تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال هلند با برتری مقابل اروگوئه به فینال رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه پیدا کرد تا برای قهرمانی در انتظار برنده دیدار تیم های اسپانیا و آلمان باشد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلند بعد از 32 سال فینالیست شد

هلند - اروگوئه

تیم ملی فوتبال هلند با برتری مقابل اروگوئه به فینال رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه پیدا کرد تا برای قهرمانی در انتظار برنده دیدار تیم های اسپانیا و آلمان باشد.

تیم ملی فوتبال هلند در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ورزشگاه "گرین پوینت" کیپ تاون با داوری ایرماتوف ازبکستانی به دیدار اروگوئه رفت.

بازی دیشب اروگوئه و هلند در حالی برگزار شد که همه پیش بینی کرده بودند هلند برنده این بازی است.

اروگوئه در پایان مسابقه با غنا در حالی مجوز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورد که می‌دانست در بازی بعد 3 بازیکن اصلی‌اش را به دلیل محرومیت از دست داده و همین دلیل بزرگ کافی بود تا هلندی‌ها با آسودگی خیال به دیدار حریف بروند. با این حال هلند هیچ چیزی برتر از حریف نداشت و این بازی به آلمان و اسپانیا آرامش داد که هر تیمی از آن نیمه‌نهایی به فینال برسد، یکشنبه شب قهرمان خواهد شد.

هلند - اروگوئه

وسلی اسنایدر در مسابقه‌ای که هلندی‌ها به هیچ عنوان ذره‌ای از کار گروهی و تیمی حساب‌شده بازی با برزیل را به نمایش نگذاشتند، بهتر از دیگر بازیکنان تیمش ظاهر شد و عنوان بهترین بازیکن میدان را هم از آن خود کرد.

به این ترتیب هلند بعد 32 سال به فینال رسید. نارنجی‌ها که از فینال جام جهانی خاطرات بسیار تلخی دارند و دو بار با نمایش‌های عالی در دو فینال ناعادلانه در برابر میزبانان جام‌های جهانی 1974 و 1978 به ناحق به نایب قهرمانی اکتفا کردند، این بار شاید بتوانند انتقام خود را از جام جهانی بگیرند؛ البته اگر مانند بازی دیشب با اروگوئه بازی نکنند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری