تبیان، دستیار زندگی
اگر دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش حسابداری بگذارید. • اگر از نو (برای بار دوم) دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش ممیزی بگذارید. • اگر همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند، آنها را در بخش مهندسی بگذارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای مدیران "طنز"
مدیریت

آیا تازه به سمت مدیریت پا نهاده اید و مبهوتید از اینکه نمی دانید کدام کارمند را برای کدام بخش انتخاب کنید ؟ این مقاله رهنمود هایی برای یک انتخاب شایسته به شما می دهد .

کارمندان جدید برای کدام بخش مناسبند؟ البته بهتر است با خواندن این مقاله صرفا لبخند بزنید و به خودتان نگیرید .

برای اینکه تشخیص دهید کارمندان جدید را بهتر است در کدام بخش به کار بگمارید، می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

400 عدد آجر در اتاقی بگذارید و کارمندان جدید را به آن اتاق هدایت نمایید. آنها را ترک کنید و بعد از 6 ساعت بازگردید. سپس موقعیت ها را تجزیه و تحلیل کنید:

• اگر دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش حسابداری بگذارید.

• اگر از نو (برای بار دوم) دارند آجرها را می شمرند، آنها را در بخش ممیزی بگذارید.

• اگر همه اتاق را با آجرها آشفته کرده اند، آنها را در بخش مهندسی بگذارید.

• اگر آجرها را به طرزی فوق العاده مرتب کرده اند، آنها را در بخش برنامه ریزی بگذارید.

• اگر آجرها را به یکدیگر پرتاب می کنند، آنها را در بخش اداری بگذارید.

مدیریت

در حال چرت زدن هستند، آنها را در بخش حراست بگذارید.

• اگر آجرها را تکه تکه کرده اند، آنها را در قسمت فناوری اطلاعات بگذارید.

• اگر بیکار نشسته اند، آنها را در قسمت نیروی انسانی بگذارید.

• اگر سعی می کنند آجرها ترکیب های مختلفی داشته باشند و مدام جستجوی بیشتری می کنند و هنوز یک آجر هم تکان نداده اند، آنها را در قسمت حقوق و دستمزد بگذارید.

• اگر اتاق را ترک کرده اند، آنها را در قسمت بازاریابی بگذارید .

• اگر به بیرون پنچره خیره شده اند، آنها را در قسمت برنامه ریزی استراتژیک بگذارید.

• اگر بدون هیچ نشانه ای از تکان خوردن آجرها با یکدیگر در حال حرف زدن هستند، به آنها تبریک بگویید و آنها را در قسمت مدیریت قرار دهید.

• جاِیگاه شما در شرکتان کجاست؟

برای بزرگنمایی عکس کلیک کنید

تحقیقات نشان می دهد كه مدیر یا متخصصینی كه از EQ(ضریب عاطفی) بالایی برخوردار و از نظر فنی نیز با تجربه هستند با آمادگی و مهارت بیشتر وسریع تر از دیگران به رفع تعارض های نوپا ، ضعف های گروهی و سازمانی و خلأ های موجود  خواهد پرداخت

                                            هوش هیجانی عاملی موثر در رهبری موفق

هوش هیجانی به طور فزاینده ای تبدیل به یك عامل اندازه گیری رهبران اثر بخش بالقوه شده است . با داشتن استعداد وهوش بالا امكان دارد یك تحلیل گر مالی عالی و یا یك محقق منطقی شد اما با توسعه هوش هیجانی می توان كاندیدایی برای مدیریت اجرایی "CEO " و یا یك وكیل برجسته شد. هدف از نگارش این مقاله بررسی وآشنایی با مفهوم هوش هیجانی و نقش آن در رهبری می باشد . امید است با مطالعه این مقاله به نقش هوش هیجانی در زندگی خود بیشتر توجه نمایید زیرا بسیاری از موفقیت ها در زندگی از این هوش ناشی می شود.مقاله حاضر مبتنی بر تحقیقی از نوع توصیفی است وابزارجمع آوری اطلاعات آن به روش كتابخانه ای است .

مدیریت

نتایج حاصل از بررسی های صورت گرفته حاكی از نقش قابل ملاحظه هوش هیجانی در زندگی و به خصوص در رهبری سازمانها دارد تا حدی كه برخی پژوهشگران نقش هوش عاطفی را تا هشتاد درصد و نقش هوش منطقی راتنها بیست درصد این امر می دانند. مطالعاتی كه در زمینه شعور عاطفی انجام شده حاكی از آن است كه باهوش ترین افراد از نظر عقلانی ، اغلب در تجارت وزندگی خصوصی موفق نیستند .تحقیقات نشان می دهد كه مدیر یا متخصصینی كه از EQ(ضریب عاطفی) بالایی برخوردار و از نظر فنی نیز با تجربه هستند با آمادگی و مهارت بیشتر وسریع تر از دیگران به رفع تعارض های نوپا ، ضعف های گروهی و سازمانی و خلأ های موجود ، ارتباطات پنهانی دراز مدت و رفع تیرگی های متقابل كه ارزشمند و سودمند جلوه می نماید خواهد پرداخت . همچنین گزارشهای انجام شده توسط مدیران در زمینه رشد تصاعدی علوم شعور عاطفی به ما می آموزد كه چطور قدرت استدلال خود را افزایش دهیم و  انرژی عواطف ، خرد شهودی و قدرت استدلال خود را افزایش دهیم و از انرژی عواطف ، خرد شهودی وقدرت ارتباط با خود و اطرافیان بهره بیشتری كسب نماییم. علوم جدید ثابت كرده اند كه زیر بنای بسیاری از تصمیمات مهم ، فعالترین و سودمند ترین سازمان ها و رضایت بخش ترین و موفق ترین زندگی ها ، شعور عاطفی است نه IQ یا قدرت مغزی.

سایت مرکز اطلاعات علمی

خانواده و زندگی - تنظیم برای تبیان : کهتری

به نظر شما یک مدیر موفق چه ویزگی هایی دارد ؟ می توانید این موضوع را در انجمن های تبیان به بحث بنشینید.

جهت کسب اطلاعاتی مفید در زمینه مدیریت کتاب " مدیر هدفمند مدیر وقت شناس" از فروشگاه تبیان خریداری نمایید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.