تبیان، دستیار زندگی
شاخ شیطان، جامع ترین کتاب عمومی در نقد فرقه ضاله وهابیت منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاخ شیطان

وهابیت

«شاخ شیطان» جامع ترین کتاب عمومی در نقد فرقه ضاله وهابیت منتشر شد.

به گزارش شیعه نیوز»، سید مجتبی عصیری، نویسنده ی کتاب، سعی‌ دارد با توجه به استفاده‌های علمی و پژوهشی که از محضر مراجع عظام تقلید، اساتید بلند پایه حوزه به خصوص استاد فرزانه جناب دکتر حسینی قزوینی و پاسخگویی به شبهات وهابیت و مناظرات متعددی که با علمای وهابیت داشته است، فعالیت ویژه‌ای را در راستای افشای هویت فرقه ضالّه وهابیت و پاسخ به شبهات این گروه معاند ارائه نماید.

نویسنده در ابتدای کتاب بحث مفصلی در باب وحدت اسلامی و معنای حقیقی آن ارایه داده و پس از آن (و در فصل اول) با ذکر فتاوای علما و مراجع تقلید شیعه درباره ی حسن تعامل و مسالمت با اهل سنّت، از تلاش شیعیان در عرصه ی وحدت اسلامی سخن می گوید.

در فصل بعدی با ارایه ی مجموعه ای از فتاوای تکفیری وهابیت علیه شیعیان و بیان این مطلب که این فرقه وحدت میان شیعه و سنی را ممکن نمی داند از نواقص و کاستی های موجود در تقابل با این هجوم همه جانبه سخن می گوید.

بر اساس عقاید وهابیت زیارت قبور، توسل، استغاثه، نماز خواندن در کنار قبور، روشن کردن چراغ در کنار قبور، نذر و قربانی نزد قبور و.. حرام است

بحث فصل سوم کتاب، آشنایی با فرقه ضالّه وهابیت است. خواننده در این فصل با عناوینی همچون تعریف سلفیه و وهابیت، شاخصه‌های وهابیت، وهابیت در کلام بزرگان و مراجع، مروری بر تاریخچه و نحوه شکل‌گیری وهابیت، آشنایی با تئوریسین وهابیت، آشنایی با بنیان‌گذار وهابیت و گوشه‌ای از جنایات این فرقه از آغاز شکل‌گیری تاکنون، آشنا می شود.

فصل چهارم کتاب، مروری است بر عقاید و مبانی وهابیت. از جمله: نفی عقل، تکفیر مسلمانان، حرام بودن زیارت قبور، توسل، استغاثه، شفاعت، ساخت بنا بر فراز قبور، نماز خواندن در کنار قبور، روشن کردن چراغ و روشنایی در کنار قبور، نذر و قربانی نزد قبور. نویسنده پس از بیان این مطالب به شبهات موجود و اتهامات این فرقه پاسخ می دهد.

این فرقه بر اساس برخی از روایات صحاح ستّه خداوند را به انسان تشبیه کرده و او را دارای دست، انگشت، کمر و سیمای زیبا می داند، خدایی که کشتی‌گیر است، سوار بر مرکب است و می توان از آسمان به او آویزان شد

فصل بعدی کتاب راجع به عقاید فرقه ی ضاله ی وهابیت درباره ی خدای سبحان است. در این قسمت از کتاب بیان می شود که این فرقه بر اساس برخی از روایات صحاح ستّه خداوند را به انسان تشبیه کرده و او را دارای دست، انگشت، کمر و سیمای زیبا می داند. خدایی که کشتی‌گیر است، سوار بر مرکب است، می توان از آسمان به او آویزان شد، خدایی که حساب و کتاب نمی‌داند، طرز ساخت بهشت و نحوه ی پرکردن جهنم از کافران را نمی‌داند، پای خود را برای پرکردن آتش به جهنم فرو می‌برد و برای این ‌که بندگان در آخرت او را بشناسند ساق پای خود را عریان می‌سازد.

در فصل پایانی کتاب با فتاوای زشت و مستهجن وهابیت از قبیل رضاع کبیر، فتاوای انهدام اماکن مقدس شیعیان، بچه‌دار شدن از راه دور، ترویج زنا با فتاوای غیر شرعی، یک بچه و چند پدر، حلال کردن بسیاری از کارهای حرام و بدعت شماردن بسیاری از کارهای مباح و حلال آشنا می شویم.

کتاب فوق که با زبانی علمی و مستند، امّا در عین حال ساده و قابل درک برای عموم اقشار جامعه اسلامی به نگارش در آمده، می‌تواند به خوبی با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کند.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی