تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دقیقه نود به فرودگاه می رسند و درست روی ابرها یادشان می آید که فرزند کوچکشان را در خانه جا گذاشته اند، پیشنهاد می کنیم روی مهارت های مدیریت زمانتان کار کنید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر، منهای وقت تلف شده

سفر


اگر شما هم جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دقیقه نود به فرودگاه می رسند و درست روی ابرها یادشان می آید که فرزند کوچکشان را در خانه جا گذاشته اند، پیشنهاد می کنیم روی مهارت های مدیریت زمانتان کار کنید!

سفر اگرچه وقت آرامش و استراحت و دور شدن از اجبارهای هرروزه ماست، اما این به معنی نادیده گرفتن مدیریت کارها نیست حتی اگر زمان سفرتان به کوتاهی یک سفر درون شهری باشد.


- سه روز قبل از سفر، فهرستی از وسایلی را که باید همراه خود داشته باشید، تهیه کنید. پیشنهاد ما این است که فهرست تان را براساس مکان تهیه این تجهیزات تفکیک کنید. مثلا اگر قرار است همراه خود قاشق، چنگال، چاقو و نمکدان ببرید، آنها را در قسمت «آشپزخانه» یادداشت کنید و اگر قرار است کنسرو، تنقلات، چای و آب را قبل از حرکت از سوپر مارکت بخرید، آنها را در قسمت سوپر مارکت دسته بندی کنید. به این ترتیب احتمال از قلم افتادن یکی از موارد به صفر می رسد.

سفر

- تنها به حد نیازتان وسیله همراه ببرید. در غیر این صورت مجبورید وقت زیادی را صرف ساماندهی لوازم کرده و مرتب مراقب گم نشدن وسایلتان باشید. یادتان باشد عمر سفر تنها چند روز است و قطعا در این چند روز، به وسایلی که سالی یک بار به کارتان می آیند، نیاز پیدا نخواهید کرد. (مگر آنکه استثنایی اتفاق بیفتد که رسیدگی به آن را باید به زمان اتفاق افتادنش موکول کرد.)

- اگرچه که سفر تنها مقصد نیست، اما اگر قرار است با اتومبیل خود به سفر کوتاهی بروید، سعی کنید حداقل زمان را در راه بگذرانید. این به معنی تخته گاز رفتن در جاده نیست. بلکه باید با حداقل توقف به سمت مقصد برانید.

سفر

- تهیه غذا در طول سفر معمولا مهم ترین بهانه اتلاف وقت است. پیدا کردن رستوران، سفارش غذا، صرف زمان برای آماده شدن آن و... می تواند یکی دو ساعت از زمان مفید شما را به خود اختصاص دهد. بنابراین اگر مقصد انتخاب شده جاذبه‌های زیادی دارد و زمان سفر هم كوتاه است، فکر غذای مفصل را از سرتان بیرون کنید و به غذاهای آماده كه تنها نیاز به گرم كردن دارند بسنده کنید.

برای صرف صبحانه یا میان وعده‌ هم می توانید در گذراندن وقت صرفه جویی کرده و آن را در طول مسیر نوش جان کنید. بدون آنکه نیاز باشد برای روشن کردن آتش و درست کردن چای ذغالی وقت بگذارید.

باور کنید صبحانه خوردن در راه هم به اندازه اتراق کردن در گوشه جاده می تواند خاطره انگیز باشد!

- همیشه لوازم و تجهیزات ضروری مثل آب، وسایل روشن كردن آتش، زیرانداز مناسب و... را از مبدأ سفر همراه داشته باشید چون ممكن است در طول مسیر برای خرید به آنها دسترسی پیدا نكنید و یا مجبور شوید مسافت و زمان بیشتری را برای تهیه آنها صرف كنید.

سفر

- پیش از سفر مقصد را به خوبی شناسایی كنید و جاذبه‌های آن را همراه با مسافت‌ دقیق از محل اقامت تا این مناطق تعیین کنید. برای این كار نقشه و اطلاعات راه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

- اگر زمانتان محدود است، در راه رسیدن به مناطق گردشگری به دقت تعیین کنید که چقدر امکان ماندن در یک منطقه را دارید. با این کار وقت کافی برای سر زدن به مناطق دیگر هم خواهید داشت.

- فکر کنید که در سفر بیمار شوید و مجبور شوید مهم ترین بخش گشت و گذارتان را در رختخواب بگذرانید. قطعا سفرتان خراب خواهد شد. بنابراین بخشی از مدیریتتان را باید بر بهداشت سفر متمرکز کنید که شامل تهیه لوازم بهداشتی مثل صابون و ژل ضدعفونی‌کننده، آب سالم، غذای بهداشتی و... است. بنابراین نیاز به تاکید دوباره ندارد که اگر به مناطقی سفر می کنید که بیماری خاصی در آنجا شیوع پیدا کرده (مثل سالک که این روزها در غرب کشور شایع شده است) یا اگر در تابستان مسافرت می کنید که بیماری های منتقل شونده از آب شایع هستند، بهداشت را بیشتر از قبل مراعات کرده و هر دارو یا واکسنی را که لازم است پیش از شروع سفر دریافت کنید.


گروه گردشگری تبیان- رستم زاد