تبیان، دستیار زندگی
منستالمسیبلدن س کنئ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف سامورایی ها، صعود ماتادورها

پیروزی پاراگوئه مقابل ژاپن در ضربات پنالتی

تیم های ملی پاراگوئه و اسپانیا با برتری مقابل ژاپن و پرتغال به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یافتند.

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی عصر دیروز سه‌شنبه تیم‌های پاراگوئه و ژاپن در ورزشگاه "لوفتوس ورسفلد" شهر پروتوریا به مصاف هم رفتند که جدال آنها در پایان به برتری تیم پاراگوئه انجامید.

این دیدار که در حضور بیش از 36 هزار تماشاگر برگزار شد، در پایان 120 تلاش دو تیم نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل به همراه نداشت. در ضربات پنالتی این تیم پاراگوئه بود که برتری 5 بر3 را از آن خود کرد و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت.

قضاوت دیدار پاراگوئه - ژاپن برعهده "فرانک دی بلیکر" از بلژیک بود. او در این بازی به دایسوکه ماتسویی، یوتو ناگاتومو، کیسوکه هوندا و یاسوهیتو اندو از تیم ژاپن و کریستین ریوروس از تیم پاراگوئه کارت زرد نشان داد.

اسپانیا - پرتغال

اما در آخرین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی سه شنبه شب تیم‌های ملی اسپانیا و پرتغال در ورزشگاه "گرین پوینت" شهر کیپ تاون به مصاف هم رفتند.

این دیدار تماشایی در پایان به برتری تیم اسپانیا انجامید و شاگردان کارلوس کوئیروز نیز همچون تیم‌های فرانسه، ایتالیا و انگلیس با جام نوزدهم وداع کردند.

از هر زاویه‌ای که به این بازی نگاه می‌شد، حسرت بود‌. هر تیمی که حذف می‌شد افسوس هواداران فوتبال را در تمام دنیا به همراه داشت. اما این جبر فوتبال بود که باید یکی از این دو تیم در این مرحله حذف می‌شد.

اسپانیا و پرتغال به عنوان دو نماد فوتبال زیبا در دنیا بر اساس قرعه در برابر هم قرار گرفته بودند و باید یکی از این دو تیم به کشورش برمی‌گشت و این اسپانیا بود که به مرحله بعد رفت و پرتغال را به خانه فرستاد.

دو شماره 7 جادویی دو تیم، تمام امید دو سرمربی بودند و این داوید ویا شماره 7 اسپانیا بود که تنها گل بازی را برای ماتادورها زد و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی فرستاد. در آن سو، شماره 7 پرتغال هیچ چیزی برای ارائه نداشت و بازی خودخواهانه او اعتراض بازیکنان تیم ملی کشورش را به دنبال داشت.

داوید ویا

کریس رونالدو 4 سال پیش در جام جهانی آلمان در منچستریونایتد عضویت داشت و در بازی جنجالی پرتغال و انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی آن جام در زمان اخراج رونی حساسیت‌های زیادی به وجود آورد تا حضورش در تمرینات منچستریونایتد برای فصل آینده به مشکلات و تاخیر فراوانی همراه شود. رونالدو در بازی دیشب البته آنقدر باتجربه شده بود که با بازیکنان تیم ملی اسپانیا که بسیاری از آنها در بارسلونا و رئال مادرید بازی می‌کنند، درگیری پیدا نکند.

این احتیاط باعث شد او هیچ مشکلی برای فصل آینده در لالیگا نداشته باشد اما تیم ملی کشورش بدون آنکه نمایشی در حد جام جهانی گذشته داشته باشد، از جام کنار رفت.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شنبه هفته پیش رو در ورزشگاه "الیس پارک" شهر ژوهانسبورگ به مصاف تیم پاراگوئه می رود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری