تبیان، دستیار زندگی
شب شعر طنز به رسم شهروندی در فرهنگسرای گلستان.../ ضیافت روز قلم در هتل لاله .../ هم نشینی با استادان وحشت در بن بست پروانه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند نشست ادبی!
چند نشست ادبی!

به یاد منوچهر احترامی برگزار می‌شود:

شب شعر طنز به رسم شهروندی در فرهنگسرای گلستان

فرهنگسرای گلستان برنامه‌‌ی شب شعر طنز با عنوان «به رسم شهروندی» را برگزار می‌کند.اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از طنز پرداز مرحوم منوچهر احترامی از بخش‌های این برنامه است.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت شهرداری تهران، این برنامه با مشارکت معاونت اجتماعی ناحیه 2 شهرداری منطقه هشت و همکاری کانون طنز به رسم خنده فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا، آموزش رفتارهای اجتماعی در رفتار ترافیکی و شهری، بحران ترافیک و آلودگی هوا و نقش آن در زندگی روزمره شهروندان، اصلاح قوانین و فرهنگ آموزش از جمله موضوعاتی هستند که در قالب شعر و نمایش طنز در این برنامه ارائه می‌شود.

اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از طنز پرداز مرحوم منوچهر احترامی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

منوچهر احترامی متولد سال 1320 طنز پرداز و از قدیمی‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود که در سن 67 سالگی درگذشت.احترامی رشته ادبی را در مدرسه دارالفنون، رشته حقوق را در دانشکده حقوق و رشته قضایی را در دانشگاه تهران گذراند. داستان « حسنی نگو یه دسته گل» از مهم‌ترین داستان‌های كودك احترامی و « طنز در تعزیه» از مهم‌ترین فعالیت‌هایش در زمینه تحقیقی است.

این برنامه از ساعت 17 تا 19 روز دوشنبه 14 تیرماه، در سالن فدک برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شركت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌‌های 9-77841376 تماس بگیرند.

موسسه خانه كتاب برگزار می‌كند:

ضیافت روز قلم در هتل لاله

به همت موسسه خانه كتاب و به مناسبت روز قلم(14 تیر) پانزدهم تیرماه مراسمی از ساعت 19 تا 21 با حضور اهالی قلم و مدیران فرهنگی كشور در هتل لاله برگزار خواهد شد.در این مراسم كه به مناسبت روز قلم (چهاردهم تیرماه) برگزار می‌شود، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا)، در این مراسم كه به مناسبت روز قلم (چهاردهم تیرماه) برگزار می‌شود، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهد داشت.

در این مراسم از برگزیدگان و پدپدآورندگان آثار شایسته تقدیر جوایزی چون كتاب سال، جلال آل احمد، كتاب فصل و همچنین داوران این جوایز نیز دعوت شده است.

در این نشست صمیمی اهالی قلم و مسوولان فرهنگی كشور به گپ و گفت درباره مسایل فرهنگی خواهند پرداخت.

این مراسم از ساعت 19 تا21 در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.

همنشینی با استادان وحشت در بن‌بست پروانه

سومین نشست تابستانی آکادمی فانتزی به آشنایی با ادگار آلن پو، هوارد فیلیپس لاوکرفت و استفن کینگ سه نویسنده ژانر وحشت اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از وب‌سایت آکادمی فانتزی، نشست سوم از نشست‌های تابستانی آکادمی فانتزی در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که چهارشنبه 16 تیرماه برگزار می شود ادبیات وحشت را مورد بحث قرار می‌دهد و در این جلسه سه چهره از نویسندگان این گونه‌ ادبی معرفی می‌شوند.

در جلسه این هفته که با همکاری محمد حاج زمان، بهزاد قدیمی و سمیه کرمی سه نفر از اعضای تحریریه «گروه ادبیات گمانه‌زن» برپا می شود ضمن معرفی ادگار آلن پو، هوارد فیلیپس لاوکرفت و استفن کینگ به عنوان سه نویسنده شاخص ژانر ادبی وحشت، حاضران در جلسه به همخوانی نمونه‌هایی از آثار این سه نویسنده خواهند پرداخت.

این نشست‌ها که روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد از ساعت 17 تا 19 در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به نشانی خیابان سمیه، بین فرصت و مفتح، بن‌بست پروانه، شماره 2 برپا خواهد شد و حضور برای عموم آزاد است.

بخش ادبیات تبیان