تبیان، دستیار زندگی
ویلیام فاتح چه کسی بود؟ ویلیام اول (1027- 1087) معروف به ویلیام فاتح اولین پادشاه اهل نرماندی بود. اودر سال 1066، پس از پیروزی علیه انگلوساکسون ها به قدرت رسید و به عنوان پادشاه کنترل شدیدی بر دولت مرکزی اعمال کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویلیام فاتح، چه کسی بود؟

ویلیام اول (1027- 1087) معروف به ویلیام فاتح اولین پادشاه اهل نرماندی بود. او در سال 1066، پس از پیروزی علیه انگلوساکسون ها به قدرت رسید و به عنوان پادشاه کنترل شدیدی بر دولت مرکزی اعمال کرد.

ویلیام فاتح

ویلیام در فالیس نرماندی واقع در شمال غربی فرانسه به دنیا آمد. او پسر رابرت اول، دوک نرمانادی، بود و در حدود هشت سالگی در سال 1035 نرماندی را به ارث برد.

در دوران نوجوانی او، آشوب ها و قیام های زیادی به وقوع پیوست. او در سال 1047 و با کمک اربابش، هنری اول پادشاه فرانسه، شورش بزرگی را در نبرد والس دیونز قلع و قمع کرد.

از آن به بعد، ویلیام با سیاست مشت آهنین بر نرماندی حکومت می کرد. او در روز کریسمس سال 1066 و در وست مینستر تاج پادشاهی را بر سر نهاد. ویلیام فاتح زمین های افرادی را که در مقابل او مقاومت کرده بودند تصرف کرد، قسمت زیادی را برای خود ضبط کرد و قسمت های دیگری را به واسطه ارائه خدمات نظامی به طرفدارانش بخشید. او در سالیس بری در سال 1086، تمام زمین داران زیر دست خود را وادار به ادای سوگند وفاداری به طور مستقیم به عنوان پادشاه کرد.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

مطالب مرتبط

چامه سرایی از پاز

آلفرد کبیر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.