تبیان، دستیار زندگی
بری به کنگره شهدای دانشجو نمایش 21 فیلم ایرانی در جشنواره "رن" نمایشگاه نقاشی در شیراز سه فیلم ایرانی در جشنواره جهانی پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای دانشجو تهران – حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای دانشجو

نمایش 21 فیلم ایرانی در جشنواره "رن"

نمایشگاه نقاشی در شیراز

سه فیلم ایرانی در جشنواره جهانی

پیام مقام معظم رهبری به کنگره شهدای دانشجو

تهران – حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره شهدای دانشجو از آنان به عنوان سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه یاد کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند : امروز که دشمنان کمین گرفته نظام اسلامی در صدد از رونق انداختن جهاد و شهادت می باشند، دانشجویان عزیز و همه جوانان باید این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهند و آن را بزرگ بشمارند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که حجت الاسلام و المسلمین قمی نماینده ولی فقیه در دانشگاهها آن را قرائت کرد به این شرح است:

بسم الله الرحمن ارحیم . شهادت بدین معنا است که یک انسان ، برترین و محبوبترین سرمایه دنیوی خویش را نثار آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و باور شدن آن ، به سود بشریت است و این یکی از زیبا ترین ارزش های انسانی است و آنگاه که آرمان مطلوب او الهی و آرزوی همه پیامبران خدا است این ارزش درصدر همه نیکی های بشری قرار می گیرد و درهیچ ترازوی مادی نمی گنجد. پذیرش این تفکر همان عامل خیره کننده ای است که به مجاهدان راه حقیقت نیرویی برای باطل ساختن همه محاسبات جبهه خصم می بخشد و چنانکه به تجربه دانسته شده است ، دشمن حقیقت را دچار بن بست و عجز و حیرت می سازد. هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم ، این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده از سر خود آگاهی و با اراده روشن بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که در شمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده اند ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت می تواند راه خویش را با آنان بیابد. امروز دشمنان کمین گرفته نظام اسلامی ما ، با شیوه های گوناگون بر آنند که رونق جهاد و شهادت را در چشم مردم ما به خصوص جوانان و به ویژه دانشجویان بشکنند و این برای کسانی که عادت کرده اند با راحت طلبی و تغذیه از ذخیره شرف و شجاعت و غیرت مجاهدان سرافراز زندگی را بگذرانند بسی مطبوع و دلنشین است ، پس آنان نیز دانسته یا ندانسته به این خط مشی خصمانه کمک می کنند . توصیه این جانب به شما دانشجویان عزیز و همه جوانان عزیز این کشور آن است که این عامل قدرت ملی و شاخص ایمان خالصانه را از دست ندهید و آن را بزرگ بشمارید . شهیدان سرافراز خود را تجلیل و تقدیس کنید و آخرین وصایای آنان را که غالباً ترشحاتی از فیض و هدایت الهی است با چشم تدبیر بخوانید. ابزار قدرت خود را از دست ندهید آن را به کار بیاندازید و به کمک و حمایت الهی امیدوار باشید. والسلام علیکم و رحمه الله .

سید علی خامنه ای.

نمایش 21 فیلم ایرانی در جشنواره "رن"

پاریس 21 – یک فیلم کوتاه ایرانی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران برای نمایش در جشنواره "رن" فرانسه برگزیده شد.

به گزارش شبکه خبر، در جشنواره "رن" هر سال پایتخت یک کشور معرفی می شود . امسال در این برنامه پایتخت ایران، " تهران " معرفی خواهد شد.

در جشنواره "رن" علاوه بر نمایش فیلم های کوتاه داستانی فیلم های بلند مستند و انیمیشن نیز نشان داده می شود.

چهاردهمین دوره جشنواره "رن" از روز 18 تا 27 بهمن در فرانسه برگزار می شود.

نمایشگاه نقاشی در شیراز

شیراز – آثار هنرمندان موسسه آموزش عالی سوره در نگارخانه وصال شیرازی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این نمایشگاه 50 اثر از آثار 12 نفر از هنرمندان سال سوم رشته نقاشی که به سبک انتزاع کشیده شده به نمایش در آمده است . هنرمندان جوان در آثارشان با استفاده از رنگ روغن بافت و اکرلیک طبیعت بی جان را به شیوه های زیبا به نمایش گذاشته اند.

سه فیلم ایرانی در جشنواره جهانی

تهران – سه فیلم ایرانی به مهم ترین جشنواره فیلم های کوتاه جهان راه یافتند.

به گزارش شبکه خبر ، دو فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با عنوان "سنگر روبه رو" و "روز، نامه" به بخش مسابقه جشنواره معتبر کلرمون فران فرانسه راه یافتند.

بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کلرمون فران فرانسه که مهمترین جشنواره فیلم کوتاه جهان است از یازدهم تا نوزدهم بهمن امسال در شهر کلرمون فران فرانسه برگزار می شود.

در بخش مسابقه فیلم های دیجیتالی این جشنواره "سنگر روبه رو" و" روز ، نامه" در کنار 48 فیلم دیگر به رقابت می پردازند.

در بخش مسابقه فیلم های 16 و 35 میلیمتری نیز فیلم "باد سرخ" با 70 فیلم دیگر ، به رقابت خواهد پرداخت .