تبیان، دستیار زندگی
بوسنیاك تیم ملی را در تركیه ترك كرد مدیر تیم‌های ملی بسكتبال: اقدام غیر قانونی بوسنیاك را پیگیری می‌كنیم دبیر فدراسیون: بوسنیاك قهر نكرده، به مرخصی رفته است سرمربی تیم ملی بسكتبال كشورمان بدون اعلام قبلی اردوی تیم ملی در ترك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی (12شهریور)


بوسنیاك تیم ملی را در تركیه ترك كرد

مدیر تیم‌های ملی بسكتبال: اقدام غیر قانونی بوسنیاك را پیگیری می‌كنیم

دبیر فدراسیون: بوسنیاك قهر نكرده، به مرخصی رفته است

سرمربی تیم ملی بسكتبال كشورمان بدون اعلام قبلی اردوی تیم ملی در تركیه را ترك كرد و به صربستان بازگشت.

تیم ملی بسكتبال كشورمان به منظور آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات آسیایی قطر اردویی یك هفته‌ای را در تركیه برگزاری كرد، اما صبح روز چهارشنبه و در زمان بازگشت به ایران با غیبت بوسنیاك سرمربی تیم ملی مواجه شد. پس از پیگیری‌های لازم مسوولان تیم، آنها متوجه شدند كه وی بدون هیچ‌گونه اطلاعی تركیه را به مقصد صربستان ترك كرده و تنها یك نامه‌ی تشكر از خود به جا گذاشته است. این در حالی است كه وی پیش از این هیچ‌گونه مطلبی مبنی بر جدایی خود از تیم ملی آن هم در فاصله‌ی یك هفته مانده تا برگزاری مسابقات آسیایی به مسوولان فدراسیون بسكتبال مطرح نكرده بود.

رضا مشحون، مدیر تیم‌های ملی بسكتبال در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: بوسنیاك بدون اجازه تمرینات تیم ملی را ترك كرده و با فرستادن نامه‌ی تشكری ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی اعلام كرده است كه دیگر با تیم ملی كشورمان همكاری نمی‌كند. وی در این نامه مشكلات شخصی را مهمترین علت ترك اردوی تیم ملی عنوان كرده است.

مشحون افزود: درست است كه بوسنیاك تیم را ترك كرده است، اما ما از حقوق خود نمی‌گذریم و این مساله را پیگیری می‌كنیم؛ بوسنیاك باید به ما توضیح دهد كه چرا در شرایط مسابقه، تیم ملی را به حال خود رها كرده است. بی‌تردید این موضوع به ورزشكارانی كه مدت 2 سال با این مربی كار كرد‌ه‌اند ضربه روحی می‌زند.

در همین زمینه آتشی، دبیر فدراسیون بسكتبال نیز گفت: بوسنیاك به دلیل خستگی و برای مرخصی تیم ملی را ترك كرده است و رفتن وی به معنای جدایی كامل از تیم ملی نبوده است.

گفتنی است، این سخنان آتشی در حالی بیان می‌شود كه تیم ملی كشورمان تا فاصله یك هفته دیگر باید در مسابقات آسیایی قطر به میدان برود.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا- كره جنوبی

مدال طلا و ركورد جدید آسیا برای احساس حدادی

شانزدهیمن دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در كره جنوبی آغاز شد و طی آن احساس حدادی در رشته پرتاب دیسك ضمن ثبت ركورد جدید برای آسیا به مدال طلا دست یافت.

در مسابقات پرتاب دیسك بزرگسالان آسیا كه از ظهر دیروز با حضور نامداران این رشته در شهر اینچه اون كره جنوبی آغاز شده بود، احسان حدادی قهرمان جوانان جهان و عباس صمیمی نائب قهرمان آسیا به عنوان نمایندگان ایران حضور داشتند كه در پایان حدادی ‌‌20 ساله با ركورد ‌‌25 / ‌‌65 متر ركورد آسیا را پس از ده سال به میزان ‌‌9 سانتی متر بهبود بخشید.

همچنین حدادی در این رقابت پس از پنج سال نخستین مدال طلای ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا بدست آورد و پرتابگران كشور هندوستان با ركورد‌های ‌‌84 / ‌‌62 متر و ‌‌95 / ‌‌59 متر مدال‌های نقره و برنز را از آن خود كردند.

