تبیان، دستیار زندگی
وقتی به طور ناخودآگاه به چیزی فکر می‏کنید که بسیار منفی و برای انرژی درونی شما مضر است شاید بگویید: «به آن مسئله فکر کردم ولی واقعا منظورم آن نبود.» فکر شما هیچ فیلتری برای آنچه منظور شما نبوده ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی فیلترینگ مغز

تصورات ذهنی

هر تغییری فرصتی است برای آنکه دریابیم به راستی چه کسی هستیم.

ضعیف کردن قدرت فکر آسان است. وقتی به طور ناخودآگاه به چیزی فکر می‏کنید که بسیار منفی و برای انرژی درونی شما مضر است شاید بگویید: «به آن مسئله فکر کردم ولی واقعا منظورم آن نبود.» فکر شما هیچ فیلتری برای آنچه منظور شما نبوده ندارد. ضمیر ناخودآگاه ما که از افکار ما تغذیه می‏کند تنها به آنچه فکر می‏کنید. عمل می‏کند و تنها همان را قبول دارد و وقتی به آنچه فکر می‏کنید توجه کافی نداشته باشید و به هر انرژی و فکر منفی اجازه ورود بدهید آنگاه قدرت فکر خویش را کم کرده‏اید. جالب است بدانید که تنها موضوع فکر کردن ما مهم نیست بلکه لازم است تا نوعی امواج مغزی مثبت را در ذهن خود فراگیر کنیم. این  نوع امواج توسط شاد بودن، امیدواری، خوش بینی، رضایت درونی و ... پدید می آید و می تواند باقی بماند . همچنین داشتن همنشینی مناسب نیز در تنظیم امواج مغزی و ذهنی ما موثر است . اگر شنیده های ما در موجی منفی و بدبینانه قرار گیرد به دلیل تاثیری که همنشین و دوست بر ما دارد می تواند نفوذ زیادی داشته باشد لذا یکی دیگر از آثار مثبت دقت در گزینش همراه و دوست  اینجا مشخص می شود .

ورود ممنوع به فکر منفی

برای جلوگیری از ورود هر نوع فکر و یا نظر منفی دیگران به ضمیر ناخودآگاه تنها کافی است آن را قبول و باور نکنید. مثلاً اگر کسی به شما می‏گوید: چقدر بی‏عرضه هستی باور نکنید و آنگاه می‏بینید حتی اگر قبلاً کارها را به درستی انجام نمی‏دادید و یا روال خوبی در زندگی نداشته‏اید اکنون تبدیل به انسانی با قابلیت می‏شوید. گاهی بعضی روانشناسان به بعضی افراد می‏گویند هر شب قبل از خواب جمله‏ای را مثل «من باهوش هستم و در کار موفق می‏شوم» و غیره را چندین بار طی مثلاً سی شب تکرار کنید.

ما همیشه به خاطر اینکه یک فکر برنامه‏ریزی شده و دقیق نداریم نتایج مثبت کمی می‏گیریم و به راحتی به افکار منفی اجازه می‏دهیم بر ذهن ما حکمرانی کنند.

اما اگر متوجه این موضوع می‏شویم که قبل از خواب افکاری به ذهن ما می‏رسند و آنها ناشی از حرف‏های والدین ما بوده‏‏اند که مثلاً می‏گفتند «تو بی‏عرضه هستی و هیچ‏گاه موفق نخواهی شد» شاید بپرسید اکنون باید چه کرد. باید گفت در واقع آن حرف‏ها هم چون طی سالیان در ذهن شما ضبط شده بودند تغییر آنها به افکار مثبت بسیار سخت خواهد بود اما امکان‏پذیر است چون برای ضمیر ناخودآگاه جمله‏ مثبت و منفی هیچ‏فرقی نمی‏کند. کافی است به توانایی های خود فکر کنید و خود را توانا بدانید و قصد کنید تا از فردا صبح این موضوع را به خود و دیگران اثبات کنید .و خود را در فضایی تجسم کنید که از خود رضایت درونی یافته و خواسته های شما محقق شده است .

تصورات ذهنی

پیدا کردن موفقیت!

فراموش نکنید که هر تفکری برای ضمیر ناخودآگاه حجت است اگر درباره دنیا مثبت می‏اندیشید شما را به بهشت راهنمایی می‏کند و اگر منفی، به جهنم می‏رساند. ما همیشه به خاطر اینکه یک فکر برنامه‏ریزی شده و دقیق نداریم نتایج مثبت کمی می‏گیریم و به راحتی به افکار منفی اجازه می‏دهیم بر ذهن ما حکمرانی کنند. افکار مثبت و منفی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند اگر نیمی از افکار را مثبت و نیم دیگر را منفی در نظر بگیریم نیمه منفی با جنگ ارتباط دارد و نیمه مثبت با صلح و آرامش . معجزه‏ها درست از جایی در زندگی ما اثر می‏گذارند که هیچ‏گاه فکر نمی‏کردیم و وظیفه اصلی ما در زندگی در پیدا کردن موقعیت و نیز جلب آن معجزه است.

بانوی شرقی

خانواده و زندگی تنظیم و تغییر برای تبیان : کهتری

آیا کتاب " معجزه ذهن برتر" را خوانده اید . این کتاب را از فروشگاه تبیان تهیه کنید چون می تواند شما را در داشتن افکاری موثر تر یاری دهد.

مقالات مرتبط

همه فن حریف ها چگونه اند؟

هزاران چرای بیهوده

محنت حال و لذت آینده

برای دل های بی قرار

امنیت و آرامش درون شماست

آنها که در مشکل گم می شوند

تنش ها را فراموش کنید

راز سبز زندگانی

خانه تکانی ذهنی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.