تبیان، دستیار زندگی
مهمان‌پرست همچنین از گفتگوی تلفنی شب گذشته كمالوندی معاون آمریكای وزارت امور خارجه با شهرام امیری خبر داد كه طی آن ضمن حصول اطمینان از سلامت و آرامش روحی وی خصوصا پس از حضور در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن بر هر گونه تلاش كشورمان برای ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهرام امیری به تهران می آید(تکمیلی)

مهمانپرست

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان از خروج شهرام امیری از خاك آمریكا خبر داد و گفت كه وی به ایران باز می‌گردد.

به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه كشورمان با اعلام این مطلب افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران و همكاری موثر سفارت پاكستان در واشنگتن لحظاتی پیش شهرام امیری با بدرقه رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، خاك آمریكا را از طریق كشور ثالث به مقصد جمهوری اسلامی ایران ترك كرد.

مهمان‌پرست همچنین از گفتگوی تلفنی شب گذشته كمالوندی معاون آمریكای وزارت امور خارجه با شهرام امیری خبر داد كه طی آن ضمن حصول اطمینان از سلامت و آرامش روحی وی خصوصا پس از حضور در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن بر هر گونه تلاش كشورمان برای بازگرداندن وی به میهن اسلامی و آغوش خانواده تأكید شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تأكید كرد كه این وزارتخانه همچنان پیگیری‌های خود را در رابطه با مسئولیت‌های دولت آمریكا در ربایش امیری از طریق كانال‌های مختلف حقوقی و دیپلماتیك ادامه خواهد داد.

محمود احمدی بیغش

توضیحات معاون وزیرخارجه درباره آزادی شهرام امیری در کمیسیون امنیت ملی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبرداد که بحث آزادی شهرام امیری با حضور معاون وزیر خارجه در جلسه سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با اعلام این خبر افزود: بهروز کمالوندی معاون آمریکای وزیر امور خارجه روز گذشته در رابطه با بحث شهرام امیری توضیحاتی به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد و گفت: آمریکایی ها مدعی هستند که خود آنها نسبت به آزادی شهرام امیری اقدام کرده اند در حالیکه بنا به مستنداتی که در دست ما است، شهرام امیری خود از چنگال نیروهای آمریکایی گریخته است.

وی به نقل از کمالوند افزود: آنها فاز جدیدی را به لحاظ تبلیغاتی ایجاد کرده اند که در ازای آزادی امیری 3 تبعه آمریکایی که از مرزهای شمالی کشور گذشته و توسط نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر شده بودند از سوی ایران آزاد شوند.

احمدی تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی نسبت به این موضوع متفق القول بودند که 3 تبعه آمریکایی با اهداف جاسوسی از مرزهای کشورمان گذشته و یک اقدام مجرمانه انجام داده اند در حالیکه شهرام امیری طی یک عملیات تروریستی از عربستان ربوده شده است و این دو اساسا قابل قیاس نیستند.

نماینده شازند افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی این خواسته آمریکا را در پی دادن مجوز برای دیدار خانواده این 3 آمریکایی زیاده خواهی تلقی کردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی سپس توضیح داد در جلسه روز گذشته یکی از نمایندگان از وزیر دفاع درباره گروه پ ک ک و احتمال حمایت کشور ارمنستان از این گروه سئوال پرسید و سردار وحیدی توضیح داد معتقد به حمایت کشور ارمنستان از گروه پ ک ک نیست.

منبع:فارس، مهر

تنظیم:س.آقازاده