تبیان، دستیار زندگی
حضور ایران درجام جهانی 2006 آلمان و لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی از یکسو و فشردگی رقابت های لیگ برتر از سوی دیگر، خارج از کشش ورزشگاه آزادی بوده و اهمیت تسریع در روند بازسازی این ورزشگاه را بیش از پیش نمایان می کند.  مهند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی


حضور ایران درجام جهانی 2006 آلمان و لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی از یکسو و فشردگی رقابت های لیگ برتر از سوی دیگر، خارج از کشش ورزشگاه آزادی بوده و اهمیت تسریع در روند بازسازی این ورزشگاه را بیش از پیش نمایان می کند.

مهندس حسین قاسمی نژاد مدیر ورزشگاه تختی با بیان این مطلب افزود: استفاده بیش ازظرفیت از زمین چمن استادیوم آزادی و اظهارات آقای آذری مدیر ورزشگاه آزادی مبنی برعدم پاسخگویی زمین شماره یک آزادی، به دلیل بهره گیری بیش از حد از آن در بازیهای داخلی و لزوم حفظ کیفیت زمین جهت انجام بازیهای بین المللی ما را بر آن داشت تا با همفکری و مشاورت آقای آذری و استفاده از تجارب گرانبهای ایشان درمدیریت قبلی استادیوم تختی و فعلی آزادی توجه بیشتری به مقوله بازسازی و توسعه تختی کنیم و همگام و هماهنگ با مجموعه آزادی در چارچوب طرح جامع نیازهای ورزشی ملی و استانی را تامین نماییم.

وی افزود: ورزشگاه تختی در سال های پس از پیروزی انقلاب به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و امکانات کافی از روند اجرایی قابل ملاحظه ای برخوردار نبوده است. اما اینک با پیگیری های مداوم و مستمر آقای خطیب مدیرکل تربیت بدنی استان تهران حمایتهای معاونین این اداره کل درآینده ای نزدیک به پایگاه شماره یک قهرمانی و همگانی پایتخت تبدیل خواهیم شد و این مهم میسرنخواهد بود مگر با همکاری و مساعدت مسوولین نهادها و ارگانهای ذیربط.

مدیرورزشگاه تختی گفت: زمین چمن اصلی ورزشگاه با کیفیت استاندارد و مطلوب و مشابه زمین چمن استادیوم آزادی مراحل پایانی کشت را سپری می نماید و کار بازسازی سکوها، سقف و جایگاه ویژه درشرف اتمام است.

وی اظهار امیدواری کرد بهمن ماه امسال دور جدید و درخشانی از فعالیتهای این ورزشگاه در خدمت رسانی به ورزش و جامعه ورزشی ایران شکل گیرد.

قاسمی نژاد با رد نظریه معدودی از افراد که استادیوم تختی را از نقطه نظر مکانی و ... فاقد صلاحیت برگزاری لیگ برترمی دانند به بازی تاریخی ایران و برزیل در اوایل دهه پنجاه و نیز لیگ برتر سال 81 که در این ورزشگاه به انجام رسیدند اشاره داشته و افزود: همجواری با بزرگراههای بعثت، آزادگان، شهید بابایی، دماوند و ... و ایجاد تقاطع های غیر همسطح در ابتدای بزرگراه بسیج موقعیت ممتازی از لحاظ جغرافیایی و دسترسی ها بوجود آورده است.

گفتنی است اینکه ورزشگاه بزرگ تختی دومین ورزشگاه پایتخت با 313 هکتارمتر مربع مساحت به زودی و با برگزاری مسابقات لیگ برترفوتبال فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و قرار است دیدارهای تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که تعداد تماشاگران احتمالی حاضر در ورزشگاه به اندازه گنجایش ورزشگاه تختی است در این ورزشگاه برگزار شود.