تبیان، دستیار زندگی
هجدهمین جلد از مجموعه كتاب‌های داستانیقهرمانان انقلاب، با محوریت زندگی شهید محمدمهدی عراقی منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن شمع سر نهاده

شهید محمدمهدی عراقی

"آن شمع سر نهاده"، هجدهمین جلد از مجموعه كتاب‌های داستانی"قهرمانان انقلاب"، با محوریت زندگی شهید محمدمهدی عراقی منتشر شد.

به گزارش ایبنا، محمدرضا اصلانی نویسنده ی این کتاب گفت: كتاب "آن شمع سر نهاده"، زندگی‌نامه داستانی شهید محمد مهدی عراقی است كه دوران كودكی، تحصیلات، مبارزات و شهادت وی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این اثر، چارچوب واقعیت‌ها به دلیل امانت‌داری حفظ شده و فقط با فضاسازی‌ و استفاده از عناصر داستانی، قالب رمان به خود گرفته است.

اصلانی با اشاره به استفاده از اسناد برای نگارش كتاب "آن شمع سر نهاده"، درباره تفاوت این اثر با دیگر آثار منتشر شده درباره شهید عراقی گفت: دیگر كتاب‌ها، قالب وقایع‌نگاری دارند و این اثر، برای ایجاد جاذبه و حس همزادپنداری در مخاطب، با قالب داستانی نوشته شده است.

حاج مهدی عراقی از پایه‌گذاران گروه مبارز "فداییان اسلام" در پاریس و در کنار امام خمینی (ره) بود و در همان دوران برای برخی از اعضای انجمن‌های اسلامی جلسات پرسش و پاسخ پیرامون سابقه مبارزات مذهبی برگزار می‌كرد

این داستان‌نویس درباره شهید عراقی اظهار داشت: حاج مهدی عراقی از پایه‌گذاران گروه مبارز "فداییان اسلام" است. وی درآستانه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، در پاریس و در کنار امام خمینی (ره) بود و در همان دوران برای برخی از اعضای انجمن‌های اسلامی که به دیدار ایشان می‌رفتند، جلسات پرسش و پاسخ پیرامون سابقه مبارزات مذهبی برگزار می‌كرد.

وی افزود: محمد مهدی عراقی در حالی كه سرپرستی موسسه كیهان را به عهده داشت، در روز 4 شهریور سال 1358، به همراه فرزندش حسام، توسط گروهك فرقان ترور شدند و به شهادت رسیدند.

كتاب "آن شمع سر نهاده" توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.