تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت:شصت کشور اسلامی در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران شرکت می کنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدی خبر داد:

حضور 60 کشور اسلامی در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

نشست خبری یست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت:شصت کشور اسلامی در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی حجت الاسلام علی محمدی در نشست خبری تبیین و تشریح برنامه های بیست و هفتمین مسابقه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم یکی از مهمترین امانت های الهی در دست بشر است و سر الهی برای ارتباط خدا و انسان به خصوص مسلمین است. قرآن کتاب زندگی، عظمت، سربلندی، اخلاق، تربیت و تکامل و سیاست و مدیریت جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر مسلمانان به قرآن عمل کنند عزت و عظمت این امانت الهی بیشتر نصیب بشریت خواهد شد و عقب ماندگی های کنونی بشر به ویژه مسلمین در کوتاهی به عمل به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف درخصوص برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: این مسابقات مهمترین و بالاترین اقدام قرآنی در زمینه فعالیت های قرآنی کشور است که چهره و نماد همه فعالیت ها در زمینه قرآن در قالب این مسابقات بروز و ظهور می کند.

تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن در سایه مسابقات بین المللی قرآن کریم

وی در ادامه هدف از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در جهان اسلام به ویژه در ایران اسلامی دانست و گفت: انس و آشنایی با قرائت و مفاهیم قرآن با وجود جذابیت های ویژه این کتاب عظیم باعث هدایت جوانان و نوجوانان در این زمینه و رسیدن به توفیقات بالای معنوی شده است.

محمدی در ادامه افزود: با انجام این مسابقات شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در عرصه قرآن بیشتر نمایان شده و نشان دهنده روند روبه رشد استعدادهای درخشان در حفظ و درک مفاهیم قرآن در ایران است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف هدف دیگر برگزاری این مسابقات را جذب نوآوری های برجسته دانست و افزود: از طریق برگزاری این مسابقات جوانان ونوجوانان با علوم و فنون جدید قرآنی کسب شده در سایر کشورها ی اسلامی آشنا می شوند.

محمدی در ادامه در خصوص مدعوین مسابقات امسال اظهار داشت: درمسابقات امسال از 90 کشور اسلامی دعوت به عمل آمده که تاکنون 60 کشور در دو رشته قرائت و حفظ اعلام آمادگی کرده اند که برخی از این کشورها در دو رشته و برخی در یک رشته شرکت می کنند.

وی افزود: مدعوینی که تاکنون اعلام آمادگی کرده اند بیش از 90 نفر هستند که 38 نفر در رشته حفظ و بقیه شرکت کنندگان  در رشته قرائت قرآن کریم هستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در خصوص برنامه های جانبی این مسابقات اظهار داشت: برگزاری جشنواره قصه های قرآنی برای کسانی که در این خصوص اقدامات علمی و فاخر دارند در این جشنواره دعوت به عمل آمده و تقدیر می شوند.

نشست خبری یست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

وی افزود: مسابقات مقاله نویسی ضمن مسابقه قرائت و حفظ و آشنایی با مفاهیم برای کسانی که در امر پژوهش و تحقیق در عرصه قرآن فعالیت می کنند از اواخر سال 88 اطلاع رسانی شد که تعداد قابل توجهی از مقالات ارائه شدند.

وی در خصوص داوران مسابقات بین المللی قرآن بیان داشت: انتصاب داوران از خود سازمان اوقاف و فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه قرآنی در داخل و خارج از کشور صورت گرفت که 8 داور داخلی و 6 داور خارجی معرفی شدند.

محمدی در ادامه با بیان مقام والای قاریان قرآن اظهار داشت: در بحث ارائه جوایز ویژه نفرات برتر این مسابقات در سال جاری رشد 20 درصدی داشته ایم.

وی در ادامه با بیان کم کاری در عرصه فعالیت های قرآنی بیان کرد: نسبت به آنچه مقام معظم رهبری انتظار داشته اند تلاش در عرصه قرآن بسیار بود اما اقدامات صورت گرفته کافی نیست . امیدواریم  با همکاری همه دستگاه ها که وظیفه ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآن را دارند اقدامات ویژه در این خصوص صورت بگیرد.

تنظیم: هومن بهلولی