تبیان، دستیار زندگی
باورش برای هواداران برزیل سخت است،اما تیم آنها از جام جهانی حذف شده است .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظ آقای بد لباس

حذف پرافتخارترین تیم جام جهانی

برزیل - هلند

پر افتخار ترین تیم در ادوار جام جهانی از دور این رقابت ها کنار رفت. باورش حتی برای هواداران این تیم سخت است اما خود کشی آنها در روزی که برتری نسبی به حریف خود داشتند باعث شد تا لوسیو کاپیتان تیم ملی برزیل در حسرت بالا بردن جام قهرمانی بماند.

برزیلی ها که در بازی با هلند با لباس های دوم خود وارد زمین شده بودند ابتدا با گل دقیقه ۱۰روبینیو از حریف خود پیش افتادند.

این نتیجه تا دقایق ابتدایی نیمه دوم هم پا بر جا بود اما اشتباه فیلیپه ملو‎ ‎و گل به خودی او باعث شد تا نتیجه بازی به تساوی کشیده شود و شوکی بزرگ به بازیکنان بزرگ تر برزیل وارد شود! برزیلی ها که در نیمه دوم اصلا در حد و اندازه های برزیل همیشگی نبودند و بیشتر رو به بازی فیزیکی آورده بودند گل دوم را هم روی ضربه سر اسنایدر دریافت کردند تا کابوس برای آنها تکمیل شود.

اما این پایان کار نبود و در حالی که خطر حذف از جام جهانی روی اعصاب برزیلی ها تلنگر می زد فیلیپه ملو بازی بد خود را تکمیل کرد تا با اخراج از بازی شوک دیگری را به تیم ملی کشورش وارد کند.شوکی که سرانجامش حذف برزیل از جام جهانی را به رقم زد.

با حذف تیم ملی برزیل از جام جهانی،فردوسی پور آخرین گیرش را هم به دونگا داد و از وضع لباس پوشیدن او انتقاد کرد.

عادل فردوسی پور که از ابتدای جام جهانی به وضعیت ظاهری دونگا سرمربی برزیل گیر داده بود و مدام از تیپ او و طرز لباس پوشیدنش ایراد می گرفت پس از حذف تیم ملی برزیل از جام جهانی در کنایه به دونگا سرمربی این تیم گفت:خداحافظ آقای بد لباس! این در حالی است که لباس های دونگا را دخترش که یک طراح لباس است برای او ست می کرده است.

اروگوئه - غنا

آخرین بازمانده قاره میزبان هم مانند آفریقای جنوبی، کامرون، الجزایر، نیجریه و ساحل عاج حذف شد تا جام جهانی نوزدهم از این پس جذابیتی برای مردم این قاره نداشته باشد.

دومین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی امسال هم مثل بازی اول سرشار از هیجان و لحظات دیدنی بود. غنا تنها آفریقایی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی که توانسته بود آمریکا را از پیش رو بدارد، دیشب در مرحله یک چهارم نهایی بازیها در برابر یکی از 4 تیم منطقه آمریکای جنوبی حاضر در این مرحله قرار گرفت.

اگرچه بازی با برتری غنا آغاز شد و با میدانداری این تیم ادامه پیدا کرد و در آخرین دقیقه بازی در نیمه اول با شوت دیدنی سولی مونتاری مزد برتری‌اش را گرفت؛ اما ادامه بازی به اروگوئه اجازه داد خود را بازبیابد و با تساوی بازی در وقت دوم، بتواند کار را به وقت‌های اضافی بکشاند.

اروگوئه - غنا

در وقت‌های اضافی، دو تیم حملاتی غیر متمرکز و جسته و گریخته را روی دروازه هم ترتیب دادند؛ اما غنا سهم بیشتری در این حملات داشت و در دقایق پایانی فشار فوق‌العاده‌ای روی دروازه حریف آورد تا پیروز میدان باشد. این حملات آنقدر سنگین شد تا آنکه در دقیقه 120 بازی، سوارز (مدافع اروگوئه) را وادار کرد توپ را از روی خط دروازه با دست برگرداند و داور پرتغالی بلافاصله به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. این پنالتی را آساموآ جیان (که در بازی با صربستان به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شده بود) به تیر دروازه زد تا اروگوئه به لطف کار سوارز، به بازی برگردد. به این ترتیب بود که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، میلووان رایه‌واچ سرمربی غنا مانند ته‌له سانتانا سرمربی تیم ملی برزیل در جام جهانی 1986 عمل کرد. او علیرغم آنکه زیکو پنالتی برزیل را در جریان بازی با فرانسه از دست داد؛ اما یکی از ضربات پنالتی را به او داد و او این ضربه را گل کرد؛ اما برزیل آن بازی را باخت. این اتفاق دیشب هم افتاد و آساموا جیان پشت اولین ضربه پنالتی ایستاد و آن را گل کرد اما غنا این بازی را واگذار کرد تا اروگوئه اولین نماینده آمریکای جنوبی باشد که به نیمه نهایی می‌رسد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری