تبیان، دستیار زندگی
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم از برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی و همچنین برگزاری.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نمایشگاه‌های جانبی در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

نمایشگاه جانبی

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم از برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های جنبی مسابقات برای شرکت‌کنندگان از جمله برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاران راجع به حضور بانوان قرآن دوست تنها به این بسنده کرد که برنامه ای برای شرکت بانوان در این دور از مسابقات بین المللی قرآن کریم نداریم.

هر چند علاقه مندان بسیاری از زنان خواهان شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم هستند ولی هفتمین دوره از این مسابقات هجدهم تا بیست و سوم تیرماه امسال همچنان بدون شرکت این بخش از جامعه برگزار می شود. چرا که سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم در پاسخ به سوال خبرنگاران راجع به حضور بانوان قرآن دوست تنها به این بسنده کرد که برنامه ای برای شرکت بانوان در این دور از مسابقات بین المللی قرآن کریم نداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست خبری پیرامون بیست و هفتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران همچنین خبر اعزام برخی قاریان و حافظان زن قرآن کریم به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین المللی دیگر کشورها را رد کرد و گفت: پیش از این نیز برنامه برای شرکت خواهران نداشتیم. اما از حضورشان به عنوان مستمع استقبال می کنیم.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را مکمل سایر فعالیت‌های قرآنی در کشور دانست و افزود: در این مسابقات از قرا و حفاظ برجسته جهان اسلام دعوت می‌شود که با قاریان و حافظان داخلی به مسابقه می‌پردازند و خود این مسابقه اثر تکاملی دارد.

محمدی از برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های جنبی مسابقات برای شرکت‌کنندگان از جمله برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه که همراه با معاونین خود در این نشست شرکت کرده بود با بیان این‌که از ?? کشور دعوت شده برای شرکت در این دوره از مسابقات شرکت کنند، گفت: تاکنون ?? کشور جهان اسلام به صورت قطعی دعوت جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند و مدارک حدود نود نفر را برای ما ارسال کرده اند.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

محمدی همچنین انتقادی نیز داشت. وی با انتقاد از عدم توجه جوایز برنامه های قرآنی کشور گفت: جوایز قرآنی هرچند قابل مقایسه با مسابقات دیگر نیست اما این سوال مطرح است که در کشور جمهوری اسلامی ایران به بعضی از مسابقات در رشته‌های ورزشی جوایز کلانی در نظر گرفته می‌شود که قابل تامل است اما برای بعضی از برنامه‌های مهم آنچنان توجه نمی‌شود. این انتظار می‌رود که هم ما و هم سایر مسئولان توجه و عنایت بیشتری در شان قرآن داشته باشند.

همچنین در این نشست با اشاره به جوایز نقدی ده و هفت میلیون تومانی برای نفرات اول و دوم هر رشته در مسابقات سال گذشته خاطرنشان شد که جوایز این دوره ?? درصد افزایش خواهد داشت.

گفتنی است، با توجه به این که موسسه تبیان نیز در زمینه های قرآنی و فرهنگی فعالیت دارد، به دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه جانبی بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی حضور داشته و به ارائه آخرین دستاوردهای خود خواهد پرداخت.

تنظیم: هومن بهلولی