تبیان، دستیار زندگی
بیست بیست، مجموعه بیست داستان کوتاه از بیست نویسنده بزرگ با مقدمه گابریل گارسیا مارکز درباره جایزه نوبل و ترجمه اسدالله امرایی منتشر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست در بیست

اسدالله امرایی

کتاب «بیست بیست» که مجموعه ای است از بیست داستان کوتاه از بزرگان دنیای ادبیات، با مقدمه ای از گابریل گارسیا مارکز و ترجمه اسدالله امرایی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «بیست بیست» مجموعه بیست داستان کوتاه از بیست نویسنده بزرگ است که بین سال های 1901 تا 2009 موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

در این کتاب داستان هایی از نویسنده های زیر به چشم می خورد:

ارنست همینگوی

ژان پل سارتر

پرلاگر کرسیت

دوریس لسینگ

نادین گوردیمر

هاینریش بل

گونتر گراس

میگل آنخل آستوریاس

ایساک بشویس سینگر

جان اشتاین بک

کنزا بورواوئد

گائوسین جیانگ

و.س.نایپول

میخائیل شولوخوف

آلکساندر سولژنیستن

سائول بلو

گابریل گارسیا مارکز

رابیندرانات تاگور

ژان ماری گوستاو لوکلزیو

هرتا مولر

اسدالله امرایی در مقدمه این کتاب می نویسد: «این بار سراغ نویسندگان برنده جایزه نوبل ادبیات آمده ام. از نسل های متفاوت، نویسنده ها نام های آشنایی هستند و عده ای هم گمنام یا رفته ام سراغ داستان هایی که کمتر مورد توجه بوده اند از نوبل برده های قدیمی مثل پرلاگر کوسیت و شولوخوف و تاگورتاژان ماری لوکلزیو و تازه ترینشان هرتامولر سعی کرده ام به گرایش خاصی نپردازم. اگر کاری از شولوخوف آمده خواننده ایرانی از سرلژنیستن هم بی نصیب نماند. البته پسند شخصی را هم باید به این عوامل اضافه کرد. شاید نتوانم برای همه انتخاب هایم علتی بتراشم اما هدفم در وهله اول این بوده است که خواننده را در لذتی که خودم برده ام شریک کنم. این را هم اضافه کنم که واقعا در بررسی بعضی از آثار این نویسندگان که عده ای از آنها به تاریخ پیوسته اند یافتن داستانی که خودم را راضی کند دشوار بود. از مقاله مارکز که اتفاقا به کاستی های جایزه نوبل می پردازد هم بهره گرفته ام. مقاله مارکز با عنوان بزرگانی که نوبل نبردند نخستین بار در مجله گرانما چاپ کوبا منتشر شده بود. بیست نویسنده را به مهمانی دعوت کرده ام و هرکدام گلی آورده اند. بوی گل هایشان هم فرق دارد عمرشان هم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید»


امیر مقیمی گروه کتاب تبیان