تبیان، دستیار زندگی
نتایج تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد نظامیان اسرائیلی در جریان حمله به نوار غزه از غیرنطامیان و حتی کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از جنایات اسرائیل در غزه

استفاده نظامیان اسرائیلی از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی

نتایج تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد نظامیان اسرائیلی در جریان حمله به نوار غزه از غیرنطامیان و حتی کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.


گزارشی از جنایات اسرائیل در غزه

نشریه اسرائیلی یدیعوت احرنوت گزارش داد، گزارش مشترک کمیته عمومی مبارزه با شکنجه و مرکز حقوق اقلیت عرب در اسرائیل که بر اساس شهادت ساکنان غزه تنظیم شده است، از اقدام نظامیان اسرائیلی در خصوص استفاده از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی حکایت دارد.

فلسطینیانی که در این خصوص شهادت داده‎اند، اعلام کردند که سربازان اسرائیلی از غیرنظامیان فلسطینی و حتی کودکان می‌خواستند به عنوان سپر انسانی پیش از سربازان اسرائیلی، درهای ساختمان‌ها را باز کرده و وارد منازل و دیگر ساختمان‌ها شوند.

این گزارش بیشتر به مسئله بدرفتاری نظامیان اسرائیلی با اسرای فلسطینی در جریان جنگ 22 روزه غزه می‌پردازد.

بر اساس این گزارش، نظامیان اسرائیلی اسرای فلسطینی را در زیرزمین یا سلول‌هایی با ازدحام بیش از حد و یا حتی در فضای باز در شرایط نامساعد جوی نگهداری می‌کردند.

در این گزارش آمده است، محرومیت از خواب، گرسنگی، دشواری دسترسی به سرویس بهداشتی و بسته‌بودن دست‌ها با دستبند برای مدت طولانی از جمله شکنجه‌هایی هستند که اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های اسرائیلی متحمل شده‌اند.

گفتنی است، این نخستین باری نیست که سازمان‌های حقوق بشر از جنایات اسرائیل پرده برمی‌دارند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در گزارش اخیر سالانه عفو بین‌الملل نیز بار دیگر از گزارش گلدستون درباره جنایات جنگی اسرائیل در جنگ غزه، حمایت شد

این گزارش در حالی منتشر شده است که در گزارش اخیر سالانه عفو بین‌الملل نیز بار دیگر از گزارش گلدستون درباره جنایات جنگی اسرائیل در جنگ غزه، حمایت شد.

در این گزارش آمده است، رژیم اسرائیل در تهاجم 22 روزه به باریکه غزه در اوایل سال 2009 میلادی، مرتکب جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی شد.

چندی پیش ریچارد گلدستون، قاضی اسبق اهل آفریقای جنوبی سازمان ملل در راس یک کمیته حقیقت‌ یاب مستقل، مسئولیت تحقیق درباره نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را در جریان جنگ غزه به عهده گرفت.

در گزارش 575 صفحه‌ای کمیته مذکور که جنایات اسرائیلی‌ها علیه غیرنظامیان و ساکنان منطقه بحران‎زده باریکه غزه را برجسته کرده است، بر این مسئله تاکید شده که اسرائیلی‌ها به عمد مراکز تجمع غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دادند.

press tv

بخش هنرمردان خدا - سیفی