تبیان، دستیار زندگی
برای اولین بار در طول جام‌های جهانی دو تیم اروپایی در خارج از خاک اروپا در فینال رودرروی هم قرار می‌گیرند تا یکی از این دو تیم قهرمان جام شود .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام در اروپا ماند

هلند - اروگوئه

برای اولین بار در طول جام‌های جهانی دو تیم اروپایی در خارج از خاک اروپا در فینال رودرروی هم قرار می‌گیرند تا یکی از این دو تیم قهرمان جام شود

برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی اروپایی‌ها می‌توانند در بیرون اروپا صاحب جام شوند. این اتفاقی است که تا کنون در طول 80 سال نیفتاده و اروپایی‌ها می‌توانند از این بابت خوشحال باشند.

بازی اروگوئه و هلند به این دلیل اهمیت داشت که می‌توانست از یک سو آخرین بازمانده آمریکای لاتین را هم از دور خارج کرده و فینال را به شکلی کاملا اروپایی درآورد و از سوی دیگر می‌توانست باز هم کشورهای آمریکای لاتین را امیدوار کند که این بار هم می‌توانند در بیرون از خاک اروپا به قهرمانی امیدوار باشند.

تیم ملی فوتبال هلند

در سال 1930 اروگوئه در خانه قهرمان شد، در سال 1950 این تیم دوباره این بار در خاک برزیل به قهرمانی رسید، در سال 1962 برزیل در خاک شیلی جام را به دست آورد، این تیم 8 سال بعد در مکزیک هم قهرمان شد، در سال 1978 و 86 آرژانتین در خانه و در خاک مکزیک قهرمانی را از آن خود کرد و در نهایت برزیل در سال‌های 94 و 2002 در آمریکا و ژاپن (در جامی که به طور مشترک در دو کشور ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شد و یوکوهاما میزبان بازی آخر بود) جام را به خانه برد.

این برای اولین بار در تاریخ‌ جام‌های جهانی است که در بیرون از خاک اروپا، دو کشور اروپایی به فینال می‌رسند و از این حیث، جام جهانی امسال توانست یک رکورد ثبت کند.

در پایان گفتنی است پس از قهرمانی ایتالیا در دوره گذشته ، این بار نیز قهرمان جهان از قاره سبز برگزیده خواهد شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری