تبیان، دستیار زندگی
در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا، تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی به صدر جدول رفت و تیم ایران هم مانند ماه‌های گذشته به سقوطش ادامه داد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و سقوط همچنان ادامه دارد

سقوط تیم ملی ایران در رده بندی فیفا

در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا، تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی به صدر جدول رفت و تیم ایران هم مانند ماه‌های گذشته به سقوطش ادامه داد.

پس از پایان جام جهانی 2010، فیفا تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد که تیم ملی اسپانیا با توجه به قهرمانی در این رقابت‌ها به صدر جدول رفت.

اسپانیا با کسب 1883 امتیاز به صدر جدول رفته و هلند نایب قهرمان جهان هم با صعود دو پله‌ای و کسب 1659 امتیاز در رده دوم این رده‌بندی ایستاده است. برزیل که پیش از جام جهانی، صدرنشین رده‌بندی فیفا بود با دو پله سقوط در جایگاه سوم قرار گرفته است.

تیم ملی فوتبال ایران

در میان تیم‌های بالانشین، اروگوئه با 10 پله صعود بیشترین جهش را داشته است. بر اساس این رده‌بندی این تیم با 1152 امتیاز تیم ششم دنیاست.

در آسیا هم تیم ایران که از جام جهانی 2006 سیر نزولی‌اش آغاز شد، با سه پله سقوط نسبت به رده‌بندی ماه قبل در رده 64 جهان و چهارم آسیا ایستاده است. ایران در این رده‌بندی 522 امتیازی است.

استرالیا با وجود عملکرد ضعیف‌اش در جام جهانی بدون تغییر در مکان بیستم دنیا و اول آسیا قرار گرفت و پس از این تیم، تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌بندی آسیایی به ترتیب در رده‌های دوم و سوم تیم‌های آسیایی قرار گفته‌اند. ژاپن با 13 پله صعود در رده تیم سی و دوم جهان است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری