تبیان، دستیار زندگی
ژاندارک تنها زن ملی گرای فرانسوی بود .اودرتاریخ۶ ژانویه ۱۴۱۲ در یک خانواده ساده در روستای دونرِمی نزدیک شهر نانسی واقع در مرز شرقی فرانسه به دنیا آمد. پدر خانواده، ژاک، کشاورز و مسئول جمع آوری مالیات در دهکده دونرمی و مادر خانواده،ایزابل،زنی دین‌دار و پاک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوی اورلینز چه کسی بود؟
بانوی اورلینز چه کسی بود؟

ژاندارک تنها زن ملی گرای فرانسوی بود .او درتاریخ ۶ ژانویه ۱۴۱۲ در یک خانواده ساده در روستای دونرِمی نزدیک شهر نانسی واقع در مرز شرقی فرانسه به دنیا آمد.

پدر خانواده، ژاک، کشاورز و مسئول جمع آوری مالیات در دهکده دونرمی و مادر خانواده،ایزابل، زنی دین‌دار و پاکدامن بود. خانواده آرک از قشر متوسط جامعه بودند. ژان پنجمین و آخرین فرزند خانواده بود. او سه برادر و یک خواهر داشت.

ژاک چون نمی خواست فرزندانش در آینده وارد کارهای اقتصادی شوند، اجازه نداد که آن ها به مدرسه بروند و خواندن و نوشتن بیاموزند. با این وجود ژان که در کودکی قوی و سالم بود تحت تعالیم مادرش قرار گرفت و بعضی از دعاهای کتاب مقدس را حفظ نمود.

او دختر ساده روستایی بود که فرانسه را در دوران بسیار سخت جنگی صدساله با انگلستان، از شکست نجات داد. رهبری ارتش فرانسه علیه انگلستان اولین پیروزی بزرگش بود، زمانی که شهر اورلینز توسط سپاه انگلستان محاصره شده بود، او به خاطر این پیروزی بانوی اورلینز لقب گرفت. جواندارک یا ژاندارک نامی است که فرانسویان بر او نهاده اند.

بانوی اورلینز چه کسی بود؟

خودش را ژین لاپوسل نامید که در فرانسه به معنای دوشیزه ژان است. ژاندارک در سن سیزده سالگی بر این عقیده بود که خدا او را مأمور کرده تا به چارلز هفتم پادشاه فرانسه کمک کند تا نیروهای انگلیسی را از فرانسه بیرون راند و در سن نوزده سالگی، انگلیسی ها که او را به عنوان یک عامل شیطان می دانستند، او را در مقابل دیدگان گروه کثیری از مردم به تیر چوبی بستند و زنده سوزاندند.

خانه پدری ژان واقع در دهکده دونرمی اکنون از بناهای تاریخی شهرستان ووژ بشمار می‌رود.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_مینو خرازی

مطالب مرتبط

ویلیام فاتح، چه کسی بود؟ 

آلفرد کبیر

چامه سرایی از پاز 

افتخاراتی از نوع ایرانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.