تبیان، دستیار زندگی
او اعتراض به تعویض اش را تكذیب كرد نیكبخت: از دست گیلا شاكى بودم انتظارش را نداشت كه پس از بازى خوب و گلى كه در نیمه اول زد با شروع نیمه دوم در تركیب تیمش نباشد.علیرضا واحدى نیكبخت در پایان بازى گفت: «عصبانیتم به خاطر تعویض ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض نیکبخت و حاشیه های استقلال- صبا


او اعتراض به تعویض اش را تكذیب كرد

نیكبخت: از دست گیلا شاكى بودم

انتظارش را نداشت كه پس از بازى خوب و گلى كه در نیمه اول زد با شروع نیمه دوم در تركیب تیمش نباشد.علیرضا واحدى نیكبخت در پایان بازى گفت: «عصبانیتم به خاطر تعویض نبود، از دست گیلائورى شاكى بودم. در زمین كمى با هم اختلاف پیدا كردیم و بحث مان شد، البته این اتفاقات طبیعى است.»اما صحنه اى كه او با عصبانیت ساق بندش را پرتاب كرد همه تماشاگران دیدند. او در این باره گفت: «ساق بند نبود، چسبى بود كه به پایم بسته بودم، كنده شده بود پرتابش كردم!»

استقلال- پاس

روز چهارشنبه

بازى استقلال- پاس به روز چهارشنبه موكول شد. به دلیل حضور پاس در لیگ قهرمانان فدراسیون تصمیم گرفت این مسابقه روز چهارشنبه برگزار شود. پیشتر قرار بود بازى استقلال- پاس روز پنجشنبه انجام شود.

در حاشیه بازى

كى با كى كرى داشت

ایران ورزشى - در بازى دیروز بازار كرى داغ بود. از اقبالى و جلالى كه دو تئوریسین فوتبال هستند گرفته تا داخل زمین، عنایتى با سهراب مثل گذشته در بازى با توپ و بدون توپ جدال داشتند. از نوازى و قلعه نوعى گرفته تا دایى با عنایتى كه این دومى دنبال برانكو هم مى گشت و طالب لو كه نشان داد رحمتى حالا حالاها باید روى نیمكت بنشیند و بازى را تماشا كند.

تیم چپ پاها

در اروپا به تیم رئال مادرید مى گویند تیم چپ پاها. مثل اینكه امسال باید این لقب را به استقلال داد. واحدى نیكبخت، گیلائورى، طالب نسب و رضا عنایتى چهار بازیكن چپ پاى استقلال هستند كه دیروز همزمان در زمین بودند. شاید در لیگ هیچ تیمى اینقدر بازیكن چپ پا نداشته باشد.

قلعه نوعى: انتظار من همین بود

امیر قلعه نوعى پس از برد پر گل استقلال برابر صباباترى در كنفرانس مطبوعاتى گفت: «از بچه ها تشكر مى كنم. انتظار من هم همین بود. البته بچه ها بعد از سه گل به لاك دفاعى رفتند اما با تعویض هایى كه انجام دادیم سعى كردیم تیم را از حالت دفاعى درآوریم.»

بازى با اعصاب دایى

دیروز هواداران استقلال كارى به سهراب بختیارى زاده كه هر از گاهى رضا عنایتى را مورد نوازش ویژه قرار مى داد نداشتند. آنها به نوازى هم گیر نمى دادند اما وقتى كاپیتان پا به توپ مى شد همه او را هو مى كردند. بعد از گل هم كه از او درخواست نابجایى كردند! مثل چند دیدار گذشته دایى مقابل استقلال كاملاً بى اثر بود.

روز بد سهراب

سهراب بختیارى زاده در نیمه اول بازى دیروز یكى از بدترین بازیهاى عمرش را انجام داد. او كه در كنار نوازى نیمه اول كاملاً ناآماده بودند، با این بازى ضعیفش دفاع صباباترى را تبدیل به پنیر سوییسى كرده بود. مهاجمان استقلال به ویژه از جناح چپ خودشان (جایى كه نوازى و سهراب بودند) هر كارى خواستند كردند و بارها دروازه صبا را با خطر مواجه كردند.

صبا از 4-4-2به3-5-2

مجید جلالى كه به دفاع چهار نفره علاقه خاصى دارد وقتى دید نمى تواند مقابل حملات استقلالى ها دوام بیاورد تصمیم گرفت از دفاع سه نفره استفاده كند. جلالى در آخرین دقایق نیمه اول محمود كاظمى را به جاى امیرحسین یوسفى وارد زمین كرد تا در كنار سهراب بختیارى زاده و امیر الوندى قرار بگیرد و محسن سلطانى كه نیمه اول در دفاع چپ بازى مى كرد تبدیل به پیستون چپ شود. صباباترى از این لحظه به بعد3-5-2بازى كرد تا شاید بتواند جلوى حملات استقلال را بگیرد.

چپ تهاجمى

چپ پا بودن اصغر طالب نسب باعث شده بود تقریباً تمام حملات استقلال در نیمه اول از جناح چپ باشد. قلعه نوعى، طالب نسب را در پیستون راست به بازى گرفته بود و همین قضیه قدرت تهاجمى استقلال در جناح راست را كم كرده بود. در مقابل حضور نیكبخت و گیلائورى در جناح چپ كه عنایتى را هم باید به آنها اضافه كرد این جناح را تبدیل به یك جناج تهاجمى كرد. هر سه گل نیمه اول استقلال از این جناح پایه ریزى شد.