تبیان، دستیار زندگی
در این مقاله قصد دارم کمی در مورد Excel گفتگو کنیم، یکی از دوستان حجم آفیس 2010 را پرسیده بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با قابلیت های Excel2010 آشنا شوید

ecxel 2010 , new feature قابلیت های جدید

در ادامة مقالات که در مورد تفاوت‌های آفیس 2010 و 2007 بود

تفاوت‌های آفیس 2007 با 2010 (1)

تفاوت‌های آفیس 2007 با 2010 (2)

در این مقاله قصد دارم کمی در مورد Excel گفتگو کنیم، وقتی شما Excel 2010 را باز کردید می‌توانید بر روی علامت سئوال بالای صفحه سمت راست کلیک کنید،صفحة help Excel باز می‌شود. بر روی “Getting Started With Excel” کلیک کنید شکل زیر را مشاهده می‌کنید اگر بر روی دومین گزینه “What is new Excel 2010” به معنای چه چیزی در Excel 2010 جدید است کلیک کنید. 7 گروه اصلی با 26 زیرگروه وجود دارد، که ویژگی‌های جدید Excel 2010 را نسبت به 2007 نشان می‌دهد.

ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,
بر روی عکس کلیک کنید تا تصویر را واضح مشاهده کنید

در اینجا قصد دارم به توضیح تعدادی از این ویژگی‌ها بپردازیم.

1) دسترسی به ابزار مناسب در زمان مناسب:

زمانی که ابزارهایی اضافه می‌شوند و یا توسعه داده می‌شوند در صورتی که در دسترس باشند خیلی در افزایش سرعت و کارایی مؤثرند.

نوار ابزار Ribbon توسعه یافته:

 

در نوار ابزار جدید Excel 2010 دسترسی به ابزارها و پیدا کردن تسک‌ها که در Office 2007 بسیار پیچیده بود بسیار  آسان شده است.

ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,
بر روی عکس کلیک کنید تا تصویر را واضح مشاهده کنید

اگرچه این امکان هم در office2007 وجود داشت که اگر تسکی را بیشتر نیاز داشتید آن را در Guick Toolbars (دسترسی سریع) بیندازند ولی شما نمی‌توانستید یک Tap یا گروه مورد نیاز خود را اضافه کنید، در Excel 2010 شما قادر خواهید بود Tab و یا گروه مورد نظر خود را خلق کنید و اسامی آنها را هم عوض کنید و آنچه که نیاز دارید تغییر دهید.

در آینده در مقالة ای تحت عنوان نوار ابزار را به طور شخصی توسعه دهید “Customize the ribbon” عملکرد را به طور کامل شرح خواهیم داد.

Backstage View آفیس مایکروسافت:

یکی دیگر از بخش‌هایی که در Office 2010 (نه تنها قسمت Excel) اضافه شده، اضافه کردن Backstage View مناسب به برنامه‌های آفیس می‌باشد.

ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,
بر روی عکس کلیک کنید تا تصویر را واضح مشاهده کنید

Backstage View آفیس یکی از آخرین ابداعات آفیس می‌باشد.

دسترسی آن با کلیک بر روی File است در Menu بالای برنامه، Backstage جایی است که شما می‌توانید برنامه‌های خود را مدیریت کنید و ذخیره (Save) کنید، باز کنید (Open)، پرینت بگیرید، یک صفحه جدید باز کنید و حتی آنها را در صورت نیاز به اشتراک بگذارید. (Share) کنید، این قسمت قبلاً در Menu بود.

مقایسه‌ای سریع و تأثیرگذار از یک نمودار و یا اطلاعات:

ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,
ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,

در نسخه‌های قبلی Excelشما می‌توانستید نمودارها را به صورت مجزا از اطلاعات بکشید و ارزیابی کنید در صورتی که در نسخه 2010 شما می‌توانید مطابق شکل برای هر یک از سطرها ارزیابی جداگانه‌ای داشته باشید.

مثلاً مطابق شکل می‌توانید هر یک از دپارتمان‌ها را به صورت جداگانه در عملکرد سالانة خود ارزیابی نمایید و بیشترین و کمترین قیمت را ارزیابی کنید،حتی روند صعود و نزول آنها نیز در نمودار به صورت فلش دیده می‌شود.

ecxel 2010,new feature قابلیت های جدید,

یکی دیگر از قابلیت‌های Excel 2010 که در 2007 و یا 2003 وجود نداشت مقایسة یک ستون با یک عدد بود. مثلاً شما مطابق شکل لیستی از اعداد را دارید که نرخ قیمت‌های تصویب شده سازمان‌ها می‌باشد، می‌توانید به برنامه Excel بگویید اعداد بالای 100.000 را علامت‌گذاری کن. که توسط فلش این عمل اتفاق می‌افتد.

یک نکتة جالب دیگر کشیدن نمودارهای کوچک است که در داخل هر خانه از Excel امکان‌پذیر است مانند شکل بالا که مثلاً 250- با رنگ قرمز و با فرض آنکه اعداد منفی سمت چپند و مثبت سمت راست نمایش داده شده است ( رنگ سبز در سمت راست) نمودار فوق گویای این مطلب است

ما در اینجا به اختصار تعدادی از قابلیت‌ها را عنوان کردیم درست مانند Help برنامة Excel سپس هر یک را به طور کامل و اینکه دقیقاً چطور و از کجا این اتفاقات می‌افتد خواهیم پرداخت.

ادامه دارد......

برگرفته از : Help Excel

نوشته شده توسط: فائزه سیدخاموشی