تبیان، دستیار زندگی
الهای 1993 و 1994 اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. تام هنکس بازیگر هالیوود با رای اکثریت اعضای آکادمی علوم و هنرهای تصویری به عنوان نایب رئیس این آکادمی برگزیده شد. این آکادمی مسئول برگزاری مراسم جوایز اسکار است. این ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تام هنکس و ریاست!


تام دو بار در سالهای 1993 و 1994 اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

تام هنکس بازیگر هالیوود با رای اکثریت اعضای آکادمی علوم و هنرهای تصویری به عنوان نایب رئیس این آکادمی برگزیده شد. این آکادمی مسئول برگزاری مراسم جوایز اسکار است.

این بازیگر آمریکایی پیش از این از اعضای هیئت امنای شورای بازیگران آکادمی بوده است.

در رای گیری جدید اعضای آکادمی برای انتخاب ریاست جدید آکادمی، سید جنیس (SID GANIS)، نایب رئیس پیشین آکادمی، با بیشترین آرا جایگزین فرانک پیرسون شد که چهار دوره یک ساله ریاست آکادمی را بر عهده داشت.

نخستین وظیفه آقای جنیس پس از انتخابش به ریاست آکادمی، برگزیدن تهیه کننده ای برای برگزاری مراسم اسکار سال آینده خواهد بود که در 5 مارس 2006اجرا می شود.

تام هنکس تا کنون پنج بار نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده که دو بار توانسته این جایزه را برای فیلمهای فیلادلفیا (1993) و فارست گامپ (1994) دریافت کند.

فیلم بعدی این بازیگر 49ساله رمز داوینچی خواهد بود که بر اساس رمان پر فروش دن براون ساخته می شود. اودری توتو بازیگر فرانسوی، در این فیلم در مقابل او قرار خواهد گرفت.

منبع:هموطن آنلاین