تبیان، دستیار زندگی
به عقیده لوتار ماتیوس بالاک دیگر نباید جایی در تیم ملی آلمان داشته باشد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاک باید خداحافظی کند

بالاک و یواخیم لو

به عقیده لوتار ماتیوس بالاک دیگر نباید جایی در تیم ملی آلمان داشته باشد.

میشاییل بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان و هافبک میانی باشگاه چلسی انگلستان چند روز پیش از آغاز مسابقات جام جهانی 2010 بر اثر تکل کوین پرینس بوآتنگ مصدوم شد و جام را از دست داد. این مصدومیت موجی از نگرانی را در اردوی ژرمن ها ایجاد کرد تا اینکه یوآخیم لو سرمربی آلمان رسماً اعلام کرد که از شواین اشتایگر و خدیرا در کنار هم به عنوان جانشینان بالاک استفاده خواهد کرد.

نمایش دلپذیر ژرمن ها در برابر استرالیا، انگلیس و آرژانتین نشان داد که نگرانی ها بی مورد بوده و آلمان در غیاب بالاک حتی بهتر نتیجه می گیرد. هرچند که در مسابقه برابر اسپانیا غیبت یک وزنه سنگین چون بالاک در میانه میدان آلمانها کاملاً به چشم آمد. با پایان مسابقات جام جهانی بار دیگر بحث حضور یا عدم حضور بالاک در ترکیب تیم ملی بر سر زبانها افتاده است.

لوتار ماتیوس اسطوره فوتبال آلمان معتقد است بالاک باید به فکر خداحافظی از فوتبال ملی باشد« آلمان بدون بالاک زیباتر بازی می کند و بهتر هم نتیجه گرفته است. در نبود میشاییل سایر بازیکنان مسئولیت بیشتری بر عهده گرفته اند که این یک پیشرفت برای فوتبال آلمان به حساب می آید. من متوجه آرزوها و جاه طلبی او برای بازگشت به میادین هستم ولی معتقدم او باید به فکر خداحافظی باشد چون تیم ما ثابت کرد بدون او هم به اندازه کافی قدرتمند است. فکر می کنم مصدومیت بالاک بود که باعث شد آلمانها به نیمه نهایی جام برسند.

بالاک و فیلیپ لام

من واقعاً از مصدومیت او ناراحت شدم ولی این غیبت به کمک آلمان آمد. با حضور او تعدادی از بازیکنان مستعد مثل خدیرا پشت خط می ماندند ضمن اینکه در نبود بالاک بازیکنانی مثل شواین اشتایگر و مولر متحول شدند. اگر میشاییل برای ما بازی می کرد همه چیز در تیم به او ختم می شد.»

علیرغم اظهار نظر ماتیوس باستین شواین اشتایگر که وظیفه طراحی حملات تیم ملی آلمان در غیاب بالاک به او واگذار شده بود و بخوبی نیز از پس این وظیفه برآمد می گوید: «آلمان تنها یک کاپیتان دارد و آن هم بالاک است. فیلیپ فقط بخاطر مصدومیت او بود که بازوبند را به بازو بست و کارش را هم خیلی خوب انجام داد. بی صبرانه منتظر بازگشت میشاییل به ترکیب اصلی آلمان هستم.»

باید دید پس از پایان مسابقات جام جهانی 2010 که یک عنوان سومی دیگر برای ژرمن ها به ارمغان آورد مسئولین ارشد فدراسیون فوتبال آلمان چه تصمیمی برای بازگشت یا عدم بازگشت میشاییل بالاک به ترکیب تیم ملی آلمان می گیرند.

تنظیم برای تبیان :رضا سیگاری