تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای سراسری طرح آموزش فراگیر ویژه دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح آموزش فراگیر دوره ابتدایی تا سال تحصیلی 90-89آرشیو شد

اجرای طرح آموزش فراگیر دوره ابتدایی تا سال تحصیلی 90-89

در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش؛

    اجرای طرح آموزش فراگیر دوره ابتدایی تا سال تحصیلی 90-89

خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای سراسری طرح آموزش فراگیر ویژه دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: این طرح به صورت آزمایشی در 7 استان خوزستان، تهران، فارس، کردستان، مازندران، هرمزگان و همدان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح تاکنون دوره آزمایشی سه ساله خود را به پایان رسانده و منتظر اعللام نظر شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا و توسعه در سال تحصیلی90-89 به سر می برد.

رحیمی با اشاره به اهمیت پیشگیری اختلالات دوران ابتدایی گفت: معاونت آموزش ابتدایی برای رفع این اختلالات تلاش های زیادی انجام داده و جهت شناسایی و جذب کودکان با نیاز های ویژه مراکز اختلالات یادگیری در استان ها و مناطق با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور راه اندازی شد.

وی به طرح غربالگری دانش آموزان بدو ورود پایه اول اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف صدور شناسنامه سلامت، شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارایه خدمات متناسب با نیاز آنان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرا می شود.

وی اصلاح آیین نامه آموزش تلفیقی کودکان و دانش آموزان نیاز های ویژه در مدارس عادی را از دیگر اقدامات معاونت آموزش ابتدایی دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازهای ویژه جهت آموزگاران، عوامل اجرایی و آموزشی دوره ابتدایی، پیش بینی معلم مرجع در مدارس مجری طرح آموزش فراگیر از جمله فعالیت های معاونت آموزش ابتدایی برای رفع اختلالات موجود در بین دانش آموزان است.

به گفته رحیمی 13 نوع اختلال یادگیری در میان دانش آموزان ابتدایی وجود دارد که اجرای طرح فراگیر آموزش یکی از راه های شناسایی و رفع این اختلالات است.


خبرگزاری پانا

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: سمیرا بادامستانی