تبیان، دستیار زندگی
پله می‌گوید: «مارادونا که بیش از نصف عمرش را به استعمال مواد مخدر سپری کرده چیزی در سرش نمانده که در لحظات حساس به بازیکنانش بگوید .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پله: آقای معتاد مربی نیست

پله اسطوره برزیلی جهان

پله می‌گوید: «مارادونا که بیش از نصف عمرش را به استعمال مواد مخدر سپری کرده چیزی در سرش نمانده که در لحظات حساس به بازیکنانش بگوید.»

او دست بردار نیست. جنگ بر سر اینکه چه کسی محبوب‌تر است ادامه دارد.

پله که در ایام جهانی غیر از فوتبال دیدن و مصاحبه کردن کار خاص دیگری ندارد یکبار دیگر به مارادونا تاخت. او در کمتر از 24 ساعت در 2 مصاحبه مختلف علیه دیه گو حرف زد.

پس از اینکه در مصاحبه‌ای با دیلی میل، او گفته بود تیم مارادونا را مسی هدایت می‌کند، اسطوره سابق فوتبال جهان در آستانه بازی حساس آلمان و آرژانتین به سراغ رسانه‌های آلمانی رفت تا هم پیمان با آنها علیه ماردونا حرف بزند.

پله در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده مارادونا به دلیل مشکلاتی که پیش از این در زندگی شخصی‌اش داشته نمی‌تواند سرمربی خوبی باشد. پله که پیش از این گفته بود مارادونا تنها به دلیل نیاز مالی هدایت تیم ملی آرژانتین را قبول کرده این بار اعتیاد مارادونا به کوکائین را پیش کشید و گفت این پیشینه مارادونا تاثیر بدی روی تیم می‌گذارد.

آرژانتین تا به حال هر 4 بازی‌اش را در جام جهانی با پیروزی پشت سر گذاشته و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آلمان قدرتمند خواهد رفت.

پله اسطوره فوتبال برزیل

پله در گفت‌وگو با مجله آلمانی فروند گفت: «مارادونا مربی خوبی نیست چرا که زندگی عجیب و غریب او تاثیری منفی روی تیم ملی آرژانتین خواهد گذاشت. آقای معتاد که بیش از نصف عمرش را به استعمال مواد مخدر سپری کرده نمی‌تواند مربی خوبی باشد. او چیزی در سرش نمانده که در لحظات حساس به بازیکنانش بگوید.»

جنگ لفظی این دو پس از این شروع شد که دیه گو، پله را موجودی فسیل شده خواند که فقط پیش‌بینی‌های خنده‌دار می‌کند و وقتش رسیده که او را به موزه منتقل کنند. این دو از زمانی که فیفا پله را به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ جهان و دیه گو را به عنوان ستاره ادوار فوتبال از نظر مردم انتخاب کرد با یکدیگر مدام در جنگ لفظی هستند. دیه گو می‌خواهد قهرمان جهان شود و پله می‌ترسد رسیدن مارادونا به فینال برای او گران تمام شود. به همین دلیل است که مدام سعی می‌کند آرامش فکری مارادونا را به هم بریزد.

در آستانه بازی حساس حذفی دو تیم آلمان و آرژانتین، پله معتقد است آلمان برنده بازی بزرگ می‌شود و به خبرنگار آلمانی می‌گوید: «این تیم آلمان با بازیکنان جوانش بسیار چشم نواز بازی می‌کند. آنها با اقتدار انگلیس را از دور رقابت‌ها حذف کردند. کاملا مشخص است که آلمان دچار تغییرات بزرگی شده است و آغاز این تغییرات در یورو 2008 بود. مسعود اوزیل و توماس مولر هم مانند ولفگانگ اوراث و پیر لیتبارسکی ستاره‌های پیشین ژرمن‌ها هستند.»

پله 69 ساله در پایان معتقد است تیم آلمان برای فتح جام جهانی بسیار جوان است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری