تبیان، دستیار زندگی
دیدار پایانی رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یکشنبه شب در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ با داوری هووارد وب از انگلیس بین تیمهای ملی فوتبال اسپانیا و هلند برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسپانیا قهرمان جدید جام جهانی

جشن قهرمانی ماتادورها پس از قهرمانی

تیم ملی فوتبال اسپانیا یکشنبه شب در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دقایق پایانی وقت اضافه با گل اینیستا بر تیم ملی فوتبال هلند غلبه کرد تا جام جهانی فوتبال برای اولین بار در تاریخ به اسپانیا برده شود.

دیدار پایانی رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یکشنبه شب در ورزشگاه ساکر سیتی ژوهانسبورگ با داوری هووارد وب از انگلیس بین تیمهای ملی فوتبال اسپانیا و هلند برگزار شد.

بازی با ضرباهنگی شروع شد که همه فکر می‌کردند فان مارویک سرمربی تیم ملی هلند دستور قتل عام بازیکنان اسپانیا را برای بازیکنان تیم ملی هلند صادر کرده است. خطاهای سخت بازیکنان هلند روی بازیکنان اسپانیا همه را شوکه کرده بود. شوک به این دلیل که تیمی در برابر اسپانیا رو به خطا آورده بود که خود یکی از تیم‌های تکنیکی و جذاب جام محسوب می‌شد.

اسپانیا-هلند

این خطاها به شکلی پیش رفت که هلند می‌توانست در دقیقه 28 بازی 10 نفره شود. خطای وحشتناک دی یونگ روی ژابی آلونسو مانند ضربه‌هایی بود که ورزشکاران ورزش‌های رزمی به بدن حریف وارد می‌کنند. با این حال هاوارد وب داور 39 ساله اهل روترهام در یورک شایر جنوبی در لندن که سالهاست کار در اداره پلیس را رها کرده اجازه داد این بازی با همان 22 بازیکن به پایان برسد.

او که در لیگ قهرمانان، ضعف‌های مفرط خود را علنی کرده بود، در این بازی هم آنقدر اشتباه داشت که بازی را تا حد جنجال پیش برد. او بارها صحنه‌های حساس بازی را ندید و مهمترین اشتباه او در کنار اخراج نکردن دی یونگ،‌ زمانی بود که خطای آشکار مدافع هلند را روی ژاوی ندید تا پنالتی مسلم اسپانیا در این بازی گم شود.

اسپانیا-هلند

بازی در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان 90 دقیقه نزدیک شد که دروازه‌بان‌های دو تیم، ستاره‌های بی چون و چرای دو تیم بودند. در شرایطی که دفاع اسپانیا در لحظاتی از بازی به شکلی عجیب جا می‌ماند، کاسیاس دو موقعیت مسلم را از هلند و بخصوص آرین روبن گرفت و استکلنبرگ هم بارها دروازه‌اش را در برابر سورمه‌ای پوشان اسپانیا نجات داد.

در شرایطی که اسپانیا به شکلی محسوس برتر از هلند بود و موقعیت‌هایی عالی برای گلزنی به دست آورد، بازی با همان نتیجه مساوی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد؛ اما این نتیجه باقی نماند.

اسپانیا-هلند

آندرس اینی‌یستا به همان صورت که بارسلونا را در پایان بازی با چلسی در نیمهنهایی لیگ قهرمانان دو فصل قبل نجات داد، اسپانیا را هم به قهرمانی جام جهانی رساند و به همان صورت پیراهنش را از تن بیرون آورد تا باشکوه‌ترین اتفاق فوتبالی ماتادورها شکل بگیرد.

به این ترتیب اسپانیا به عنوان هشتمین کشور قهرمان جام جهانی، این جام را از آن خود کرد تا طلایی‌ترین نسل فوتبال اسپانیا، بعد از قهرمانی در یورو 2008 به قهرمانی در جام جهانی برسد و این پاداشی مناسب برای تیم شایسته اسپانیا بود.

اینیستا بهترین بازیکن فینال جام نوزدهم

زننده گل قهرمانی ماتادورها در جام جهانی در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال هلند و اسپانیا عنوان بهترین بازیکن فینال جام جهانی را از آن خود کرد.

اینیستا با این گل اسپانیا را برای نخستین بار در تاریخ جام‌های جهانی به قهرمانی رساند و هلند را در سومین حضورش در دیدار پایانی جام‌های جهانی ناکام گذاشت.

اینیستا در کنار ژاوی نقش برجسته‌ای در موفقیت‌های ماتادورها در یورو 2008 و همچنین جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی داشت.

مطالب مرتبط:

کلیپ گل اسپانیا-هلند

بهترین های جام جهانی معرفی شدند

بهترین تیم قهرمان شد

کلیپ گلهای آلمان-اروگوئه

کلیپ 10 گل برتر مرحله گروهی

تنظیم:سعید آقازاده