تبیان، دستیار زندگی
یونانیان به خدایان متفاوت بسیاری اعتقاد داشتند آنان معتقد بودند، گروهی از خدایان با قدرت بسیار بالایی وجود دارند که در کوه الیمپوس(بلندترین کوه سامانه خورشیدی است. که در سیاره بهرام قراردارد) و زندگی می کنند و بر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یونانیان باستان و خدایان

یونانیان به خدایان متفاوت بسیاری اعتقاد داشتند آنان معتقد بودند، گروهی از خدایان با قدرت بسیار بالایی وجود دارند که

مجسمه زئوس

در کوه الیمپوس (بلندترین کوه سامانه خورشیدی است.که در سیاره بهرام قرار دارد) و زندگی می کنند و بر زندگی انسانها نظارت دارند.

البته بعضی از این خدایان از برداشت محصول و برخی دیگر از حیوانات وحشی، در یا ، جنگ و غیره مراقبت می کردند. پادشاه خدایان زئوس بود که رومی ها آن را ژوپیتر می نامیدند. اولین بازی های المپیک به افتخار او در سال 776 قبل از میلاد مسیح برگزار شد.

یونانیان معتقد بودند که دنیا مانند کره ای گرد است. نیمه بالایی این گوی روشن و شاد و نیمه پایینی آن تیره و دلگیر بود و زمین دایره ای مسطح بود که بین این دو نیمه شناور بود.

وقتی مردم می مردند به نیم کره پایین می رفتند که توسط یکی از برادر زئوس حکمرانی می شد.

ویرانه های به جای مانده از معابد یونانیان و رومی ها را می توان در سراسر اروپا، خاور نزدیک و شمال آفریقا مشاهده کرد. هر شهری برای خود معابدی داشت که توسط خدا یا الهه همان شهر محافظت می شد.

*(سامانه خورشیدی از اعضای زیادی تشکیل شده‌است که می‌توان آن‌ها را به ۴ دسته خورشید، سیارات، سیارات کوتوله و اجرام کوچک سامانه خورشیدی بخش کرد.)

بخش کودک و نوجوان سایت تبیان-مینو خرازی

مطالب مرتبط

آخر یونانیها دروغگویند یا راستگو؟!

تاریخچه پیدایش ارتش در ایران

سومر در کجا قرار داشت؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.