تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه عكسی از «رضا برجی» درباره مسلمانان مظلوم بالکان برپا شده که مظلومیت مسلمانان بی‌دفاع در شهر سربرنیستا بوسنی و هرزگوین را به نمایش می گذارد. تاریخ این عکس ها بر می گردد به 15 سال قبل که بیش از 8 هزار كودك و زنان و مردان بی‌دفاع قتل عام شده‌‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشی ازمظلومیت مسلمانان بی دفاع

نمایشگاه عكسی از  «رضا برجی» درباره مسلمانان مظلوم بالکان برپا شده که مظلومیت مسلمانان بی‌دفاع در شهر سربرنیستا بوسنی و هرزگوین را به نمایش می گذارد. تاریخ این عکس ها بر می گردد به 15 سال قبل که بیش از 8 هزار كودك و زنان و مردان بی‌دفاع قتل عام شده‌‌اند


رضا برجی

رضا برجی عكاسی را در لشگر 10 سیدالشهدا در سال 1362 آغاز كرد. دو سال بعد از آن مجذوب تصویربرداری شد و در دوره هایی كه سپاه برای آموزش تصویربرداری در جبهه گذاشت شركت كرد و خیلی زود وارد گروه روایت فتح شد و تجربه همكاری با مرتضی آوینی را به كارنامه اش افزود.

در این دوره كار با دوربین روی دست را به خوبی فرا گرفت.در این راه تا آنجا پیش رفت كه در فاو برای اولین بار شیمیایی شد و در جریان بمباران شیمیایی حلبچه برای نجات جان دختربچه ای زخم هایی بیشتر به جان خرید. بعد از پایان جنگ، با وجود حال جسمی نامساعد، این شور و شوق افتاده به جان رهایش نكرد و در هر نقطه از دنیا كه منازع هایی رخ می داد حضور داشت تا جنگ را آن گونه ذهن و مرام و آیین اش به او تكلیف می كرد تصویر كند.

حال این تنازع می خواست در افغانستان باشد یا در آذربایجان و ارمنستان، كشمیر، چچن، بوسنی، كوزوو، عراق، سومالی، لبنان یا هر جای دیگر، برای برجی فرقی نمی كرد. او با دوربینش حضور داشت تا رویایش از جنگ را مصور كند.

به هر حال این روزها حوزه هنری نمایشگاه عكسی از  «رضا برجی» درباره مسلمانان مظلوم بالکان برپا كرده که مظلومیت مسلمانان بی‌دفاع در شهر سربرنیستا بوسنی و هرزگوین را به نمایش می گذارد. تاریخ این عکس ها بر می گردد به 15 سال قبل که بیش از 8 هزار كودك و زنان و مردان بی‌دفاع قتل عام شده‌‌اند .

این نمایشگاه از مورخه 22 لغایت 28 تیر ماه 1389 (به غیر از جمعه) در خانه عكاسان ایران واقع در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به آدرس خیابان سمیه زیر پل حافظ از ساعت 9 الی 19 برپا می‌‌شود.


زینب سیفی-بخش هنرمردان خدا