تبیان، دستیار زندگی
در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن كریم، نمایشگاه محصولات قرآنی در محورهای هنری، آموزشی و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه های قرآنی از حال و هوای خاصی برخوردار است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به نمایشگاه محصولات قرآنی در مسابقات بین المللی قرآن

نمایشگاه محصولات قرآنی

در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن كریم، نمایشگاه محصولات قرآنی در محورهای هنری، آموزشی و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه های قرآنی از حال و هوای خاصی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی، در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن كریم كه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه كشور برگزار می شود، نمایشگاهی از محصولات قرآنی در بیش از 30 غرفه در سالن همایش های سران اجلاس برپا شده است.

غرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنیغرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنی

در غرفه های مختلف این نمایشگاه تابلوهای قرآنی مزین به آیات و روایات، تصاویری از اماكن متبركه، تمثال هایی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دیده می شود. در این نمایشگاه مجموعه ای جذاب ار چاپ آیات و روایات بر روی كاشی و سنگ به نمایش درآمده است كه این آثار هنری در قطع های مختلف و با قیمت های مناسب عرضه شده است.

در غرفه مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم، كتاب های تفسیر و علوم قرآن و پایان نامه های قرآنی و همچنین مجموعه بیست جلدی «تفسیر راهنما»، ارائه شده است. كلید واژه موضوعات و مفاهیم قرآن كریم، ارائه نمایه الفبایی و موضوعی از آیات قرآن، جداسازی برداشت های قرآنی از روایات، از ویژگی های این تفسیر است.

مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم همچنین چندین نسخه خطی طلاكوب از قرآن كریم، نهج البلاغه و كتب ادعیه را ارائه كرده است. دبیرخانه سومین جشنواره قصه های قرآنی كه مراسم تجلیل از نفرات برگزیده آنان 22 تیرماه برگزار می شود، برخی از كتب ارسالی به این دبیرخانه را در این غرفه به نمایش گذاشته است.

غرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنیغرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنی

از مجموعه فرهنگسراها، فرهنگسرای قرآن، به ارائه نرم افزارهای قرآنی و روش های كمك آموزشی به شیوه مولتی مدیا اقدام كرده است كه با استفاده از دستگاه های جدید حفظ قرآن كریم و آموزش نماز و ... بستری مناسب را برای یادگیری قرآن كریم توسط كودكان فراهم آورده است.

غرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنیغرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنی

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در این نمایشگاه مجموعه ای از خدمات قرآنی این موسسه را كه از طریق خطوط تلفن همراه قابل دریافت است، عرضه كرده است. این خدمات شامل دانشنامه ها و دائره المعارف علوم قرآنی و سایر علوم است.

نرم افزار های مشکات نوجوان و بزرگسال، آموزش قرآن کودکان و بزرگسالان، نفیر نی، گلستان سعدی، حافظ و بازی های رایانه ای مقاومت، مامور ویژه 2 و افسانه نوروز، از دیگران محصولات ارائه شده توسط موسسه در این نمابشگاه می باشد.

از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رادیو قرآن در این نمایشگاه حضور یافته است و برنامه برگزاری هزاران ختم قرآن كریم برای سلامتی حضرت صاحب الامر(عج) را تا نیمه شعبان در دست اجرا دارد. در این غرفه علاقه مندان می توانند به روش اینترنتی در این مراسم ثبت نام كنند.

غرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنی

موسسه فرهنگی جهان رایانه كوثر در نمایشگاه محصولات قرآنی، 30 عنوان از 700 عنوان كتاب و نرم افزار آموزشی را كه مرتبط با موضوعات دینی و قرآنی بوده است، به نمایش گذاشته است كه از جمله آنها می توان به نرم افزارهای جامعی در زمینه حفظ، آموزش روخوانی قرآن كریم و ... اشاره كرد.

سازمان طبع و نشر قرآن كریم و شورای عالی قرآن در این نمایشگاه با مجموعه ای از قرآن های نفیس حضور یافته اند. موسسه فرهنگی و هنری راسخون، وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با ارائه بروشورها و نمایش برخی از صفحات پایگاه اطلاع رسانی خود، فعالیت های این مركز را برای بازدیدكنندگان بیان می كند.

علاقه مندان به هنرهای خطاطی می توانند از برنامه های این نمایشگاه در زمینه نگارش آیات و روایات به صورت زنده، استفاده كنند. مركز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و مركز كامپیوتری علوم اسلامی نیز نرم افزارهای جامع دینی و قرآنی را با تخفیف ویژه به علاقه مندان عرضه می كنند.

غرفه تبیان در نمایشگاه محصولات قرآنی

كتاب های آموزش نماز، قرآن كریم و ... از جمله سرفصل هایی است كه انتشارات براق در امر آموزش مسائل دینی به كودكان در این نمایشگاه آورده است. مركز اعتماد كاظمینی، مجموعه ای از كالاهای تزئینی با موضوعات قرآن كریم و نقوش آیات و روایات در اندازه های مختلف را عرضه كرده است.

انتشارات دارالخیر قرآن كریم مجموعه ای از قرآن كریم در چاپ ها و اندازه های مختلف را در معرض دید بازدیدكنندگان از نمایشگاه محصولات قرآنی قرار داده است. موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و انتشارات صدرا، با كتب شهید مطهری از دیگر غرفه هایی هستند كه اقدام به نمایش و فروش كتب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و اندیشمند شهید مرتضی مطهری كردند.

تنظیم: هومن بهلولی