تبیان، دستیار زندگی
کلوزه با 12 گل زده در جام‌های جهانی، تنها سه گل دیگر تا رکورد رونالدو فاصله دارد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلوزه در اندیشه رکورد رونالدو

کلوزه مهاجم تیم ملی آلمان

کلوزه با 12 گل زده در جام‌های جهانی، تنها سه گل دیگر تا رکورد رونالدو فاصله دارد.

میروسلاو کلوزه، گلزن برتر آلمانی، اکنون یکی از ستاره‌های تاریخ جام جهانی است. او در دیدار مقابل انگلیس توانست داوزدهمین گلش در تاریخ رقابتهای جام جهانی را به ثمر برساند و بدین ترتیب نامش را در کنار نام پله قرار داد.

کلوزه تنها یک گل دیگر با تعداد گلهای فونتاین، دو گل با تعداد گلهای گرد مولر و سه گل با رکورد رونالدو، برترین گلزن تاریخ رقابتهای جام جهانی فاصله دارد.

رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی، سومین جام جهانی‌ای بود که کلوزه توانست در آن گلزنی کند. او گلزنی‌اش را در رقابتهای جام جهانی 2002 آغاز کرد و در آن تورنمنت سه گل را وارد دروازه عربستان سعودی نمود و دروازه هریک از دوتیم ایرلند و کامرون را یک بار باز کرد که هر پنج تای این گلها در مرحله گروهی به ثمر رسید.

کلوزه مهاجم تیم ملی آلمان

چهار سال بعد، در جام جهانی آلمان بود که کلوزه بار دیگر خوش درخشید و در مرحله گروهی و در دیدار مقابل کاستاریکا و اکوادور، در هر دیدار دو گل و یک گل دیگر در مرحله یک چهارم پایانی مقابل آرژانتین او را در جام جهانی 2006 پنج گله کرد.

یازدهمین گل کلوزه در آفریقای جنوبی از راه رسید و در اولین دیدار تیمش مقابل استرالیا در مرحله گروهی بود که کلوزه توانست به گل برسد. او در دیدار مقابل انگلیس هم به دوازدهمین گل خود رسید. گلی که در مرحله یک هشتم پایانی به ثمر رسید و ستاره آلمانی با بهره‌گیری از اشتباه تری، با پیشی گرفتن از آپسون، جیمز را نیز شکست داد و برای ژرمنها گلزنی کرد. افسانه کلوزه همچنان ادامه دارد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری