تبیان، دستیار زندگی
مدلهای جدید COOLPIX متعلق به شرکت نیکون تصاویر را با استفاده از سیستم WI-FI داخلی به پرینتر یا کامپیوتر شما انتقال میNICO دهند. این هفته شرکت نیکون اعلام کرد که این شرکت ساخت دو مدل دوربین جدید با ساختار آداپتور بیسیم شبکه ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوربین های نیکون رکورد می شکنند


مدلهای جدید COOLPIX متعلق به شرکت نیکون تصاویر را با استفاده از سیستم WI-FI داخلی به پرینتر یا کامپیوتر شما انتقال میNICO دهند.

این هفته شرکت نیکون اعلام کرد که این شرکت ساخت دو مدل دوربین جدید با ساختار آداپتور بیسیم شبکه را آغاز کرده است.

در حالت عادی، اتصال WI-FI می تواند به جای یک رابط USB برای انتقال تصاویر به کامپیوتر به منظور ذخیره سازی یا انتقال به یک پرینتر WI-FI برای چاپ استفاده شود. همچنین امکان این وجود دارد که تصویر گرفته شده به وسیله دوربین به طور خوکار به کامپیوتر شخصی ارسال شود. در این حالت عکس مورد نظر بر روی حافظه دوربین نیز ذخیره می شود پس در این صورت حافظه موقتی دوربین می تواند تمیز شود و انتقال ادامه پیدا کرده تا عکس به طور کامل منتقل شود.

ارتباط می تواند از دو راه برقرار شود : در حالت تک کاره اتصالی مستقیم بین دوربین و وسیله میزبان مانند کامپیوتر شخصی برقرار می شود و در حالت زیر ساختی (INFRASTRUCTURE) اتصال بوسیله یک ایستگاه پایه کارت شبکه بیسیم به یک وسیله متصل به شبکه صورت می گیرد

دو مدل موجود

دوربینهای مدل COOLPIX P1 و P2 که از ماه آینده در دسترس خواهند بود تا حد زیادی شبیه به هم هستند. تنها تفاوت عمده آنها در ابعاد عکسی است که می توانند بگیرند. مدل P1 یک دوربین 8 مگا پیکسلی است در حالیکه مدل P2 دارای دقت 5 مگاپیکسل می باشد. در عمل این اختلاف بدان معناست که بزرگترین و بهترین تصویر مدل P1 دارای ابعاد 3264 در 2448 پیکسلی و مدل P2 دارای حداکثر دقت 2592 در 1944 پیکسل می باشد.

به گفته سازنده شعبه توکیوی این دوربین ها زمان انتقال یک عکس با بالاترین کیفیت در مدل P1 حدود 8 ثانیه و در مورد P2 با شرایط مشابه 4 ثانیه می باشد.

ویژگیهای دیگر این دوربین ها شامل اپتیکال زوم 3.5X و صفحه نمایشگر LCD در اندازه 2.5 اینچ می باشد. زبان صفحه نمایشگر این دوربین قابلیت تغییر بین زبانهای انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، هلندی، سوئدی، ژاپنی، دو سبک سنتی و آسان شده زبان چینی، زبان کره ای و روسی را داراست. عمر باتری برای 180 بار عکسبرداری در مدل P1 و 190 بار در مدل P2 کافیست.

هر دوی این مدلها از ماه آینده در آمریکا در دسترس می باشند. مدل P1 دارای قیمت 550 دلاری و مدل P2 حدود 400 دلار بفروش خواهد رسید.

به گفته نیکون دوربینهای مجهز شده به WI-FI اولین سری از دوربینهایی هستند که با چنین ویژگی ای به بازار ارائه می شوند اما ایده این دوربینها جدید نیست. در سال 2002 شرکت SANYO ELECTRIC نمونه اولیه دوربینهایی را دارای سیستم WI-FI درونی سازی شده بودند را در نمایشگاه CEATEC در ژاپن ارائه کرد اما این دوربینها هیچ گاه به بازار وارد نشد. شرکت نیکون خودش به آداپتورهای WI-FI روی آورده است تا برای مدلهای حرفه ای خود یعنی دوربینهای D2H و D2Xاین امکان را بیفزاید و EASTMAN KODAK یک کارت WI-FI اختیاری برای دوربین EASYSHARE ONE خود ارائه می دهد.