تبیان، دستیار زندگی
به نظر من دو تیم در فکر ایجاد تسلی روحی برای طرفدارانشان هستند . نقطه قوت پرسپولیس در خط دفاع است و به خصوص در ضربات هوایی و بازی با سر و دفاع های این تیم تقریباً  50 درصد از اصول و تاکتیک دفاع را رعایت می کنند، اما برع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر و تحلیل فنی دو تیم از پرویز ابو طالب مدرس و کارشناس فیفا

به نظر من دو تیم در فکر ایجاد تسلی روحی برای طرفدارانشان هستند . نقطه قوت پرسپولیس در خط دفاع است و به خصوص در ضربات هوایی و بازی با سر و دفاع های این تیم تقریباً  50 درصد از اصول و تاکتیک دفاع را رعایت می کنند، اما برعکس استقلال که در این ناحیه 80 درصد ضعف دارد و فاقد تاکتیک دفاع هوایی است . همین نقطه ضعف بزرگ استقلال به شمار می رود، هر چند که نفراتی مانند سهراب پاشا زاده و هاشمی نسب سر زن هستند ، اما به وظایف خود آشنا نیستند و همه اینها به ضعف کادر فعلی و فنی این تیم برمی گردد . به نظر من این آقای کخ اصلاً مربی درجه یک و طراز اول آلمان نبوده و غیر ممکن است در آلمان جزو مربیان مشهور باشد. ایشان می گوید به فرهنگ تیم آشنا نشده ، درست است اما این آقا نیازی ندارد به این زودی به فرهنگ ایران آشنا شود، بلکه باید در این مدت حداقل تیم خود ، فرهنگ و شرایط روحی آن را می شناخت . اما عملاً به چشم می خورد که در این مدت که کم هم نبوده ، حتی به روحیات تیم و ترکیب خود دسترسی پیدا نکرده و خوب از نفرات خود بازی نمی گیرد .

اما در آن طرف و نقطه مقابل ، پروین باهوش و مدیر با داشتن نفراتی چون پروین کماسی و ناصر ابراهیمی برگ برنده را در اختیار دارد. کماسی مزیت بدن سازی پرسپولیس است که واقعا عالی کار می کند و ابراهیمی ( تئوریسین ) و طراح سبک بازی پرسپولیس که همه اینها با مجموعه تیمی با درایت و مدیریت پروین به بهترین شکل جمع می شود .

از هر نگاه کارشناسی و علمی که خواستم این بازی را پیش بینی کنم، چیزی به جز مساوی به ذهنم نرسید، پس بازی از نظر من قطعا مساوی می شود.

البته بدنساز استقلال، یعنی صالح نیا هم خوب است اما حیف که مربیان خوب و هماهنگ نیستند.در کل من تمامی فاکتورهای علمی و روحی دو تیم را بررسی کردم و به جواب مساوی رسیدم . اما اگر استقلال بتواند از نفراتش خوب بازی بگیرد و در دفاع از وجود مدافعان سرزن استفاده کند ، بازی زیباتر می شود.