تبیان، دستیار زندگی
ویندوز تحت کشکول یک طنز اجتماعی است که مفاهیم زندگی مشترک در دنیای امروز، مسئله کتابهای بازاری، روابط دختر و پسر در جامعه را به شوخی می گیرد و در لابه لای این شوخی ها به بیان مسایل عمیق می پردازد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویندوز تحت کشکول

احمد اکبرپور

احمد اکبرپور تازه‌ترین اثر خود را با عنوان «ویندوز تحت کشکول» که مجموعه طنز بزرگسال است به زودی از سوی انتشارات چشمه منتشر می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، «ویندوز تحت کشکول» جدیدترین اثر اکبر پور در حوزه طنز بزرگسال است که با بیان و زبانی ساده مسایل اجتماعی و فرهنگی را با شیوه طنز بیان می کند.

در این اثر شوخی های بسیار جالبی با صاحبان بسیاری از مشاغل شده است و با بهرگیری از همین شوخی ها واقعیت ها بیان می شود، واقعیتهایی که اگر چه در ظاهر خنده آور اما در واقع انتقادی به مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

احمد اکبر پور خود در این باره به خبرنگار خبرآنلاین می‌گوید: کتاب «ویندوز تحت کشکول» یک طنز اجتماعی است که مفاهیم زندگی مشترک در دنیای امروز، مسئله کتابهای بازاری، روابط دختر و پسر در جامعه را به شوخی می گیرد و در لابه لای این شوخی ها به بیان مسایل عمیق می پردازد.

وی درباره چاپ این اثر می‌گوید: قرار است این اثر را انتشارات چشمه راهی بازار کتاب کند.

اکبرپور با اشاره به اینکه کتاب دیگری هم با عنوان «مترسکی که می ترسد» را هم زیر چاپ دارد، ادامه می دهد: این کتاب ماجرای مترسکی است که به جای آنکه آدمها و پرندگان را بترساند از همه چیز و از همه کس می ترسد و این ترس در جانش ریشه کرده است و مایه آزار اوست.

در این اثر شوخی های بسیار جالبی با صاحبان بسیاری از مشاغل شده است و با بهرگیری از همین شوخی ها واقعیت ها بیان می شود، واقعیتهایی که اگر چه در ظاهر خنده آور اما در واقع انتقادی به مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه است

این نویسنده توضیح داد: البته این کتاب مدتهاست است که قرار است به چاپ برسد اما بنا بر دلایلی کار چاپ و نشر آن به تاخیر افتاده است.

احمد اکبرپور در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. تحصیلات خود را در شهرهای جهرم، شیراز و تهران تا مقطع کارشناسی در رشته روان‌شناسی به پایان رساند. عمده شهرت وی بابت نگارش داستان‌های کودک و نوجوان است که برای وی جوایز متعددی ازجمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان آورده‌است. اکبرپور عضو شورای کتاب کودک و نیز انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است.

احمد اکبرپور در طول فعالیت هنوری خود جوایز بیساری را کسب کرده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای قطار آن شب،

- برگزیده شورای کتاب کودک برای امپراتور کلمات،

- نامزد بهترین رمان نوجوان جایزه مهرگان ادب برای امپراتور کلمات،

- برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ برای کتاب "من نوکر بابا نیستم"،

- برگزیده یونیسف برای کتاب شب‌بخیر فرمانده،

و برگزیده شورای کتاب کودک برای کتاب شب‌بخیر فرمانده.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی