تبیان، دستیار زندگی
درباره مسایل اخیر دانشگاه آزاد و اساسنامه جدید، گفت: در خصوص اجرای اساسنامه جدید دانشگاه، آنچه كه مقام معظم رهبری مطرح و ابلاغ كردند برای همه لازم الاجراست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاسبی: هر آنچه مقام معظم رهبری بگویند

دكتر عبدالله جاسبی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری در واحد علوم و تحقیقات همچنین تاكید كرد: دانشگاه تابع مصوبات قانونی است و بر اساس آن عمل می‌كند.

جاسبی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره مسایل اخیر دانشگاه آزاد و اساسنامه جدید، گفت: در خصوص اجرای اساسنامه جدید دانشگاه، آنچه كه مقام معظم رهبری مطرح و ابلاغ كردند برای همه لازم الاجراست.

به گزارش ایسنا، دكتر عبدالله جاسبی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری در واحد علوم و تحقیقات همچنین تاكید كرد: دانشگاه تابع مصوبات قانونی است و بر اساس آن عمل می‌كند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری كنكور غیرپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت بیش از 730 هزار داوطلب در تهران و 218 حوزه امتحانی كشور و هفت حوزه امتحانی خارج از كشور، از پذیرش 300 هزار دانشجو در آزمون امسال خبر داد.

دانشگاه تابع مصوبات قانونی است و بر اساس آن عمل می‌كند

وی با بیان اینكه در آزمون غیر پزشكی امسال نسبت زنان و مردان تقریبا به هم نزدیك است، اظهار كرد: در این دوره از آزمون 51 درصد داوطلب مرد و 49 درصد داوطلب زن شركت كرده‌اند.

جاسبی با بیان اینكه داوطلبان مجموعه ریاضی با احتساب 48 درصد، بیشترین تعداد داوطلبان را تشكیل می‌دهند، اظهاركرد: پس از گروه ریاضی داوطلبان مجموعه علوم انسانی با 35 درصد، علوم تجربی با 15 درصد و هنر با كمتر از دو درصد داوطلبان آزمون را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره آمار داوطلبان در رشته‌های مختلف امتحانی گفت: رشته حقوق با بیش از60 هزار داوطلب و پس از آن رشته‌های مهندسی عمران و معماری با حدود 40 هزار داوطلب و در نهایت رشته‌های مهندسی برق، الكترونیك، حسابداری و مهندسی كامپیوتر« نرم افزار» با 25 هزار متقاضی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور