تبیان، دستیار زندگی
د در اواخر ماه ژوئن AMD اتهاماتی را علیه INTEL مطرح نمود که بیان می داشت این شرکت به شکل غیر قانونی با استفاده از جایگاه مقتدرانه خود در زمینه تولید پردازشگر ، در حال محروم کردن AMD از فروش پردازشگر به شرکتهایی مثل DELL،HP و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

INTEL اتهامات AMD را رد کرد


در اواخر ماه ژوئن AMD اتهاماتی را علیه INTEL مطرح نمود که بیان می داشت این شرکت به شکل غیر قانونی با استفاده از جایگاه مقتدرانه خود در زمینه تولید پردازشگر ، در حال محروم کردن AMD از فروش پردازشگر به شرکتهایی مثل DELL،HP و GATEWAY می باشد. مقامات اجرایی INTEL پیشتر اقدامات مغرضانه را رد کرده بودند ولی پاسخ قانونی اقامه دعوای ارائه شده توسط AMD را در دادگاه ایالات متحده ارائه نمودند.

BRUCE SEWELL مشاور عمومی INTEL در سخنرانی عمومی خود ابراز داشت: “نوآوری ، سرمایه گذاری ، تمرکز بر روی مشتری و محصولات متعدد در این سالها موجب موفقیت INTEL شده است. تحت قانونهای رقابتی AMD به دنبال محافظت خود در رقابت می باشد. AMD به دنبال سد کردن توانایی INTEL در قیمتهای پایین بوده و بدان وسیله در سدد ارتقای قیمتها است."

در یک متن جوابیه 63 صفحه ای INTEL استراژی قانونی خود برای اجرا در ماهها و یا سالیان متمادی را کاملا مطرح نموده است. این بزرگترین تولیدکننده پردازشگر جهان قصد دارد تا مطرح کند که تصمیمات اقتصادی AMD و نه طریقه سلوک INTEL، مسؤول سهم اندک آنان در صنعت تولید پردازشگر در جهان می باشد.

با توجه به آمارهای تحقیقات MERCURY تراشه های INTEL کمی بیش از 80 درصد تمام کامپیوتر های شخصی ، NOTEBOOKها و سرورها را تحت اختیار دارد و این سهم برای AMD به 17 درصد نزول می کند.

شکایت AMD بیان می دارد که انتخاب INTEL باعث کاهش در کارخانه های PC و سرور می باشد که موافقت کرده بودند که که استفاده پردازشگرهای AMD را در یک سطح خاص نگه دارند و یا کلا استفاده AMD را در محصولات خود حذف کنند.شرکت بر این باور است که می تواند متونی را منتشر سازد که تمام ادعاهای آنان را ثابت نماید و به همین منظور از بسیاری از شرکتهای صنعت PC درخواست اسنادی را نموده که مرتبط با خرید پردازشگر بوده است.

INTEL اقرار کرده که تحت عنوان " وجوه توسعه بازار" مبالغی را برای کارخانه های PC ارسال نموده تا به فروش محصولات آنها کمک شود، و همچنین برای افزایش تقاضا به بعضی از مشتریان پیشنهاد تخفیف داده است ولی هرگونه پرداخت به فروشندگانPC را در جهت فعالیت در یک راستای خاص را تکذیب نموده است. INTEL در جوابیه خود آورده است: “تصمیم خرید از AMD و یا تعداد خرید توسط خود مشتریان وبدون هرگونه اصلاح و یا شرایط ضدرقابتی گرفته شده است."

INTEL خصوصا هرگونه پرداخت به GATEWAY،SONY،NEC و تعدادی از فروشندگان PC را تکذیب کرده و ادعاهای AMD مبنی بر تهدید شرکتهای تولید PC ، توزیع کنندگان و خرده فروشان را به تلافی در صورت خرید تراشه های AMD را رد کرده است.در این جوابیه اضافه می نماید : "بیان چندگانه و ادعاهای واهی AMD نمی تواند اهداف آنان را در جهت پناه گرفتن در رقابت در عرصه قیمت گذاری بپوشاند."