پیش از این ركورد پرتاب دیسك آسیا در اختیار لی شائوجی از كشور چین بود.

حدادی نخستین دوومیدانی كار ایرانی است كه ركورد آسیا به نام او ثبت می‌شود.

عباس صمیمی دیگر شركت كننده‌ی كشورمان در این بخش از كسب مدال ناكام ماند. او در كارنامه خود سه مدال نقره بزرگسالان آسیا را دارد.

اسامی تیم ملی بسكتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام شد

بازیكنان زیر نظر ایزدپناه و حاتمی تمرین می‌كنند

اسامی تیم ملی بسكتبال بزرگسالان كشورمان به منظور حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا اعلام شد.

سعید تابش‌نیا، پویا تاجیك، ایمان زندی، صمد نیكخواه بهرامی، مهدی كامران، محمد شاهسوند، حامد سهراب‌نژاد، حامد آفاق اسلامی، حامد حدادی، آیدین نیك‌خواه بهرامی، امیر امینی و جابر روزبهانی 12 نفری هستند كه باید فردا خود را به مربیان تیم ملی معرفی كنند.

این بازیكنان زیر نظر محمد ایزدپناه و مهران حاتمی و بدون حضور بوسنیاك باید به تمرینات خود بپردازند.

تیم ملی بسكتبال كشورمان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اواسط هفته آینده راهی قطر خواهد شد.

ایران به مقام پنجم والیبال نوجوانان جهان دست یافت

روسیه با شكست برزیل قهرمان شد

سید محمد موسوی بهترین اسپكر رقابت‌ها

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به مقام پنجم جهان دست یافت.

در روز پایانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال) در الجزایر، تیم ملی والیبال ایران برای كسب مقام پنجمی به مصاف فرانسه رفت كه توانست با حساب 3 بر یك حریف خود را شكست دهد. تیم ایران ست اول را 25 بر 20 به حریف واگذار كرد، اما در سه ست متوالی با نتایج 25 ـ 13، 25 ـ 19 و 25 ـ 19 حریف خود را شكست داد تا در رده‌ی پنجم قرار گیرد.

اما در دیدار فینال این رقابت‌ها، روسیه در یك دیدار نفس‌گیر با حساب 3 بر 2 برزیل را مغلوب كرد تا بر سكوی قهرمانی بایستد. همچنین ایتالیا با پیروزی 3 بر یك برابر آرژانتین عنوان سومی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. تیم ملی ایران در یك چهارم نهایی مغلوب ایتالیا شده بود.

همچنین در این رقابت‌ها سید محمد موسوی به عنوان بهترین اسپكر رقابت‌ها برگزیده شد.

عسگری به مدال برنز دست یافت

تیم ایران در رده‌ی سوم آسیا

دومین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا با كسب مدال برنز برای ایران ادامه یافت.

در دومین روز از شانزدهمین دوره‌ی مسابقات دوومیدانی قهرمانی بزرگسالان آسیا كه در شهر اینچه اون كشور كره‌ی جنوبی در حال برگزاری است، روح ا... عسگری دونده‌ی دوی ‌110 متر با مانع كشورمان با زمان ‌89/13 ثانیه به مدال برنز مسابقات دست یافت.

در این رقابت ژیانگ لیو، قهرمان المپیك و جهان و ركورددار المپیك با زمان ‌30/13 ثانیه به مدال طلا دست یافت، دیگر ورزشكار چینی با ركورد ‌44/13 به مدال نقره رسید و دوندگان كشورهای ژاپن، كره و عربستان مكان‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند.

مدال برنز عسگری به همراه مدال طلای روز گذشته‌ی احسان حدادی تیم دوومیدانی ایران را در جدول رده‌بندی در مكان سوم قرار داده است.

گفت‌وگوی ایسنا با بوسنیاك پس از ترك تیم ملی بسكتبال:

به لحاظ فنی، با مسوولان فدراسیون اختلاف سلیقه داشتم

تیم ملی را به معنای عدم همكاری كامل ترك نكرده‌ام

ولادمیر بوسنیاك، سرمربی تیم ملی بسكتبال كشورمان به هنگام مراجعت تیم ملی از اردوی تركیه سایر نفرات تیم ملی را همراهی نكرد و از همانجا به كشور خود یعنی صربستان بازگشت. پس از این اتفاق و در حالی كه تیم ملی بسكتبال كشورمان باید هفته‌ی آینده برای حضور در جام ملت‌های آسیا راهی كشور قطر شود، مسوولان فدراسیون بسكتبال و كمیته‌ی ملی المپیك با محكوم كردن این اقدام، اعلام كردند كه بوسنیاك با این عمل خود، قراردادش را به صورت كاملا یك طرفه لغو كرده و حتی باید پاسخگوی ضرر و زیان‌های احتمالی نیز باشد.

ولادیمیر بوسنیاك پس از این جریان در گفت‌وگوی تلفنی با ایسنا ، در خصوص این موضوع اظهار كرد: من اردوی تیم ملی را به معنای عدم همكاری كامل با تیم ملی بسكتبال ایران ترك نكردم، بلكه به خاطر برخی اختلاف سلیقه‌ها در موراد فنی، فكر می‌كنم كه دیگر نمی‌توانم در این تیم مثمرثمر باشم. با این حال حاضرم كه تجربیات خود را در اختیار تیم ملی به صورت مشاوره قرار دهم.

سرمربی تیم ملی بسكتبال ایران با بیان این كه وی قصد داشته تا در تیم ملی بسكتبال ایران كار حرفه‌ای را انجام دهد، اما شرایط برای پیاده كردن برنامه‌های وی فراهم نبوده است به خبرنگار ایسنا گفت: برای پیشبرد برنامه‌هایم در تیم ملی كار دشواری داشتم. به لحاظ شخصی با مسوولان بسكتبال ایران مشكلی نداشتم، اما به لحاظ فنی با آنها اختلاف سلیقه داشتم.

بوسنیاك، در پایان این گفت‌وگوی كوتاه تلفنی، اظهار كرد: من قصد داشتم كه در ایران پایه‌گذار یك بسكتبال حرفه‌ای باشم، اما برخی در مقابل آن مقاومت كردند. در حال حاضر نیز مشغول انجام برخی كارهای شخصی‌ام هستم كه تا چند روز به طول خواهد انجامید.

دبیر كل فدراسیون فوتبال علت برگزاری دیدار راه‌آهن و قندی را عنوان كرد:

پهلوان:

حكمی از دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو بازی دریافت نكردیم

دبیر كل فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به این كه از سوی دیوان عدالت اداری حكمی مبنی بر لغو دیدار تیم‌های راه‌آهن و قندی یزد دریافت نكرده‌ایم، این بازی برگزار شد.

محمد پهلوان در مورد برگزاری دیدار دو تیم راه آهن تهران و قندی یزد در هفته‌ی نخست لیگ برتر و مغایرت آن با رای دیوان عدالت اداری كشور اظهار كرد: تا پنجشنبه كه زمان برگزاری دیدارهای تیم‌های راه‌آهن تهران و شهید قندی یزد بود، فدراسیون فوتبال هیچ گونه حكمی از سوی دیوان عدالت اداری كشور مبنی بر لغو یا تغییر زمانی این دیدار دریافت نكرد؛ بنابراین این دیدار برگزار شد.

وی افزود: رای دیوان عدالت اداری كشور تنها تعلیق تصمیم شورای عالی انضباطی بود كه این مساله به برگزاری بازی‌های راه‌آهن در لیگ برتر ارتباطی ندارد.

وی در مورد احتمال 17 تیمی شدن لیگ برتر نیز خاطر نشان كرد: این امر نیازمند طی كردن مراحل قانونی است و باید در ابتدا در مجمع فدراسیون به تصویب برسد، اما با توجه به این كه هفته‌ی نخست لیگ برتر برگزار شده است، اتخاذ چنین تصمیمی غیر ممكن به نظر می‌رسد.

گفتنی است، روز چهارشنبه امینی قاضی شعبه 10 دیوان عدالت اداری كشور در گفت‌وگو با ایسنا تاكید كرده بود كه دیدار راه‌آهن تهران و قندی یزد تا زمان صدور حكم نهایی به تاخیر بیافتد و در صورت اجرا نشدن این حكم با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.