تبیان، دستیار زندگی
صنعت سینمای بلغارستان قصد دارد قسمت دوم فیلم موفق و پرفروش «ماموریت لندن» را تولید كند. این فیلم كمدی‌-اجتماعی را دیمیتری میتوسكی كارگردانی كرده كه یك فیلمساز تازه‌وارد است. میتوسكی خشنود از موفقیت بالای مالی و انتقادی فیلم خود، كار نگارش قسمت دوم فیلمن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مأموریت بلغاری موفقیت‌آمیز

مأموریت بلغاری موفقیت‌آمیز

صنعت سینمای بلغارستان قصد دارد قسمت دوم فیلم موفق و پرفروش «ماموریت لندن» را تولید كند.

این فیلم كمدی‌-اجتماعی را دیمیتری میتوسكی كارگردانی كرده كه یك فیلمساز تازه‌وارد است. میتوسكی خشنود از موفقیت بالای مالی و انتقادی فیلم خود، كار نگارش قسمت دوم فیلمنامه فیلم خود را شروع كرده است. او كه در این راه از همكاری 2فیلمنامه‌نویس دیگر برخوردار است، می‌گوید فیلمنامه دومین قسمت فیلم تا اواسط فصل تابستان آماده خواهد شد.

به این ترتیب، به‌احتمال زیاد كلید فیلمبرداری «ماموریت لندن2» تا قبل از پایان فصل تابستان زده می‌شود. به‌گفته میتوسكی قصه قسمت دوم، ماجراهای نخستین قسمت آن را دنبال می‌كند، ولی درعین‌حال وارد ماجراجویی‌های تازه‌ای خواهد شد كه ارتباط زیادی به قصه قسمت اول آن نخواهد داشت.

مأموریت لندن كه ماه گذشته با یك افتتاحیه بسیار خوب نمایش عمومی خود را در بلغارستان شروع كرد، قصه همسر رئیس جمهوری این كشور را به تصویر می‌كشد كه برای شركت در یك میهمانی رسمی به انگلستان دعوت می‌شود. او كه اشتیاق زیادی برای دیدار با ملكه الیزابت دوم  را دارد، با ذوق و شوق تمام خود را به شهر لندن می‌رساند. در میهمانی رسمی لندن او ملكه الیزابت را می‌بیند و سفره دلش را برای او باز می‌كند، ولی به‌زودی متوجه می‌شود به آرزوی قبلی‌اش نرسیده و زنی كه ملاقات كرده، كسی است كه شباهت زیادی به ملكه دارد.

قصه قسمت دوم، ماجراهای نخستین قسمت آن را دنبال می‌كند، ولی درعین‌حال وارد ماجراجویی‌های تازه‌ای خواهد شد كه ارتباط زیادی به قصه قسمت اول آن نخواهد داشت.

فیلم در هفته اول نمایش تعداد 47هزار تماشاچی را جذب سالن‌های نمایش كرد و این‌درحالی است كه فیلم پرسروصدای «آواتار» طی همین مدت زمان نمایش 48هزار بیننده را به داخل سالن‌های سینما كشاند. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند تا قبل از این فقط 2 فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای3» (با 69هزار تماشاچی) و انیمیشن «عصر یخی 3» (با 63 هزار تماشاچی) توانسته‌اند تعداد بیشتری بیننده را در نخستین هفته نمایش خود، راهی سالن‌های نمایش فیلم كنند. به این ترتیب، كمدی انتقادی مأموریت لندن‌ سومین محصول سینمایی در كل تاریخ سینمای بلغارستان است كه توانسته بهترین افتتاحیه سینمایی را در این كشور اروپای شرقی داشته باشد.

منتقدان سینمایی در این كشور اروپایی می‌گویند استقبال تماشاگران از فیلم میتوسكی حكم یك پدیده را در تاریخ سینمای بلغارستان دارد. فیلم‌های بلغاری در طول 25سال گذشته، حضور كم‌رونقی در جدول گیشه نمایش داشته‌اند و استقبال تماشاگران داخلی از آنها بسیار ضعیف بوده است. كشور بلغارستان 111سالن نمایش دارد كه بیش از نیمی از آنها (حدود 62سالن) در پایتخت آن در شهر صوفیه قرار دارد.

تعداد 59 سالن نمایش شهر صوفیه هم در 5 مولتی‌پلكس بزرگ مستقر هستند. اكثر سینماهای كشور بلغارستان به‌طور معمول در طول سال، اقدام به نمایش محصولات خارجی می‌كنند كه سهم عمده را در این بین فیلم‌های هالیوودی به‌خود اختصاص داده‌اند.

میتوسكی عقیده دارد موفقیت ماموریت لندن و تولید قسمت دوم آن، به صنعت سینمای بلغارستان كمك می‌كند تا وضعیت بهتری در جدول گیشه نمایش به‌دست بیاورد و تماشاگران بلغاری را با محصولات داخلی آشتی دهد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی