تبیان، دستیار زندگی
یکی از دلایل مهم افزایش تمایل مردان به زیباتر شدن، شیک‌پوشی‌های امروزی و حتی انجام جراحی‌های زیبایی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردانه‌ترین علل جراحی زیبایی

جراحی زیبایی

یکی از دلایل مهم افزایش تمایل مردان به زیباتر شدن، شیک‌پوشی‌های امروزی و حتی انجام جراحی‌های زیبایی برای یافتن یک کار ‌خوب و موقعیت مناسب برای ازدواج است.

ظاهرا این روزها ازدواج مثل گذشته‌ها نیست. همان‌طور که مردان در ابتدا جذب ظاهر زیبای یک خانم می‌شوند و در ادامه با یافتن دیگر محاسن اخلاقی‌اش به خواستگاری و ازدواج اقدام می‌کنند، خانم‌ها نیز در انتخابی متقابل، بر مبنای ایده‌های درونی‌شان تلاش می‌کنند، به ایده‌آل‌ها دست یابند و لذا چه مردان و چه زنان براساس غریزه‌ای ذاتی، خود را می‌آرایند و با لباسی آراسته، گفتاری خوب، ظاهری پسندیده سعی می‌کنند زوج ایده‌آلی برای خود پیدا کنند.

شاید از دیگر مواردی که مردها را نسبت به جراحی زیبایی علاقه‌مند کرده است، بتوان به مناسبات حرفه‌‌ای و شغلی در بازار کار نیز اشاره کرد، از فروشنده بودن بگیرید تا کارمند و مدیرعامل و دیگر مشاغل.

در بعضی مواقع، اگر ظاهر فرد با عرف جامعه هم‌خوانی نداشته باشد، طرد می‌شود و شانس استخدام را به شدت می‌کاهد؛ مثلا در شرکت‌های هواپیمایی آزمونی وجود دارد که اگر آقایی فک نامناسب، گوش بزرگ و یا چشم‌های غیرطبیعی داشته باشد، استخدام نمی‌شود. چنین آقایانی ممکن است به جراحی زیبایی روی آورند تا شانس یافتن یک شغل خوب و در پی آن بهره‌مندی از امکانات مالی و ازدواج بهتر را داشته باشند.

اما در مقابل، موارد زیادی هم هست که جراحی‌های زیبایی غیرضروری صرفا به دلیل ناآگاهی انجام می‌شود. در رسانه‌‌های مختلفی چون ماهواره‌ها و برخی نشریات، توسط برخی افراد سودجو اطلاعات غلطی در مورد جراحی زیبایی خاص ارائه می‌شود و افراد تشویق می‌شوند تن به جراحی‌های غیرضروری بدهند که اکثرا نتایج آن دلخواه نیست، چون انتخاب‌شان از پایه و اساس غلط بوده است.

متاسفانه چشم و هم‌چشمی‌ها در یک اجتماع (مثل دانشگاه، محل کار یا ...) نیز از دیگر علل تمایل به جراحی است. گاهی فرد با خود می‌گوید: «او با این بینی زشت، بعد از جراحی تا این حد زیبا شد؛ پس ببین اگر من عمل کنم چه‌قدر خوب می‌شوم؟!» . عدم آگاهی نسبت به فنون جراحی پلاستیک و خطرات و عوارض آن نیز مزید بر علت می‌شود.

گاهی ممکن است فرد گمان ‌کند عدم موفقیت تحصیلی، مشکلات شغلی و ازدواج و... با یک جراحی حل خواهد شد، اما نمی‌داند اگر داوطلب یک جراحی، به طور مناسب توسط پزشک انتخاب نشده باشد، عواقب بدی ‌در انتظارش خواهد بود و پشیمانی‌اش سودی نخواهد داشت.

توصیه می‌کنم فقط اگر ظاهر شما واقعا با عرف جامعه هم‌خوانی ندارد و انتخاب مناسبی برای جراحی زیبایی هستید، چنین تصمیمی بگیرید.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی - فوق‌تخصص جراحی پلاستیک

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اگر می خواهید با پزشکان سایت درباره این بیماری مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

وضعیت جراحی زیبایی در ایران

چه کسانی نباید جراحی‌ زیبایی کنند؟

زنان 3 برابر مردان جراحی بینی می کنند

آشفته بازار جراحی پلاستیك

عوارض زیبایی در جراحی بینی

جراحی زیبایی؛ منحنی رو به بالا

تحمل این همه درد برای چه؟

رتبه اول دنیا در جراحی بینی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.