تبیان، دستیار زندگی
طالب‌‏لو : مهار پنالتی دایی افتخار است استقلال تیم یكدست ویكدلی است وحید طالب‌‏لو دروازه‌‏بان جوان استقلال در بازی این تیم مقابل صباباتری نمایش قابل قبولی را از خود ارائه داد تا جایی كه توانست حتی ضربه پنالتی علی دایی را هم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7ستاره لیگ برتر فوتبال ایران از هفته اول می گویند


طالب‌‏لو :

مهار پنالتی دایی افتخار است

استقلال تیم یكدست ویكدلی است

وحید طالب‌‏لو دروازه‌‏بان جوان استقلال در بازی این تیم مقابل صباباتری نمایش قابل قبولی را از خود ارائه داد تا جایی كه توانست حتی ضربه پنالتی علی دایی را هم مهار كند.

طالب لو در خصوص این بازی اظهار داشت: خوشبختانه لیگ را خیلی خوب شروع كردیم و از همان هفته اول در صدر جدول قرار گرفتیم بازیكنان استقلال در نیمه اول عالی كار كردند و توانستند با زدن3گل از صبا باتری جلو بیفتند. با آغاز نیمه دوم كمی حالت تدافعی به خود گرفت اما خوشحالم توانستیم با4گل صبا باتری را شكست دهیم.

طالب‌‏لو درباره آمادگی خود در این بازی افزود: حدود یكی، دو ماهی است كه در اردوی تیم ملی حضور داشتم و تمرینات پرفشار منظمی را پشت سر گذاشتم. وقتی هم كه به تمرینات استقلال بازگشتم حمید بابازاده تمرینات ویژه‌‏ای را برای ما در نظر گرفت تا به آمادگی ایده‌‏ال برسم. همانطور كه در بازی نشان دادیم نه تنها من بلكه همه بازیكنان در شرایط ایده‌‏ال قرار داشتند و این پیروزی ثابت كرد كه در استقلال همه بازیكنان یكدل و یك‌‏دست هستند.

دروازه‌‏بان استقلال در خصوص مهار ضربه پنالتی علی دایی در آخرین دقایق این بازی تصریح كرد: باعث افتخارم است كه توانستم پنالتی بهترین گلزن جهان را بگیریم پنالتی یك چیز معمولی است و شانس آوردم كه این پنالتی را گرفتم البته شاید حضور در تمرینات تیم ملی و تمرین كردن روی ضربات پنالتی باعث شد كه به شناختی نسبی از ضربات پنالتی علی دایی برسم.

طالب لو در پایان خاطرنشان كرد: نباید حمایتهای هواداران استقلال را نادیده بگیریم آنها روز جمعه در دیدار مقابل صبا باتری برای ما سنگ تمام گذاشتند.

مهرزاد معدنچی:

پرسپولیس هیچ گاه در شیراز خوب بازی نكرده است

مقابل سایپا متفاوت بازی می‌‏كنیم

بد بازی كردن پرسپولیس این فرصت را به فجر سپاسی داد تا بهتر از ما بازی كند.

مهرزاد معدنچی، هافبك تیم فوتبال پرسپولیس،در خصوص تساوی این تیم مقابل فجر سپاسی گفت: ما در این دیدار نتوانستیم خوب بازی كنیم، اگر حتی پنج بازیكن از تیم ما بازی خود را به نمایش می گذاشتند می توانستیم فجر سپاسی را شكست دهیم ، به هر حال بازی اول بود و نباید با همین یك بازی درباره تیم‌‏ها قضاوت كرد ، شك نكنید كه پرسپولیس از هفته آینده پرسپولیس واقعی می‌‏شود و هفته به هفته شرایط بهتری پیدا می‌‏كند.

وی ادامه داد: من پنج سال در فجر سپاسی مقابل پرسپولیس بازی كردم، پرسپولیس هیچ وقت در شیراز بازی خوبی را به نمایش نگذاشته است اما وقتی در بازی برگشت مقابل فجر قرار می گرفت با پیروزی پر گل میدان را ترك می كرد بنابراین مطمئن هستم كه پرسپولیس مقابل سایپا با پرسپولیس مقابل فجر سپاسی متفاوت خواهد بود.

معدنچی در خصوص اعتراض اعضای تیم فجر سپاسی به داوری،خاطر نشان كرد: گل ما در همان آخرین دقیقه وقت اضافه به ثمر رسید این طور هم نبود كه داور بخواهد به كمك پرسپولیس بیاید،‌‏به هر حال ما تلاش كردیم كه گلهای خورده را جبران كنیم تا دست خالی از شیراز بر نگردیم به هر حال امیدوارم كه در هفته‌‏های آتی نتایج بهتری كسب كنیم.

یدا... اكبری:

گلهای غافلگیر كننده‌ی استقلال، كار صبا را تمام كرد

شكست‌ها و پیروزی‌ها، شیرینی فوتبال است

هافبك صباباتری تهران گفت: گل‌های غافلگیر كننده‌ی استقلال سبب شد تا بازی روز گذشته‌ را واگذار كنیم.

یدا... اكبری اظهار كرد: زمانی كه سه گل پیاپی را در نیمه‌ی نخست بازی از استقلال دریافت كردیم، بسیار غافلگیر شدیم و دیگر شرایط كار از دستمان خارج شد. البته تا آخرین لحظه برای جبران گل‌های خورده تلاش كردیم، اما فرصت از دست رفته بود.

وی در مورد حضور پیدا نكردن در تركیب و از ابتدای بازی نیز گفت: این نظر مربی تیم بود؛ جلالی با توجه به شرایط صبا، تركیب را انتخاب كرد. بی‌تردید در صورتی كه گل‌های پیاپی استقلال ما را غافلگیر نمی‌كرد، بازی بهتری را از تمامی بازیكنان صباباتری مشاهده می‌كردیم.

اكبری در ادامه با اشاره به شكست سنگین برابر استقلال چند روز پس از فتح سوپر جام كشور تاكید كرد: این اتفاقات شیرینی فوتبال است كه یك تیم نتایج متفاوتی می‌گیرد؛ همین شكست‌ها و پیروزی‌ها است كه سبب جاذبه‌ی فوتبال می‌شود.

وی افزود: بازیكنان صبا در دیدار برابر استقلال سر در گم و بد بازی كردند، اما بی‌تردید در بازی‌های آینده این نتیجه را جبران می‌كنیم.

مدیر عامل باشگاه فجر شهیدسپاسی به قضاوت پرسپولیس- فجر انتقاد كرد

سرهنگ جعفری:

از داور بازی متشكریم!

معدنچی و علیزاده400میلیون برای پرسپولیس هزینه داشته‌اند

مدیر عامل باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز داور بازی را عامل اصلی تساوی این تیم مقابل پرسپولیس دانست و گفت: داور سه اشتباه محرز داشت كه دو اشتباه آن منجر به گل‌های تیم پرسپولیس شد.

سرهنگ جعفری اظهار كرد: اولین اشتباه داور این بود كه توپی را كه اصلا كرنر نبود، كرنر اعلام كرد و منجر به گل اول پرسپولیس شد. دومین اشتباه او این بود كه35ثانیه علاوه بر وقت قانونی زمان را اضافه گرفت كه پرسپولیس در همین ثانیه‌ها به گل رسید و اشتباه سوم هم كارت قرمز به غلامرضا رضایی بود.

سرهنگ جعفری گل دوم پرسپولیس را نیز مشكوك اعلام كرد و گفت: به نظر می‌رسد گل دوم تیم پرسپولیس نیز آفساید بوده و در هر حال داور بازی3امتیاز را از تیم فجر گرفت؛ از این بابت از او تشكر می‌كنیم.

وی با بیان این كه تیم فجر سپاسی در نیمه‌ی دوم، بازی بسیار خوبی را از سوی خود ارایه داد اظهار كرد: در این نیمه باید پرسپولیس را3بر2شكست می‌دادیم، اما بخت با ما یار نبود و داوری نیز به سود حریف بود. جوانان بی‌ادعای فجر سپاسی مثل همیشه بازی خوب و روانی از سوی خود ارایه دادند و به حریف ثابت كردیم كه دوره‌ی بازیكن‌های چند صد میلیونی و اسمی در فوتبال تمام شده است.

مدیر عامل فجر شهید سپاسی خاطر نشان كرد: تنها علیزاده و معدنچی400میلیون تومان برای پرسپولیس هزینه داشته‌اند، این در حالی است كه خدا می‌داند كاظمیان، كریم باقری و دیگر بازیكن‌های مطرح این تیم چقدر دریافتی داشته‌اند.

وی با تاكید دوباره بر این كه داور بازی حق مسلم برد را از فجر سپاسی گرفت گفت: امیدواریم كه رییس كمیته‌ی داوران و همچنین فدراسوین فوتبال فكری به حال داوران بكند و كمیته‌ی انضباطی نیز تنها بازیكنان مربیان و دست‌اندركاران تیم‌ها را با محرومیت مواجه نكند، بلكه داوران در صورت اشتباه نیز تنبیه انضباطی بشوند. از صبح اول وقت تا آخر شب در باشگاه زحمت می‌كشیم اما با اشتباهات داوری زحمات ما بر باد می‌رود.

جعفری با تمجید از بازی خوب بازیكنانش افزود: جوانان ما در بازی‌های تداركاتی كه داشتیم، خیلی خوب بازی كردند و نتیجه آن را هم به ویژه در نیمه‌ی دوم دیدار با پرسپولیس مشخص شد. ما به جوان‌ها امید داشتیم و آنها نیز ما را ناامید نكردند.

وی همچنین ضمن تشكر از تماشاگران گفت: آنها خوب بودند، اما باز هم قابل قبول نیست چرا كه پرچم قرمز بیشتر از پرچم زرد بود، اما وضعیت از گذشته بهتر بود.

مدیر عامل فجر شهید سپاسی در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: بازی بعدی ما با شموشك در نوشهر است، به هر حال زمین و آب و هوای شموشك شرایط خاص خودش را دارد، اما ما برای بازی خوب و جوانمردانه به آنجا می‌رویم؛ شما مطمئن باشید بازی با پاس در ورزشگاه خودشان برای ما راحت‌تر از بازی با شموشك در نوشهر است.

مدیر عامل برق شیراز:

هنوز قضاوت زود است

شكست، هیچ تاثیری در اعتماد باشگاه به «زلاتكو» نخواهد داشت

مدیر عامل باشگاه برق شیراز گفت: شكست برابر ملوان هیچ تاثیری در اعتماد باشگاه نسبت به عملكرد زلاتكو نخواهد داشت.

خلیل صالحی اظهار كرد: تیم برق شیراز برابر ملوان بازی خوبی را به نمایش گذاشت و تنها بر اثر كم دقتی لحظه‌ای مدافعان شكست را پذیرفتیم. ملوان تلافی شكست سال گذشته را گرفت، چرا كه ما در رقابت‌های سال گذشته در انزلی این تیم را شكست داده بودیم.

صالحی تاكید كرد: شكست برابر ملوان اهمیت چندانی ندارد و هیچ تاثیری نیز در قضاوت باشگاه نسبت به عملكرد زلاتكو نخواهد داشت.

وی افزود: زلاتكو روند تمرینی و حرفه‌یی خوبی را در تیم آغاز كرده است، یك شكست آن هم در شرایط برتری مطلق تیمی نخواهد توانست چیزی از توانمندی‌های این مربی كم كند.

مدیر عامل باشگاه برق شیراز خاطر نشان كرد: تیم برق شیراز شرایط حرفه‌ای را دنبال می‌كند و در سال جاری نیز با نگاه جدی‌تر به روند بازی‌ها، به دنبال یك موقعیت ثابت در میان تیم‌های حاضر است. تیم برق خواهان دستیابی به برآیند تلاش‌های دو سال اخیر خود است كه بی‌تردید با تلاش بازیكنان و كادر فنی این مهم حاصل خواهد شد.

صالحی با بی‌اهمیت دانستن شكست یك بر صفر برابر ملوان انزلی اظهار كرد: شكست برابر ملوان نمی‌تواند نگاه‌ ما را نسبت به سایر بازی‌ها تغییر دهد، ما به دنبال تحقق یك هدف ثابت و پایدار هستیم و همیشه برای اثبات و تحقق آن نیز تلاش خواهیم كرد.

رضا عنایتی:

آغاز خوبمان در لیگ را با قهرمانی به پایان می‌رسانیم

«آقای گلی» ارزشی ندارد!

مهاجم استقلال تهران ابراز امیدواری كرد كه آغاز خوب این تیم در لیگ برتر، پایان موفقیت‌آمیزی نیز داشته باشد.

رضا عنایتی خاطر نشان كرد: بر خلاف دو فصل گذشته، این بار استقلال در لیگ برتر شروع خوبی داشت و توانستیم با قدرت و اقتدار نتیجه‌ی جالب توجهی را برابر صباباتری به دست آوریم؛ امیدوارم این شروع متفاوت سبب شود تا بر خلاف دو فصل گذشته كه قهرمانی را از دست دادیم، این بار به مقام نخست لیگ برتر دست یابیم.

وی افزود: در بازی روز گذشته، تمامی بازیكنان استقلال هماهنگ و با انگیزه ظاهر شدند؛ در تمام مدت بازی حتی زمانی كه با نتیجه‌ی چهار بر یك از حریف پیش بودیم، توپ و میدان در اختیار ما بود.

عنایتی با تجلیل از استقبال قابل توجه تماشاگران استقلال از بازی روز گذشته تاكید كرد: تشویق‌ها و حمایت‌های تماشاگران همواره دلگرم كننده بوده؛ امیدوارم با تداوم این شرایط ، گام به گام روند موفقیت را طی كرده و به قهرمانی لیگ پنجم دست پیدا كنیم.

مهاجم استقلال تهران دیگر به كسب عنوان آقای گلی علاقه‌ای ندارد.

عنایتی در این مورد به ایسنا گفت: دیگر به آقای گلی فكر نمی‌كنم، لیگ فوتبال ما تنها لیگی در دنیا است كه در آن رسیدن به این عنوان هیچ ارزشی ندارد، پیش از این از نفرات برتر لیگ تقدیر می‌شد كه دیگر این كار نیز انجام نمی‌شود، بنابراین تنها فكر من در این فصل، این است كه مهره‌ی موفقی برای استقلال باشم تا این تیم را به موفقیت برسانم و سایر مسایل در كنار آن قرار دارد.

علیرضا واحدی نیكبخت:

عصبانیتم به خاطر تعویض نبود

جواب لطف تماشاگران را دادیم

علیرضا واحدی نیكبخت در بازی صبا یكی از چهار گل استقلال تهران را به ثمر رساند و در پیروزی تیمش تاثیرگذار بود، اما نكته‌ای كه بیش از این موارد مورد توجه قرار گرفت، حركات نیكبخت در زمان تعویض شدنش بود.

واحدی نیكبخت گفت: به هیچ وجه از تعویض شدنم عصبانی نبودم؛ نمی‌دانم چرا این تصور برای تماشاگران شكل گرفته است، چرا كه تعویض شدن بازیكنان بسیار طبیعی است و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم.

وی در مورد پرتاب چسب پایش به طرف نیمكت ذخیره‌ها نیز گفت: احساس كردم برخی بازیكنان، بازی را دست كم گرفته‌اند، اما این حركتم به هیچ عنوان به خاطر عصبانیت نبود.

وی در مورد شرایط بازی نیز تاكید كرد: شرایط بسیار خوب بود، تمامی بازیكنان استقلال عملكرد قابل قبولی داشتند و من نیز از این كه توانستم در نخستین بازی برای استقلال گلزنی كنم بسیار شادمان هستم.

واحدی تصریح كرد: حضور تماشاگران در تقویت روحیه‌ی بازیكنان بسیار موثر بود، طرفداران بسیاری برای تشویق استقلال در بازی روز گذشته به ورزشگاه آمدند؛ خوشبختانه توانستیم با نتیجه‌ای كه به دست آمد، جواب لطف آنان را بدهیم. بی‌تردید با تداوم این حمایت‌ها در آینده، استقلال می‌تواند نتایج بهتری را كسب كند.

وی در پایان افزود: پیش‌بینی در مورد قهرمانی زود است، اما استقلال روز گذشته نشان داد كه مدعی جدی قهرمانی است.

غلامحسین پیروانی:

فجر سپاسی در زمین خودش نیز به حقش نمی‌رسد

در شرایطی ناعادلانه از برتری برابر پرسپولیس بازماندیم

سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز گفت: در شرایطی كاملا ناعادلانه از پیروزی برابر پرسپولیس بازماندیم.

غلامحسین پیروانی اظهار كرد: بسیار جالب است كه فجر سپاسی در زمین خودش نیز نمی‌تواند به حقش برسد و با شایستگی كامل از رسیدن به برتری برابر پرسپولیس بازماندیم.

وی افزود: كارشناسان داوری بهتر می‌توانند در مورد قضاوت افشاریان نظر دهند، اما من به هر دو گل پرسپولیس اعتراض دارم؛ معتقدم اشتباهات داور در این دو صحنه سبب شد تا حق به حق‌دار نرسید.

پیروانی خاطر نشان كرد: در نیمه‌ی اول دیدار، با وجود گرمای هوا بازیكنان فجر، بسیار دونده و پرتوان ظاهر شدند؛ اما در نیمه‌ی دوم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی فشار حملات فجر نیز افزایش یافت، تیم ما برتر میدان بود و در صورتی كه از فرصت‌هایمان استفاده می‌كردیم با گل‌های بیشتری حریف را شكست می‌دادیم.

وی افزود: در مورد گل اول پرسپولیس، داور در حالی كه به هیچ عنوان كرنر نبود، اعلام ضربه‌ی كرنر كرد و همان توپ به گل تبدیل شد و در صحنه‌ی گل دوم پرسپولیس نیز، داور30ثانیه بیش از چهار دقیقه وقت اضافه اعلام شده از سوی خودش، زمان گرفت و همچنین اعلام نكردن خطای مسلم بر روی رضایی سبب شد تا ما گل دوم را نیز دریافت كنیم و در بازی كه به طور كامل برتر و شایسته پیروزی بودیم، تنها یك امتیاز به دست آوردیم.

وی در پایان با اشاره به دیدار هفته‌ی آینده‌ی فجر برابر شموشك نیز افزود: شموشك در نوشهر با توجه به شرایط زمین و آب و هوا از برترین‌های سود می‌برد كه هر تیمی را با مشكل روبرو می‌كند، بنابراین باید با اتخاذ تدابیر لازم به مصاف آنها برویم.

سرمربی شموشك نوشهر:

در تمرینات نیز تا این اندازه ضعیف نبودیم

ترسمان از بین برود تیم دیگری می‌شویم

سرمربی شموشك نوشهر پس از شكست این تیم برابر سپاهان اصفهان گفت: حتی در تمرینات نیز بازیكنان شموشك تا این اندازه ضعیف ظاهر نمی‌شدند.

بهمن فروتن اظهار كرد: شكست چهار بر صفر چندان آزار دهنده نیست بلكه نوع بازی بازیكنان شموشك است كه من را آزار می‌دهد، چرا كه در طول دو ماه گذشته حتی در تمرینات نیز بازیكنان چنین ضعیف ظاهر نمی‌شدند؛ نمی‌دانم دلیل آن بی‌تجربگی بازیكنان بود یا خستگی سفر چهارده ساعته به اصفهان. در هر صورت تیمی كه دیدم هیچ شباهتی به شموشك دو ماه اخیر نداشت.

وی افزود: سپاهانی‌ها توپ را بسیار خوب به حركت درمی‌آوردند و در حالی كه دفاع ما فلج شده بود، سایر بازیكنان نیز در كارهای دفاعی شركت نمی‌كردند، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود، اما بازیكنان شموشك محو بازی سپاهانی‌ها شده بودند.

فروتن با اشاره به برخی پیش‌بینی‌ها در مورد سقوط شموشك به دسته‌ی پایین‌تر خاطر نشان كرد: در طول35سال مربیگری، در پنج موقعیت مشابه با شموشك قرار گرفتم و در هر پنج مورد نیز پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد، شموشك ششمین تجربه‌ی من از این دست است؛ معتقدم این بار نیز از این پیش‌بینی‌های اشتباه خواهد بود.

سرمربی شموشك تصریح كرد: تیم ما روز گذشته تنها چهار بازیكن با تجربه‌ی حضور در لیگ برتر داشت و برخی نفرات تنها با سابقه‌ی بازی در7یا 8 دیدار تیم امید شموشك در این مسابقه حاضر بودند، بنابراین زمانی كه در هفته‌های آتی بازیكنان شموشك به شرایط لیگ برتر عادت كنند، تیم دیگری می‌شویم.

فروتن در پایان گفت: این دیدار را صرفا به دلیل ترس واگذار كردیم، اما پس از گذشت دو یا سه هفته از لیگ برتر، دیگر ترسی وجود ندارد.

علی دایی:

صباباتری مستحق شكست نبود

از هفته‌ی آینده با پیروزی در جمع مدعیان قرار می‌گیریم

كاپیتان تیم فوتبال صباباتری پس از شكست سنگین تیمش برابر استقلال تهران، جوانی و اشتباهات بازیكنان این تیم را دلیل اصلی این باخت عنوان كرد.

علی دایی اظهار كرد: صباباتری از بازیكنان جوانی تشكیل شده و به نسبت فصل گذشته نیز تغییرات نسبتا زیادی در تیم ایجاد شده است؛ همین مساله سبب شد تا كل تیم روز بسیار بدی را برابر استقلال تهران به نمایش بگذارد.

دایی افزود: ما در هر سه خطوط مشكل داشتیم، اما بی‌تردید با تمریناتی كه كادر فنی برای تیم در نظر خواهد گرفت، این مشكلات برطرف خواهد شد و در بازی‌های آینده تیم صبا را متفاوت‌تر از آن چه مشاهده كردید، خواهید دید.

وی با بیان این كه صباباتری استحقاق شكست را در این دیدار نداشت گفت: می‌پذیرم كه اشتباهات بسیاری را مرتكب شدیم، اما با صحبت‌هایی كه كادر فنی در بین دو نیمه با بازیكنان انجام داد، در نیمه‌ی دوم بسیار بهتر از استقلال بازی كردیم، اما متاسفانه موقعیت‌هایی كه به دست آوردیم با بدشانسی و كم دقتی بازیكنان به هدر رفت.

دایی كه از سال1996تا كنون تمام ضربات پنالتی خود را به گل تبدیل كرده بود، مقابل وحید طالب‌لو ناكام شد و این دروازه‌بان جوان ضربه‌ی پنالتی او را دفع كرد؛ وی در این مورد گفت: تمام تلاش خود را انجام دادم كه این موقعیت به گل دوم صبا تبدیل شود، اما طالب‌لو جهت توپ را تشخیص داد و این شانس را از تیم ما گرفت.

وی در پایان ابراز امیدوار كرد كه صباباتری با پیروزی در دیدار هفته‌ی آینده، رقابت خود را برای قرار گرفتن در مكان‌های بالایی جدول شروع كند.

كمیته‌ی فنی تیم فوتبال پیروزی تشكیل جلسه داد؛

كاشانی:

با رفع خستگی و آمادگی روانی؛ پرسپولیس به اوج خواهد رسید

كمیته‌ی فنی باشگاه پیروزی ظهر دیروز با حضور جعفر كاشانی، محمود خوردبین و ناصر ابراهیمی برای بررسی شرایط اولین حضور تیم فوتبال پرسپولیس در پنجمین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر تشكیل شد.

ناصر ابراهیمی مربی و محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پیروزی با حضور در محل این باشگاه، در نشستی با جعفر كاشانی، رییس سازمان فوتبال آخرین شرایط تیم و چگونگی حضور در برابر تیم فجر سپاسی را بررسی كردند.

در این نشست مربی و سرپرست تیم فوتبال پیروزی با ارایه‌ی گزارش از شرایط تیم به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخته و به گفته‌ی كاشانی معایب و محاسن فنی تیم مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و با مكتوب شدن وضعیت فنی تیم، مقرر شد تا با نظر خواهی از كارشناسان و شیوه‌های ممكن برای رفع این معایب نیز مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

كاشانی، سخنگو و رییس سازمان فوتبال پیروزی در این خصوص به ایسنا گفت: مسایل كلی در خصوص مشكلات احتمالی مطرح گردید و راه حل‌های ممكن نیز در این خصوص بررسی شد تا تیم با آمادگی بیشتری مسابقات را دنبال كند.

وی تصریح كرد: خستگی و عدم آمادگی روانی از اساسی‌ترین دلایل عدم استحكام امتیازی پرسپولیس برابر فجر سپاسی بود كه با تدابیر اتخاذ شده و با رفع این مشكل در بازی‌های آینده روند موفقیت‌آمیزتری را دنبال خواهیم كرد.

كاشانی از بررسی دقیق و كارشناسی مشكلات احتمالی تیم پرسپولیس توسط صاحبنظران حرفه‌ای خبر داد و ابراز امیدواری كرد تیم فوتبال پیروزی در ادامه‌ی مسابقات با انجام بازی‌های جذاب‌تر به روندی ثابت و پایداری برای كسب عنوان قهرمانی دست یابد.

نصرت ایراندوست:

از نتیجه راضی بودم از شیوه بازی نه!

نباید درخانه به تیم حریف اجازه حمله می‌دادیم

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در خصوص پیروزی تیمش برابر برق شیراز گفت: نتیجه این بازی بسیار راضی كننده بود اما تیم ما پس از دستیابی به گل به لاك دفاعی فرو رفت و بازی خوبی را به نمایش نگذاشت.

نصرت ایراندوست درباره‌ی دیدار با برق شیراز در آغاز لیگ برتر گفت: بازی با برق شیراز اولین بازی ما در فصل جدید بود و برای همین بازیكنان ما كمی استرس داشتند. با این وجود بسیار خوب ظاهر شدند و به خصوص در نیمه‌ی اول با ارایه یك بازی روان تك گل پیروزی را به ثمر رساندند.

وی ادامه داد: از جریان بازی در نیمه‌ی دوم راضی نبودم چرا كه در این نیمه حركت تیمی ما كند شد و بازیكنان بی‌دلیل در لاك دفاعی فرو رتند. ما نباید در خانه خود به تیم حریف اجازه خودنمایی و حمله می‌دادیم.

ایراندوست در خصوص عملكرد بازیكنان تیمش به ایسنا گفت: بازیكنان ملوان بسیار خوب و با انگیزه بودند و به خصوص در نیمه اول جریان بازی را كاملا در اختیار داشتند. با این حال در خط دفاعی كمی ناهماهنگی به چشم می‌خورد كه امیدوارم تا با تمرینات بیشتر این مساله نیز حل شود.

سرمربی ملوان در رابطه با قضاوت این دیدار اظهار داشت: داوری بسیار خوب بود و مشكلی در این زمینه وجود نداشت. اگر داوری خوب باشد آن را تایید می‌كنیم و اگر قضاوت ضعیف باشد به منظور رشد داوری سكوت می‌كنیم.

ایراندوست در پایان با اشاره به بازی هفته آینده تیمش برابر صباباتری خاطر نشان كرد: فیلم دیدارهای صباباتری را با دقت زیاد تماشا كردیم و از شیوه بازی این تیم آشنایی كامل داریم. سعی می كنیم كه از فردا تمرینات خود را بر اساس تاكتیك صباباتری شروع كنیم و با كار كردن بر روی نقاط ضعف حریف به دنبال پیروزی در این دیدار هستیم.

ذوب‌آهن سنت شكنی كرد

كربكندی:

همیشه حسرت تماشاگران مشهد را می‌خورم

تیم ذوب‌آهن اصفهان پس از چند سال ناكامی در مقابل ابومسلم در مشهد و باخت‌های این تیم به ابومسلم در ورزشگاه تختی مشهد و در چارچوب اولین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر توانست با نتیجه جالب3-1میزبان خود را شكست دهد.

رسول كربكندی سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان پس از پایان این بازی با بیان این مطلب افزود: در این بازی بازیكنان تیم ما با توجه به اردوی بسیار خوبی كه در آلمان پشت سر گذاشته بودند بسیار عالی ظاهر شدند و بر خلاف آنها ابومسلمی‌ها كه به نظر می‌آمد تمرینات خود را دیرتر از ما شروع كرده بودند، نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند و خوشبختانه نه پس از چند سال ناكامی در مشهد در این بازی سنت شكنی كردیم و3امتیاز این دیدار را كسب كردیم.

وی در ادامه افزود: خوشحالم كه در اولین گام از این دوره لیگ برتر می‌توانستیم در مقابل تیم قوی مانند ابومسلم آن هم در خانه حریف3امتیاز را كسب كنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در خصوص تماشاگران و داور مسابقه افزود: بعد از چندین بار سفر به مشهد و رو به رو شدن با ابومسلم از نداشتن اینگونه تماشاگران حسرت می‌خورم و به عقیده من آنها بهترین تماشاگران ایران هستند. ولی مسوولان ابومسلم باید در خصوص شرایط میزبانی خود تجدید نظر كنند چون بازی‌ها رفت و برگشت است و دو تیم باید در تمام زمینه‌ها با هم همكاری كنند.

وی در پایان در خصوص داوری مسابقه گفت: خوشبختانه داوری این دیدار مشكل خاصی نداشت و فقط در یك صحنه اشتباها آفسایدی را اعلام كرد كه امیدوارم برداشتم اشتباه باشد.

اكبر میثاقیان سرمربی تیم ابومسلم خراسان هم با تقدیر از شایستگی‌های تیم ذوب‌آهن تصریح كرد: ذوب‌آهن امروز بازی نسبتا خوب و روانی را انجام داد و بازی ناهماهنگ بازیكنان ما كه به دلیل فشار و تمرینات و كمبود زمان برای هماهنگی بیشتر به وجود آمده بود نیز در این بازی‌ به آن‌ها كمك كرد تا3امتیاز این دیدار را از آن خود كنند.

وی در خصوص خط دفاعی تیم ابومسلم گفت: متاسفانه امروز بازیكنان ما باید از زمین ردیف دفاع را آغاز می‌كردند ولی با تعللی كه در این زمینه انجام دادند باعث شدند فشار بیش از اندازه‌ای روی خط دفاعی تیم ما بیاید، و عدم شناخت ما نسبت به مهاجم جدید تیم ذوب آهن سبب شد از وی غافل شویم و3گل بازی را همان بازیكن به ثمر برساند.

سرمربی تیم ابومسلم خراسان گل زود هنگام تیم ذوب‌آهن را باعث از بین رفتن تمركز تیمی ابومسلم دانست و گفت: ما در ثانیه25بازی گل اول را دریافت كردیم و همین گل باعث از بین رفتن تمركز تیمی ما شد و سبب شد بازیكنان ما نتواند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند.

وی در خصوص عملكرد رضا جباری بازیكن جدید این تیم گفت: هر بازیكنی برای هماهنگ شدن با تیم نیاز به زمان دارد و رضا جباری هم از این قاعده مستثنی نیست و مطمئنا در بازی‌های آینده جباری آماده‌تری را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است؛ ایجاد سر و صدا در پشت نیمكت ذخیره‌های ذوب‌آهن توسط تماشاگران ابومسلم باعث توقف 5 دقیقه‌ای بازی از سوی داور شد.

مهدی رجب‌زاه مهاجم ذوب‌آهن اصفهان:

شكست ابومسلم در مشهد كار هر تیمی نیست

انتقام فصل گذشته را از ابومسلم گرفتیم

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان روز گذشته با ارایه یك بازی زیبا و روان و زدن3گل، ابومسلم را در مشهد در هم كوبید و نشان داد كه از مدعیان جدی كسب عنوان قهرمانی در پنجمین دوره لیگ برتر است.

مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در خصوص عملكرد تیمش گفت: شكست دادن ابومسلم در مشهد كار هر تیمی نیست اما تیم ما با انجام این مهم نشان دادكه از مدعیان اصلی كسب عنوان قهرمانی در فصل جدید است.

رجب زاده افزود: ذوب‌آهن فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت به ابومسلم باخت ولی با تلاش اعضای تیم و پیروزی در مشهد انتقام فصل گذشته را از ابومسلم گرفتیم.

وی در خصوص جریان بازی دیروز تصریح كرد: در نیمه اول تیم ما بسیار عالی ظاهر شد و با وجود آن كه ابومسلم میزبان بازی بود اجازه هنرنمایی را به آنها ندادیم و آنها را غافلگیر كردیم. ابومسلم هر چند موقعیت خوب داشت كه دروازه‌بان ما با واكنش‌های عالی و حرفه‌ای خود تمام موقعیت‌ها را از آنها گرفت.

رجب زاده ادامه داد: بازیكنان ذوب‌آهن با پشت سرگذاشتن تمرینات بدنسازی در شرایط جسمانی بسیار خوبی به سر می‌برند و با پیروزی در اولین بازی فصل جدید نشان دادند كه از هر لحاظ آماده كسب عنوان قهرمانی هستند.

وی با اشاره به عملكرد تیم ابومسلم به ایسنا گفت: ابومسلم غافلگیر شد؛ آنها فكر نمی‌كردند كه به این راحتی در مشهد متحمل شكست شوند. تیم ما از نظر بدنی آماده‌تر بود و همین مساله نیز موجب برتری ما شد. مهاجم تیم ذوب‌آهن درباره‌ی قضاوت این دیدار اظهار داشت: قضاوت داور بسیار خوب بود و خوشبختانه در این دیدار مشكل داور رخ نداد و تماشاچیان شاهد یك دیدار جوانمردانه و بدون حاشیه بودند.

رجب زاده در پایان خاطر نشان كرد: تمرینات ذوب‌آهن برای رویارویی با استقلال اهواز در هفته‌ی دوم لیگ برتر از فردا آغاز خواهد شد و اگر بخواهیم كه در كورس قهرمانی باقی بمانیم باید تمام بازی‌های خانگی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

ناصر ابراهیمی: عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم

داور به ضرر پرسپولیس سوت زد

ما در بازی مقابل فجرشهیدسپاسی عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم و بازیکنان تیم هرگز آنچه را ما از آنهاخواسته بودیم در زمین پیاده نکردند.

ناصرابراهیمی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: اصلا نمی دانم چه برسربازیکنان آمده بود. آنها قدرت دوندگی نداشتند، پاس های سالم به هم نمی دادند، در حفظ توپ ضعیف بودند و درکل خودشان نبودند. خط میانی تیم ما به حریف اجازه می داد نبض بازی را دردست بگیرد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: البته این بازی اول پرسپولیس بود ونمی توان حکم کلی درمورد آن صادرکرد. به عنوان مثال تیم فولاد ، قهرمان فصل گذشته و صبا باتری قهرمان سوپرجام فوتبال کشور، با چهارگل شکست خوردند و نمی توان روی بازی اول صراحتا قضاوت کرد. ما رفته رفته بهترمی شویم و با برطرف کردن ضعف های فنی ، بازی های آینده خود را با موفقیت پشت سرمی گذاریم.

مربی پرسپولیس درادامه با اشاره به ضعیف بازی کردن تعدادی ازبازیکنان تیمش افزود: ما بنا داریم دررقابت های این فصل به بهترین ها مجال بازی دهیم. حامد کاویانپور در این دیدارعملکرد خوبی نداشت و ما او را از زمین بیرون کشیدیم و این قضیه درمورد هربازیکن دیگری نیزصدق می کند. پرسپولیس دررقابت های این فصل به جوانان بها می دهد و فقط بهترین ها هستند که درترکیب اصلی تیم جای دارند. دربازی هایی که ازاین پس پیش رو داریم ، نباختن را هدف خود قرار می دهیم و پس از آن به پیروزی فکر می کنیم که با توجه به نفراتی که در اختیار داریم ، نیل به آن دور از دسترس نیست.

ابراهیمی درپایان درخصوص وضعیت داوری این دیداراظهار داشت: همه می گویند داوری دراین دیداربه نفع پرسپولیس بوده اما آقای قهرمانی بسیاری از خطاهایی که برروی بازیکنان ما انجام می شد را ندید می گرفت که این موضوع وضعیت تیم ما را آشفته کرده بود. من نمی دانم چرا همه به یک کرنراشتباه اشاره می کنند حال آنکه بسیاری دیگرازاشتباهات این داور علیه تیم ما را درمیانه میدان ندیدند.