تبیان، دستیار زندگی
باز هم برزیل - هلند؛ مسابقه‌ای که 12 سال پیش تا ضربات پنالتی پیش رفت و لاله‌ها را پرپر کرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از آرین روبن

هلند - اسلواکی

باز هم برزیل - هلند؛ مسابقه‌ای که 12 سال پیش تا ضربات پنالتی پیش رفت و لاله‌های نارنجی را پرپر کرد، اینبار باید در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 برگزار شود.

هلند با در خشش ستاره خود آرین روبن موفق شد تیم فوتبال اسلوواکی را از گردونه رقابتها خارج کند و به یک‌چهارم نهایی برسد.

هلند در بازی با اسلواکی در دقیقه 18 توسط آرین روبن به گل رسید تا از همان ابتدای مسابقه برتری خود را نشان دهد.

روبن که در دیدار های گذشته به دلایلی نامشخص حضور نداشت در این دیدار به میدان رفت و موفق شد فوتبال قابل توجه ای را از خود به نمایش بگذارد تا قدرت هلند با ستاره چپ پایش رونمایی شود.

آن‌ها نیمه اول مسابقه را با همین نتیجه به پایان رساندند. در نیمه دوم هلند دوباره برتری خود را حفظ کرد. آن‌ها در دقیقه 84 توسط وسلی اسنایدر دوباره به گل رسیدند تا پیروزی خود را قطعی کنند.

البته اسلواکی دست از تلاش برنداشت و در دقیقه در دقیقه 92 «ویتک» از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد تا تیمش با حداقل اختلاف مسابقه را واگذار کند.

برزیل - شیلی

اما در دیگر دیدار تیم فوتبال برزیل با سه گل تیم فوتبال شیلی را حذف کرد تا خود را آماده جدال سخت با نارنجی پوشان اروپا کنند.

سرمربی سال‌های 98 تا 2004 تیم ملی آرژانتین در شرایطی در برابر دونگا و تیم ملی برزیل قرار گرفت که 3 بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت. او تمام سرمایه‌انسانی‌اش را در بازی مرگ و زندگی مقابل تیم ملی اسپانیا (در آخرین بازی مرحله گروهی) خرج کرده بود.

مسابقه‌ای که با برد دو بر یک اسپانیا به پایان رسید ولی به این دلیل که سوئیس در پشت دیوارهای هندوراس متوقف شده بود، شیلی راه به دور حذفی پیدا کرد.

بدشانسی بیلسای آرژانتینی این بود که او در مرحله یک هشتم نهایی باید در برابر تنها تیم 5 ستاره جهان بازی می‌کرد. تیمی که همه از بازی با آن پرهیز می‌کنند. او زمانی که در تیم ملی آرژانتین بود شاید از این بازی استقبال می‌‌کرد؛ اما با این تیم نصفه و نیمه و به این صورت، باید هم از این بازی می‌ترسید.

بازی دو تیم با کیفیت آمریکای لاتین به هر حال باید برنده‌ای می‌داشت و این، بزرگترین دلیل برای حذف شیلی بود. تیمی که در این جام سزاوارانه بازی کرد و نگاه همه کارشناسان را به سوی خود کشید.

شیلی اگرچه به عنوان دومین تیم منطقه آمریکای لاتین به جام جهانی راه یافته بود؛ اما در هر دو بازی با برزیل (در دور مقدماتی منطقه) شکست خورده بود و این بار، در جام جهانی هم در برابر این تیم حرفی برای گفتن نداشت و با 3 گل شکست خورد تا برزیل در مرحله یک چهارم نهایی به هلند برخورد کند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری