگر ، تعداد زیادی از مردم بیگناه را در محوطه رو به روی مسجد به شهادت می رساند.

مسولیت این انفجار را باقیمانده اعضای گروهک ریگی به عهده گرفتند.  زاهدان پرس در این رابطه فاش کرد: استفاده از نوجوانان کم و سن و سال برای عملیات های انتحاری پس از شستشوی مغزی آنها از جمله کارهای ویژه ای است که گروهک وهابی به صورت ابزاری طی سالهای اخیر برای مقاصد خود از آن استفاده کرده است.

این در حالی است که وهابیت با استفاده از هدایت سعودی ها و بهره گیری از دلارهای نفتی این کشور سعی دارد عقاید این فرقه ی استعماری را در مناطق دورافتاده کشور ما و سایر کشورهای منطقه ترویج کند.

همدردی استکبار!

دولت های غربی ریاکارانه این حمله تروریستی را محکوم کردند و با وجود حمایت آشکار آمریکا از گروهک جندالله، "جان برینان" معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در امور امنیت داخلی مبارزه با تروریسم پس از "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه در تلاش برای انحراف افکار عمومی جهان از همکاری سیا با گروهک تروریستی جندالله، حمله وحشیانه به مسجد جامع زاهدان را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی توصیف کرد.

وی افزود: دولت آمریکا و "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور حملات تروریستی به مسجد جامع زاهدان را محکوم می کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در واکنش به این حمله تروریستی در تلاش برای ایجاد تفرقه مذهبی اعلام کرد که گروهک جندالله که اعضای آن سنی مذهب هستند از ده سال گذشته اقدامات خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

هر چند اظهارات این رسانه غربی خبر از تفرقه افکنی بین دو گروه برادر شیعه و سنی می دهد اما آن چه مسلم است وهابیت در قالب مثلث شوم عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی با حمایت استکبار جهانی هیچ گاه نخواهند توانست به عزم مسلمانان جهان برای تحقق حکومت عدل جهانی خللی وارد کنند. چنان چه امام راحل در بیانات خود فرموده اند:

«عزیزان من! از فدائی دادن و نثار جان و مال در راه خدا و اسلام و ملت مسلمان نهراسید كه این شیوه پیغمبر عظیم الشان و اوصیاء و اولیاء آنان بوده و خون ما رنگین تر از خون شهدای كربلا نیست."امام خمینی (ره) "»


سیفی

بخش هنرمردان خدا