تبیان، دستیار زندگی
جایزه ویژه برای بهترین فیلم با موضوع غزه؛ معرفی 10 فیلم برتر در بخش بین‌الملل جشنواره دفاع ‌مقدس بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس در قالب مسابقه بین‌الملل، بخش ویژه غزه و بخش جنبی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی جشنوار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه ویژه بخش بین‌الملل جشنواره دفاع ‌مقدس

جشنواره فیلم دفاع مقدس

بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس در قالب مسابقه بین‌الملل، بخش ویژه غزه و بخش جنبی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس، در این بخش ده فیلم برتر از كشورهای مختلف جهان با موضوع جشنواره مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

بر پایه این گزارش، در بخش مسابقه بین‌الملل فیلم‌های سینمایی، مستند و كوتاه تولید شده از اول ژانویه 2005 كشورهای مختلف كه به موضوع انقلاب‌ها و جنبش‌های مقاومت مردمی برعلیه استعمار و استكبار پرداخته باشند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی برای بهترین فیلم، بهترین كارگردانی و بهترین فیلمنامه سینمایی، معرفی فیلم‌های برگزیده مقام‌های اول، دوم و سوم در بخش فیلم‌های كوتاه داستانی، معرفی مستندهای برگزیده اول، دوم و سوم در بخش فیلم‌های مستند از جمله جوایزی است كه در بخش مسابقه بین‌الملل اهدا می‌شود.

همچنین به بهترین فیلم با موضوع مقاومت مردم مظلوم غزه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

یك هیأت داوری متشكل از سینماگران ایرانی و خارجی آثار بخش‌های مختلف بین‌الملل جشنواره را داوری خواهند كرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع‌مقدس با اهداف: شناسایی و معرفی آثار برتر تولید شده از سال 1384 تاكنون شامل فیلم‌های سینمایی، آثار سینمایی ویدیویی‌ـ‌تله‌فیلم، فیلم‌های كوتاه و مستند مرتبط با موضوع مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاری و گرایش تهیه‌كنندگان و نهادهای فرهنگی به تولید فیلم‌هایی با موضوع مقاومت و انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، ترغیب و تشویق فیلمسازان ایران و كشورهای مسلمان به تولید آثار فاخر در این زمینه‌ها و بررسی راهبردهای جدید برای رونق بخشی تولید و اكران این آثار و بسترسازی برای حضور سینمای پایداری ایران در كشورهای جهان اسلام و تعامل گسترده‌تر متقابل در این زمینه، توسط بنیاد فرهنگی روایت، انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، معاونت امور سینمایی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس،‌ مركز گسترش سینمای مستند و تجربی با همكاری سازمان‌ها و مراكز مختلف از جمله برگزاركنندگان این رویداد بین‌المللی هستند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی