تبیان، دستیار زندگی
در پی دیدار هنرمندان صداوسیما با مقام معظم رهبری؛ مسعود ده‌نمكی: رسانه ملی از هنرمندان سازنده آثار انتقادی حمایت كند مسعود ده‌نمكی در پی دیدار جمعی از کارگردانان، نویسندگان، هنرمندان و دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی صداوسیما با مقام معظم رهبری گفت: نگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده‌نمكی: رسانه ملی از سازنده گان آثار انتقادی حمایت كند

مسعود ده نمکی

مسعود ده‌نمكی در پی دیدار جمعی از کارگردانان، نویسندگان، هنرمندان و دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی صداوسیما با مقام معظم رهبری گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رسانه نگاه تخصصی بود و ایشان در بسیاری از موارد حق را به جانب هنرمندان می‌دادند.

این كارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا، در ادامه افزود: در مشكلات طرح شده در حوزه رسانه و نمایش، مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد حق را به جانب هنرمندان می‌دادند و می‌دانستند دغدغه هنرمندان اهمیت دارد و تا امنیت شغلی نباشد هنرمند نمی‌تواند كار كند.

وی در ادامه گفت: بخشی از اشكالاتی كه به هنرمندان وارد می شود صحیح است، مانند لزوم رعایت كردن خطوط اخلاقی و دینی كه مقام معظم رهبری نیز تاكید كردند؛ خطوط قرمز حریم‌های اخلاقی با توجه به اینكه تهاجم دشمن روی فروپاشی كانون خانواده در ایران است، باید رعایت شود.

ده‌نمكی ادامه داد: حریم‌های اخلاقی باید رعایت شود و مجموع برآیند آثار نباید كمك به هدف دشمن باشد، بلكه باید كمك به تقویت بنیان خانواده‌ها باشد. این كارگردان با بیان اینكه به گفته مقام معظم رهبری فیلم و سریال در خط مقدمه مبارزه با دشمن قرار دارد، گفت: به همین جهت بود كه این دیدار 2، 3 ساعته فراهم شد و قرار نبود هنرمندان محاكمه بشوند، بلكه رهبر انقلاب از آنها حمایت كردند و ایشان می‌خواستند كه رسانه ملی با تولیداتش مقابله بیشتری با رسانه‌های بیگانه بكنند.

مسعود ده‌نمكی در ادامه گفت‌وگو گفت: مخاطب ما امروز توقع‌اش بالا رفته است و باید به دنبال آثاری با مضمون غیرتكراری باشیم.

وی تاكید كرد: حتی اگر آثار مضمون تكراری داشته باشند، باید با پرداخت نو‌تری انجام شوند.

ده‌نمكی با اشاره به اینكه تلویزیون مخاطب عام دارد و مانند سینما نمی‌تواند عمل كند، افزود: در حال حاضر خط خطوط قرمز در تلویزیون جابه‌جا شده و خیلی از مسائل باید با هنرهای نمایشی به مخاطب گفته شود نه به صورت گفت‌وگوی مستقیم سیاسی.

كارگردان «اخراجی‌ها 1و2» با بیان اینكه تقویت مضامین آثار هنری، توقع نظام از هنرمندان و رسانه ملی است، عنوان كرد: رسانه ملی باید از هنرمندانی حمایت كند كه آثاری با دیدگاه انتقادی می سازند و مورد تهاجم واقع می‌شوند. مسعود ده‌نمكی در قسمتی از گفت‌وگو با اشاره به تهاجم رسانه‌ای دشمن با شبكه‌هایی مانند فارسی 1 گفت: فكر می‌كنم در حال حاضر امكانات كشورمان متناسب با تهاجم دشمن و توقع نظام ما از سینما و تلویزیون نیست.

وی در پایان اضافه كرد: امكانات باید فراهم شود، سینما باید به صورت یك فرهنگ در بیاید و در كنار آن سینماگران ما باید حلقه مفقوده بین ادبیات داستانی و فیلمنامه‌نویسی را پر كنند و با استفاده از مراتب پژوهشی، تحقیقاتی و قصه‌نویسی به فیلمنامه‌نویسی در كشور بپردازند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی