تبیان، دستیار زندگی
برنامه واژه پرداز شرکت SoftMaker هم اکنون در نسخه آزمایشی منتشر شده است. بله واژه پردازهای دیگری هم مانند واژه پرداز Word مایکروسافت که در همه جا رایج است وجود دارند. یکی از این نرم افزارها TextMaker متعلق به شرکت نرم افزاری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

TextMaker انتخابی بهتر نسبت به Word مایکروسافت


برنامه واژه پرداز شرکت SoftMaker هم اکنون در نسخه آزمایشی منتشر شده است.

بله واژه پردازهای دیگری هم مانند واژه پرداز Word مایکروسافت که در همه جا رایج است وجود دارند.

یکی از این نرم افزارها TextMaker متعلق به شرکت نرم افزاری آلمانی SoftMaker می باشد که از شهرت کمی برخوردار است. جدیدترین نسخه آزمایشی این نرم افزار این هفته برای سیستم عامل ویندوز منتشر شده است.

Tobias Leissner سخنگوی شرکت SoftMaker می گوید کاربران کامپیوترهای به دو دلیل ممکن است به این نرم افزار علاقه مند شوند. یکی از این دلایل قیمت است. این محصول که انتظار می‌رود اواخر ماه اکتبر به صورت تجاری در معرض فروش قرار گیرد برای کاربران نهایی قیمتی حدود 49 دلار و 50 سنت خواهد داشت.

ویژگیهای اصلی

به گفته Leissner نکته مهم و کلیدی دیگر این نرم افزار این است که با سیستم عاملهای مختلف شامل لینوکس، ویندوز موبایل، Qtopia، و FreeBSD هماهنگی دارد و همچنین با فایلهای نرم افزار Word مایکروسافت با پسوند doc سازگار است. به عنوان مثال کاربران قادر خواهند بود که اسناد خود را در برنامه های Word در نسخه های 6.0 ، 95، 97، 2000، Word XP و Word 2003 و همچنین نسخه Word مخصوص کامپیوترهای مکینتاش با این برنامه مبادله کنند.

همچنین پشتیبانی از فرمتهای مختلف فایلی در نرم افزار Textmaker وجود خواهد داشت که شامل HTML, RTF, Pocket Word, plain text و Unicode می باشد.

Textmaker همچنین از فرمت فایلی ای که توسط نرم افزار OpenOffice (دیگر رقیب نرم افزار Word ) مورد استفاده قرار می گیرد پشتیبانی می کند. OpenOffice یک نرم افزار رایگان و کدباز است اما یک نسخه از آن که دارای ویژگیهای اضافی می باشد StarOffice نام دارد و به عنوان یک محصول تجاری با قیمت 49 دلار و 95 سنت در بازار عرضه می شود.

نسخه آزمایشی نرم افزار TextMaker هم اکنون از سایت شرکت SoftMaker قابل دریافت است. علاوه بر زبان انگلیسی؛ این نرم افزار به زبانهای آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتقالی، روسی و چینی ساده در دسترس خواهد بود.