تبیان، دستیار زندگی
مجموعه پربیننده تلویزیونی «ویلفرد» كه محصول استرالیاست، تبدیل به یك محصول مشترك سینمایی می‌شود كه تهیه‌كنندگانش از اهالی سینمای استرالیا و آمریكا هستند. نسخه سینمایی‌ای هم با نام ویلفرد ساخته می‌شود و الیجا وود نقش اصلی آن را بازی خواهد كرد. وود در این ف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک فیلم دلهره آور

كمدی استرالیایی
  1. الیجا وود بازیگر اصلی ویلفرد در 2سال اخیر در چند پروژه سینمایی بین‌المللی بازی كرده كه یكی از آنها «شاگرد مستعد» محصول سینمای اسپانیاست. این فیلم دلهره‌آور سال قبل نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی در این كشور اروپایی داشت و باعث جذب تعدادی پروژه بین‌المللی دیگر به كشور اسپانیا شد.


مجموعه پربیننده تلویزیونی «ویلفرد» كه محصول استرالیاست، تبدیل به یك محصول مشترك سینمایی می‌شود كه تهیه‌كنندگانش از اهالی سینمای استرالیا و آمریكا هستند.

نسخه سینمایی‌ای هم با نام ویلفرد ساخته می‌شود و الیجا وود نقش اصلی آن را بازی خواهد كرد. وود در این فیلم نقش جوانی را به عهده دارد كه در همسایگی‌اش زنی زندگی می‌كند كه خیلی مرموز است و سگ او می‌تواند حرف بزند.

به گزارش همشهری ، كاراكتر وود تصمیم می‌گیرد متوجه این نكته شود كه چگونه این زن یك سگ سخنگو دارد. نقش خانم همسایه را جین‌گان، بازیگر استرالیایی بازی می‌كند. او در نسخه اورژینال تلویزیونی هم حضور داشت و یكی از خالقان اصلی این مجموعه بود. راندال اینهورن نسخه سینمایی را براساس قصه فیلمنامه‌ای از دیوید زوكرمن كارگردانی می‌كند و قرار است كلید فیلمبرداری آن ماه آینده در شهر ملبورن زده شود.

صنعت سینمای استرالیا از تولید نسخه سینمایی ویلفرد استقبال كرده و آن را گامی در جهت رونق سینمای كشور و لوكیشن‌های جذاب آن ارزیابی می‌كند. به همین ترتیب، منتقدان سینمایی هم ساخت این فیلم را یك حركت مثبت در روند فیلمسازی این كشور می‌دانند. كن‌كانر، تهیه‌كننده استرالیایی فیلم می‌گوید: «ما در اینجا امكانات و قابلیت‌های خوب و بالای سینمایی را در اختیار داریم. هزینه‌های تولید هم در مقایسه با كشورهای دیگر، در اینجا پایین‌تر است و برای گروه‌های فیلمسازی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌‌تر است كه فیلم‌های خود را در استرالیا تهیه، تولید و فیلمبرداری كنند.

خود ما هم از حضور تمام گروه‌های فیلمسازی استقبال می‌كنیم. تولید ویلفرد به همكاران خارجی ما كمك می‌كند تا درك و دید درست‌تر و مثبت‌تری نسبت به كار در استرالیا پیدا كنند. ما مطمئن هستیم كه پس از تولید این فیلم و نمایش عمومی آن، بسیاری از گروه‌های بین‌المللی فیلمسازی، كشور استرالیا را به عنوان انتخاب اول خود درنظر خواهند گرفت و از امكانات و لوكیشن‌های آن برای تولید محصولات خود استفاده خواهند كرد.»

الیجا وود بازیگر اصلی ویلفرد در 2سال اخیر در چند پروژه سینمایی بین‌المللی بازی كرده كه یكی از آنها «شاگرد مستعد» محصول سینمای اسپانیاست. این فیلم دلهره‌آور سال قبل نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی در این كشور اروپایی داشت و باعث جذب تعدادی پروژه بین‌المللی دیگر به كشور اسپانیا شد. تهیه‌كنندگان استرالیایی ویلفرد هم امیدوارند این فیلم همین وضعیت را برای سینما و لوكیشن‌های استرالیا فراهم كند.

وود با بازی در مجموعه فیلم 3 قسمتی «ارباب حلقه‌ها» به صورت یك بازیگر مطرح درآمد. او كه برای فصل پاییز فیلم «رمانتیك‌ها» را در كنار كتی هولمز و آنا پاكوئین روانه پرده سینماها می‌كند، این روزها مشغول همكاری با سازندگان انیمیشن كامپیوتری «خوش‌قدم2» است. او در این اكشن خانوادگی ماجراجویانه، به جای كاراكتر اصلی قصه صحبت می‌كند كه یك پنگوئن كوچولو و ماجراجو است.

وود در قسمت اول این فیلم در سال2006 هم، صدای خود را به این كاراكتر قرض داده بود. سازندگان فیلم كمدی حادثه‌ای ویلفرد امیدوارند بتوانند آن را تبدیل به یك مجموعه فیلم دنباله‌دار سینمایی كنند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی