تبیان، دستیار زندگی
پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه واله وسلم از همان کودکی به یاد خدا بود و با او صحبت میکرد. زمانی که چهار ساله بود و در صحرا پیش دایه خود حلیمه زندگی میکرد، روزی از مادر خواست که همراه برادران خود، به گردش برود. حلیمه لباسهای محمد صلیالله علیه واله وس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همیشه با خدا

همیشه با خدا

پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه واله وسلم از همان کودکی به یاد خدا بود و با او صحبت میکرد. زمانی که چهار ساله بود و در صحرا پیش دایه خود حلیمه زندگی میکرد، روزی از مادر خواست که همراه برادران خود، به گردش برود. حلیمه لباسهای محمد صلیالله علیه واله وسلم را مرتب کرد و او را آماده گردش ساخت.

پیش خود فکر کرد که نکند دیوهای صحرا به او آسیب برسانند؛ به همین خاطر، مهرهای را با نخ به گردن پیامبر آویزان کرد تا از او محافظت کند؛ چون فکر میکرد آن مهرهها توانایی این کار را دارند. محمد صلی الله علیه و اله و سلم مهره را از گردن بیرون آورد و به حلیمه گفت: «نیازی به این مهرهها نیست؛ مادرجان خدای من، همیشه با من است و از من مواظبت میکند.»

پیامبر خوبیها

مردم در زمان پیامبر، کارهای زشتی میکردند؛ مثلاً بتهایی ساخته بودند و آنها را داخل کعبه گذاشته بودند. آنها فکر میکردند که بتها خدایند و به آنها کمک میکنند. همچنین بچههای دختر را همین که به دنیا میآمدند، زنده زنده در خاک میکردند. به بهانههای کوچک با هم جنگ میکردند و تعداد زیادی کشته میشدند، دزدی میکردند، همدیگر را اذیت میکردند و کارهای زشت دیگر.

خداوند، حضرت محمد صلیالله علیه و اله وسلم را به سوی مردم فرستاد تا به آنها کارهای خوب یاد دهد به آنها بگوید که بتهایی که خودشان ساختهاند، هیچ قدرتی ندارند. به آنها یاد بدهد که دخترها با پسرها فرقی ندارند، از آنها بخواهد که با هم مهربان باشند، جنگ و دزدی نکنند. پیامبر آمده بود که خوبیها را کامل کند و مردم را به انجام آنها تشویق کند».

آخرین دین

آخرین دین، آخرین پیامبر و آخرین کتاب خدا، فرود آمده بود. دین اسلام، با کتاب قرآن و تلاش پیامبری که نمونه اخلاق بود، آغاز شد؛ پیامبری به نام محمد امین صلیالله علیه واله وسلم.

پیامبر راه سختی را در پیش داشت؛ چون مردم به راحتی از او این دین جدید را قبول نمیکردند. اما این یک ماموریت از سوی خداوند بود که به حضرت محمد صلیالله علیه وآله وسلم دستور داد تا مردم را به دین اسلام دعوت کند. از آن روز، سالیان درازی میگذرد و پیامبر ما موفق شد به خوبی دین اسلام را به مردم معرفی بکند. امروز دیگر پیامبر تنها نیست، بلکه میلیاردها مسلمان در تمامی کشورهای دنیا زندگی میکنند که به دستورات اسلام و راهنماییهای پیامبر گوش میدهند و به آن عمل میکنند.

همیشه با خدا
دوست نوجوانان
گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

مطالب مرتبط

چه خوب شد که رهایش کردند

در انتظار بلال حبشی

جای پای حضرت ابراهیم(علیه السلام)

سعادتی برای چوپان

جراحت پای مبارک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.