تبیان، دستیار زندگی
هنوز بهترین بازی من را ندیده‌اید شماره‌ی هشت برایم خوش شانسی می‌آورد سایت اختصاصی علی كریمی كه هنوز برای تمامی هواداران غیر فارسی زبان او ناشناخته است، اطلاعاتی را در مورد خرید ارزشمند تابستان بایرن مونیخ در اختیار می‌گذارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه‌ اختصاصی سایت بایرن با علی كریمی

هنوز بهترین بازی من را ندیده‌اید
شماره‌ی هشت برایم خوش شانسی می‌آورد


سایت اختصاصی علی كریمی كه هنوز برای تمامی هواداران غیر فارسی زبان او ناشناخته است، اطلاعاتی را در مورد خرید ارزشمند تابستان بایرن مونیخ در اختیار می‌گذارد، اما تنها با زبان بومی ستاره‌ی میانی ایران معرفی می‌شود.

به نقل از سایت بایرن مونیخ، هر چند كریمی تصمی دارد در سایتش زبان‌های انگلیسی و آلمانی را نیز برای هواداران روز افزون اروپا و جهانی خود بگنجاند اما، سایت بایرن مونیخ منتظر نماند و نشست اختصاصی مفصلی را با این بازیكن بیست و شش ساله ترتیب داد. كریمی در این گفت‌وگو درباره‌ی خودش، زندگی جدیدش در مونیخ و اهدافی كه تصمیم دارد در بایرن به آنها برسد گفته است.

- صبح به خیر علی، به تازگی شنیده‌ایم كه تو هنگامی كه وارد رختكن تیم شدی به آلمانی سلام كردی. این زبان را خوب یاد می‌گیری؟

* می‌توانم برای احوالپرسی چند كلمه‌ای آلمانی حرف بزنم، اما نه خیلی زیاد. باید سعیم را بكنم و تعداد كلمه‌هایی را كه یاد می‌گیرم بالا ببرم، اما به سبب حضور در تمرین و بازی تا كنون وقت زیادی برای این كار نداشته‌ام.»

- در ظاهر به نظر نمی‌رسد كه این امر مشكلی را برای تو در زمین تمرین با هم تیمی‌هایت بوجود آورده باشد، آیا به راستی فكر می‌كردی این قدر زود در بایرن جا بیافتی؟

* من حرفه‌ای‌ام، پس هر چه زودتر خو گرفتن با محیط جدید جزوی از كار من است. البته باید بگویم در ابتدا كمی مشكل بود. اعضای تیم و سرمربی همه كاری كردند كه من حس خوبی داشته باشم؛ این خیلی كمك كننده بود. از این بابت بی‌نهایت متشكرم.»

- آیا هنوز جا برای پیشرفت بیشتر داری؟ آیا می‌توانی بهتر از آنچه ما دیده‌ایم بازی كنی؟

* البته كه می‌توانم. باید به كارم ادامه دهم و تلاش بیشتری كنم، چرا كه هنوز به تجربه‌ی بیشتری نیاز دارم. بی‌تردید هنوز بهترین نمایش مرا ندیده‌اید.

- تو شماره‌ی هشت بایرن را انتخاب كردی، چرا؟

* من هشتم نوامبر به دنیا آمدم و همیشه در باشگاه‌های قبلی پیراهن و تیم ملی شماره هشت را پوشیده‌ام، امیدوارم این شماره در بایرن برایم شانس بیاورد. می‌خواهم فكر كنم كه برای بایرن، شماره‌ی هشت خوبی خواهم بود.

- فلیكس ماگات تو را در جاهای مختلف زمین به كار گرفته است. جایگاهی هست كه بیش از همه دوست داشته باشی؟

* من یك مرد میانی‌ام و تا كنون نقش بازی‌ساز را در میانه‌ی زمین داشته‌ام، اما پایان روز، سرمربی است كه تیم را انتخاب می‌كند و او بهترین داوری را در مورد توانایی‌هایم می‌كند. همیشه نهایت سعیم را در هر جایگاهی كه به من بدهند، خواهم كرد.

- این فصل، رقابت در خط میانی خیلی زیاد شده است. چطور با حریف‌هایت كنار می‌آیی؟

* من با هیچ كس در رختكن مشكل ندارم. ما به عنوان هم‌تیمی در كنار هم كار می‌كنیم. می‌دانید كه ما برای گرفتن جایگاه میانه‌ی زمین با یكدیگر مبارزه می‌كنیم، اما به هم احترام می‌گذاریم و سعی می‌كنیم باشگاهمان را به موفقیت برسانیم.»

- این نخستین باری است كه خارج از آسیا بازی می‌كنی. چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

* بوندس‌لیگا یكی از سطح بالاترین لیگ‌های دنیا است. تفاوت‌ها خیلی زیاد است و با برنامه‌ریزی، تمرین، امكانات و سازماندهی شروع می‌شود. هرگز شباهتی با باشگاه‌های گذشته‌ام ندارد.

- چرا تصمیم گرفتی به بایرن بیایی؟ گروه‌های دیگری هم به تو علاقه‌مند بودند.

* در طول چهار سالی كه در دوبی بودم پیشنهاد زیادی دریافت كردم، اما هیچ یك به مانند پیشنهاد بایرن مونیخ را جلب نكرد. همیشه می‌گفتم هنگامی كه وقت انتقالم به اروپا فرا برسد، باید به یكی از تیم‌های پیشرو بروم كه آن بایرن بود. با رسیدن پیشنهاد بایرن یك دقیقه معطل نكردم. خیلی سریع تصمیم گرفتم.

- آیا این روزها هواداران ایرانی تو به كشورشان برگشته‌اند؟

* بایرن هواداران ایرانی زیادی داشت، چرا كه علی دایی و وحید هاشمیان هم اینجا بازی می‌كردند. طبیعی است كه مردم بیشتری برای تماشای فوتبال به اینجا بیایند. تلویزیون ایران تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را زنده پخش می‌كند و مردم می‌توانند ایرانی‌هایی را كه در بوندس‌لیگا بازی می‌كنند، نیز ببینند.

- اوقات فراغتت را چگونه می‌گذرانی؟

* دوست دارم به مركز شهر بروم و كمی خرید كنم، اما بیشتر وقتم را صرف بدنسازی می‌كنم. می‌خواهم آماده‌ترین بدن را برای مسابقات داشته باشم و در تمرین‌ها نمایشی خوبی از خود نشان دهم.

- تا كنون خانواده‌ات به مونیخ آمده‌اند؟

* هنوز نه. انتظارم دارم تا چهار یا پنج هفته دیگر بیایند. تا كنون پول موبایلم خیلی زیاد آمده است (با خنده).

- سال آینده جام جهانی در آلمان برگزار می‌شود. ایران به این بازی‌ها راه یافته است. تو در جام جهانی به چه چیزی می‌توانی دست پیدا كنی؟

* اكنون پیش‌بینی سخت است. امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران همه چیز را خوب سازماندهی كند و برای این تورنمنت آماده شویم. بی‌تردید بدتر از ژاپن و كره‌ی جنوبی نیستیم، چرا كه آنها در جام جهانی گذشته خیلی موفق بودند. باید از گروهمان صعود كنیم. امیدوارم خوب بازی كنم و به موفقیت گروهم كمك كنم.

- اگر به فرض در دیدار افتتاحیه‌ی نهم جون در آلیانس آرنا برابر آلمان قرار بگیری چه می‌كنی؟

* شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است. آرزویم به حقیقت می‌پیوندد.

- پس بیا در این صورت امیدوار باشیم مساوی كنیم. از این كه با ما گفت‌وگو كردی متشكریم و در بایرن برای آرزوی موفقیت می‌كنیم.