ویسنده و پژوهشگر دینی از مراسم رونمایی کتابش با عنوان «مفاتیح الجنان مستند» خبر داد و اظهار داشت: ترجمه این کتاب از نظر دقت و صحت در شمار بهترین آثار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی « مفاتیح الجنان مستند»

ea

حجت الاسلام سیدفضل الله میرشفیعی، با اشاره به این که کتاب «مفاتیح الجنان مستند» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده و در مسابقات بین المللی قرآن کریم از آن رونمایی شده است، گفت: در این نوشتار که هفت سال زمان برای ترجمه آن صرف کردم، متون عربی و فارسی کتاب «مفاتیح الجنان» اثر ماندگار حاج شیخ عباس قمی را با دقت زیاد تصحیح کرده ام.

 

وی درباره سایر ویژگی های کتابش با اشاره به ترجمه روان و دقیق آن گفت: در پاورقی های این کتاب اسناد و مدارک دعاها، زیارات و احادیث جای دارند و در موارد خاص، علاوه بر کتاب های عالمان شیعه، از کتاب های اهل سنت نیز استفاده کرده ام تا مؤید مطالب این نوشتار باشد و هر نوع شک و تردید را از میان بردارد.

 

حجت الاسلام  میرشفیعیافزود: در این کتاب متن عربی اغلب احادیث مذکور در پاورقی ها آورده شده ا ند تا هر نوع فعالیت علمی و تبلیغی را برای اندیشمندان، مبلغان و سخنوران تسهیل کند.

 

وی با اشاره به این که مشروح برخی از کلمات مبهم و مجمل این اثر که نیاز به توضیح و تفسیر داشتند، در پاورقی ها آمده اند، تصریح کرد: منابع این تحقیق بیش از 200 عنوان کتاب از آثار معتبرند که فهرست کامل آنها در پایان این کتاب قرار دارد. همچنین این کتاب به ضمیمه خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) به چاپ رسیده است.

 

نویسنده، مخاطبان اصلی «مفاتیح الجنان مستند» را عموم مردم خواند و افزود: از آنجا که ترجمه آن امروزی است و در شمار بهترین و دقیق ترین آثار از لحاظ صحت و دقت ترجمه قرار دارد، عموم علاقه مندان و پژوهشگران این حوزه می توانند از آن استفاده کنند.

 

از دیگر تألیفات حجت الاسلام میرشفیعی می توان به کتاب های «ریزش ها و رویش ها؛ عاقبت های سفید و سیاه در مسیر دفاع از حریم ولایت»، «محصل الکلام؛ نظرات شیخ اعظم انصاری در مکاسب»، «تحقیق و تصحیح کتاب المکاسب»، «نسخ و اداء؛ معمای عمر و روزی»، «سرچشمه معرفت»، «همای حکمت»، «گلی از باغ بهشت» و «راز موفقیت پیشگامان علم» اشاره کرد.

 


منبع: www.ibna.ir